mars 28, 2024, 14:48:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Empi EZR shifter.  (Lest 2868 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: juli 07, 2015, 07:32:51 am »

Driver å rydder litt i skrotet mitt og da kom denne opp igjen...

Dette er en gammel EMPI shifter som jeg for noen år siden handlet på finn.no.
Den er stygg i kromen, men siden jeg har en far med gode kontakter hos et kromfirma i Oslo så lurer jeg på om det er verdt å bruke litt penger på å få denne i "bedre enn ny" stand eller om dette bare er noe gammelt ræl som aldri vil få noen verdi?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Airborne
Supermedlem
*****
Innlegg: 738
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: juli 07, 2015, 08:59:57 am »

EZR shifters er så absolutt ikke skrot. Ikke akkurat så veldig sjeldne, men en klassisk shifter med sjel! Ofte mangler den originale girkula, men den ser ut til å være på plass på din? Kom enten med en rund trekule, eller med en som du har med empi logoen på. Absolutt verdt å shine opp, selv om din ikke ser så hakkende galen ut i utgangspunktet.

B
Loggført
weber
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted: østlandet



Vis profil
« Svar #2 på: juli 07, 2015, 20:24:37 pm »

vil tro det koster mer enn det smaker, hvorfor ikke prøve å få en ny brukt?....f.eks ebay..finn
krommen må jo tas av, det må på med igjen med kobber, nikkel og deretter ny krom, norge er jo ikke
akkurat kjent for billig arbeidskraft, (sveisere har lik lønn som en ingeniør osv..).

En annen side er....chrom-deler er stygt, mye finere med aluminium.
Forferdelig å se alle de som kjøper billig-kina-chrom-deler, der det kun er pålagt chrom.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: juli 07, 2015, 20:26:18 pm »

Ikke i nærheten av skrot, som det sies over. Jeg hadde pusset den opp.
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 07, 2015, 21:04:29 pm »

Ser ut han trenger nytt teppesett før den blir pusset opp da Osteaktig
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #5 på: juli 07, 2015, 22:12:41 pm »

Jeg har skiftet teppet etter at dette bildet ble tatt😀
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #6 på: juli 07, 2015, 22:20:59 pm »

Shifteren har den orginale knotten med Empi logo. Kula bør kunne bli strøken hvis jeg polerer logoen, detaljerer med blått og oljer treverket. At det ikke blir helt billig å krome opp foten og det "perforerte" røret på nytt er jeg klar over, men får jeg jobben gjort ordentlig her i Norge burde denne shifteren kunne holde seg strøken "i min tid" som det sies..... Synes shifteren er litt artig selv om jeg personlig hater treverk.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #7 på: juli 11, 2015, 07:33:59 am »

Just do it
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #8 på: juli 11, 2015, 07:38:49 am »

vil tro det koster mer enn det smaker, hvorfor ikke prøve å få en ny brukt?....f.eks ebay..finn
krommen må jo tas av, det må på med igjen med kobber, nikkel og deretter ny krom, norge er jo ikke
akkurat kjent for billig arbeidskraft, (sveisere har lik lønn som en ingeniør osv..).

En annen side er....chrom-deler er stygt, mye finere med aluminium.
Forferdelig å se alle de som kjøper billig-kina-chrom-deler, der det kun er pålagt chrom.

Skulle nå bare mangle at en sveiser får det samme i lønn som en ingenør. En time av et menneskes liv er en time av et menneskes liv. Faen ingen som fortjener noe mer pga er latterlig tittel fordi man satt lenger på ræva på skolebenken mens andre  valgte å jobbe  Blunker
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
weber
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted: østlandet



Vis profil
« Svar #9 på: juli 11, 2015, 09:51:10 am »

vil tro det koster mer enn det smaker, hvorfor ikke prøve å få en ny brukt?....f.eks ebay..finn
krommen må jo tas av, det må på med igjen med kobber, nikkel og deretter ny krom, norge er jo ikke
akkurat kjent for billig arbeidskraft, (sveisere har lik lønn som en ingeniør osv..).

En annen side er....chrom-deler er stygt, mye finere med aluminium.
Forferdelig å se alle de som kjøper billig-kina-chrom-deler, der det kun er pålagt chrom.

Skulle nå bare mangle at en sveiser får det samme i lønn som en ingenør. En time av et menneskes liv er en time av et menneskes liv. Faen ingen som fortjener noe mer pga er latterlig tittel fordi man satt lenger på ræva på skolebenken mens andre  valgte å jobbe  Blunker

Litt "of topic" dette, men så feil du tar. Det er bare i norge og de andre kommunistlandene det er slik.
Tror du dette systemet trigger folk til å ta utdannelse? nei, dette landet hadde ikke overlevd som nasjon,
om vi ikke hadde oljen. Og den dagen vi ikke lenger har olje, da er landet full av tapere som ikke klarer å omstille seg.
pga mangel på utdannelse.
Loggført
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #10 på: juli 11, 2015, 13:52:39 pm »

vil tro det koster mer enn det smaker, hvorfor ikke prøve å få en ny brukt?....f.eks ebay..finn
krommen må jo tas av, det må på med igjen med kobber, nikkel og deretter ny krom, norge er jo ikke
akkurat kjent for billig arbeidskraft, (sveisere har lik lønn som en ingeniør osv..).

En annen side er....chrom-deler er stygt, mye finere med aluminium.
Forferdelig å se alle de som kjøper billig-kina-chrom-deler, der det kun er pålagt chrom.

Skulle nå bare mangle at en sveiser får det samme i lønn som en ingenør. En time av et menneskes liv er en time av et menneskes liv. Faen ingen som fortjener noe mer pga er latterlig tittel fordi man satt lenger på ræva på skolebenken mens andre  valgte å jobbe  Blunker

Litt "of topic" dette, men så feil du tar. Det er bare i norge og de andre kommunistlandene det er slik.
Tror du dette systemet trigger folk til å ta utdannelse? nei, dette landet hadde ikke overlevd som nasjon,
om vi ikke hadde oljen. Og den dagen vi ikke lenger har olje, da er landet full av tapere som ikke klarer å omstille seg.
pga mangel på utdannelse.

Dette landet har allerede omstillingsproblemer på grunn av for mange teoretikere..
Det vi virkelig har mangel på er håndverkere som kan skape noe, ikke overflod av
Tastetrykkende teoretikere som er helt ukjent med fysisk arbeid.


Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: juli 23, 2015, 12:33:46 pm »

Vi er nok avhengige av begge deler i en viss balanse. Jeg har en fot i hver leir og tilpasser meg behovet.
Men ære være dem som faktisk sørger for verdiskapning. De er ofte undervurderte, ikke minst mangler de rett anerkjennelse..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #12 på: juli 23, 2015, 19:14:04 pm »

Denne tråden tok en artig vending mens jeg var på ferie😀
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #13 på: juli 24, 2015, 21:41:54 pm »

kanke ta ferie vettu  Gliser
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #14 på: august 13, 2015, 06:27:43 am »

Da er det ingen vei tilbake.... Delene er sendt bort for å få trukket av all gammel krom:-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!