april 28, 2024, 14:29:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Problemer med å få 1915 til å gå reint  (Lest 7677 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #30 på: juli 07, 2015, 18:55:17 pm »

Tusen takk til Thomas som har brukt masse tid på meg og min bil i dag. Han har gått over gassere, justert inn, synkronisert men vi klarte ikke helt å komme i mål. Det kan se ut til at sylinder nr 3 faller ut og inn på lave turtall. Smell i potta er kan være uforbrent bensin som antennes i potta. Begynner med det enkleste først, bytter plugger og eventuelt den plugg ledningen i morgen. deretter vil jeg oppgradere til cb magnaspark 2 eller liknende fordeler.
Loggført

1961 T1 - Custom
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #31 på: juli 07, 2015, 20:26:48 pm »

Jeg repeterer, dette skyldes etter all sannsynlighet dine IDF forgassere og tomgangskretsen på den sylinderen som faller ut. Been there - done that! Ut med dysa, blås den ren og juster den inn. Bytt filter.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #32 på: juli 07, 2015, 20:37:15 pm »

Jeg repeterer, dette skyldes etter all sannsynlighet dine IDF forgassere og tomgangskretsen på den sylinderen som faller ut. Been there - done that! Ut med dysa, blås den ren og juster den inn. Bytt filter.

Mvh
BB

Har hatt den ute i dag. Fant noe drit i tomgangsdysa på sylinder 4 men ikke på nr 3.
Loggført

1961 T1 - Custom
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #33 på: juli 07, 2015, 20:40:25 pm »

Jeg repeterer, dette skyldes etter all sannsynlighet dine IDF forgassere og tomgangskretsen på den sylinderen som faller ut. Been there - done that! Ut med dysa, blås den ren og juster den inn. Bytt filter.

Mvh
BB

Har hatt den ute i dag. Fant noe drit i tomgangsdysa på sylinder 4 men ikke på nr 3.


Jeg fant heller ikke noe dritt på mine. Det ble heller ikke bedre før jeg byttet filter enda jeg tok dem ut og blåste dem reine. Og de dysene ligger ikke veldig greit plassert for å si det sånn.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #34 på: juli 07, 2015, 20:50:29 pm »

Jepp, demontering og rens av gasser og bytte av filter er neste
« Siste redigering: juli 09, 2015, 21:22:02 pm av Kjetil Lima » Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #35 på: juli 09, 2015, 21:16:49 pm »

Kalle traff nok blink, men pluggene var også suspekte så jeg byttet de også. Skrudde av venstre gasser, skrudde av toppen på gasser, tok ut tomgangsdysene og blandingsskruene, helte litt bensin inni  tomgangskretsen og blåste reint med blåsespissen. Bilen sveiv veldig fint etterpå, har ikke hatt en veldig lang prøvetur men med alle milene jeg har hatt frem og tilbake til bryne to ganger denne uka så er det lett å kjenne forskjellen.

Positivt er at Thomas lærte meg mye om weber forgassere så nå stiller jeg sterkere neste gang jeg skal justere. Thomas brukte mange timer av sin tid her om dagen så jeg skylder han en kjempestor takk.

Takk for hjelpen, forum er flott og slår facebook i støvlene når det kommer til slike ting.

Nå må jeg bare fikse resten :-) oppdaget flere ting når vi feilsøkte, bl.a defekt lager i dynamo.
Loggført

1961 T1 - Custom
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #36 på: juli 09, 2015, 21:34:04 pm »

Hvis du tar ut dynamo, så hjelper jeg med skifte av lager, skift begge når du først holder på :-)
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #37 på: juli 15, 2015, 16:01:35 pm »

så en video på youtube.....32 grader er maks en 009 fordeler kan gi når man ruser motoren... Under/over 3000 rpm .    Har satt den selv opp dette...😉
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #38 på: juli 15, 2015, 16:12:08 pm »

så en video på youtube.....32 grader er maks en 009 fordeler kan gi når man ruser motoren... Under/over 3000 rpm .    Har satt den selv opp dette...😉

Hvis du har en Bosch, ja....
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #39 på: juli 15, 2015, 19:26:12 pm »

Jeg har NOS bosch. Står i første innlegg. Men feilen er funnet og Kalle hadde rett. Aldri før har feil med bensin følt så likt som tenningsproblem :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #40 på: juli 15, 2015, 22:33:44 pm »

Et spørsmål om tenning siden man er inne på det her nå.... Blir det optimalt å stille tenning med lampe....? En fordeler blir vel "slitt" med åra.. Hva med grovjustering med lampe og så finjustere der man hører motoren går lettest....?...
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #41 på: juli 16, 2015, 07:13:17 am »

Et spørsmål om tenning siden man er inne på det her nå.... Blir det optimalt å stille tenning med lampe....? En fordeler blir vel "slitt" med åra.. Hva med grovjustering med lampe og så finjustere der man hører motoren går lettest....?...

Justering med lampe blir riktig selv om noe skulle være slitt. Lampen indikerer reel tenning på sylinder 1 målt opp mot tenningspunkt på veiva. Det blir aldri feil.
"Der hvor motoren går lettest" gir som regel for mye fortenning og en for varm motor er min erfaring.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #42 på: juli 16, 2015, 12:09:58 pm »

Takk, hva er riktig fortenning på uorginal 009...? Eller maks grader når man ruser motoren...?
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!