april 19, 2024, 12:32:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vw T2 1976. Mistet alle hestekreftene over natta?  (Lest 1236 ganger)
Robin.lenning
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« på: mai 27, 2015, 15:41:46 pm »

Hei,
Jeg har en volkswagen T2 fra 76, og den har funket som bare det siden dagen jeg kjøpte den. Toppfart har alltid vert 110km/t (120 i nedoverbakke), men i det siste så har toppfarten vert mellom 60km/t til 80km/t.
Det virker som om bensinen ikke tenner riktig fordi gassen henger litt idet jeg tråkker ned. Jeg har ikke lenger mulighet til å kjøre i andre gir i slakke oppoverbakker og er nødt til å ha høyt turtall.
Hvis jeg skal kjøre igang i første trenger jeg ganske høyt turtall og slure masse på kløtsjen, noe som ikke passer seg så godt til bykjøring.
Tredjegiret mitt går til rundt 70km/t før jeg må bytte til det fjærde giret, men i 70km/t er fjerde giret alt for tregt og klarer ikke komme opp i fart.

Ver så snill, trenger hjelp!
Mvh
Robin Lenning
Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #1 på: mai 27, 2015, 20:24:32 pm »

Begynn med å sjekke di enkle tingene.  F, eks stift åpning. Skal være 0.4mm. Tenningstidspungt. Vakum opptrekk. Rusk og drit i forgasseren + justering. Ventil klaring.

Om du ikke har noen erfaring fra før så er det sikkert noen i ommerådet der du bor som kan hjelpe deg og kansje lære bort grunnleggende som er kjekt å kunne Blunker

Lurt om du skriver hvor du holder til og! Osteaktig
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: mai 28, 2015, 21:06:42 pm »

Ville startet med å bytte stift, plugger og kondensator.
Loggført
Robin.lenning
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: mai 29, 2015, 20:27:58 pm »

Takk for raskt svar! 👍
Jeg holder til i Vestby Akershus, litt sør for oslo.
Jeg justerte Stiften nå nylig, og pluggene er skifta, men har sikkert justert tenninga litt feil. Jeg har noen halv improsive løsninger med motoren, kanskje på tide å få fiksa litt ordentlig på den, hehe
Mvh
Robin Lenning
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!