mai 01, 2024, 19:14:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Finne ut hvilket ledningsnett passer til årsmodellen.  (Lest 2572 ganger)
BobleLudvig
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« på: juli 29, 2015, 14:10:05 pm »

Har ett boble prosjekt som har blitt stående i garasjen uten noen fremgang i ett par år nå og tenkte få den opp å rulle igjen nå som tiden er ledig til det.
Problemet er bare at det er veldig lite orginalt igjen av det som startet som en 68. 1302 hvor det vanskeligste for meg er at når bilen ble kjøpt inn så var det uten noen form for ledningsnett, så jeg kjøpte inn ett nytt komplett orginalt ledningsnett fra england. Siden det er ett par år siden så kan ikke med sikkerthet si hvilket årsmodell ledningsnettet er til og finner ingen merker/nummer som kan hjelpe med å finne ut (har prøvd en god del forskjellige diagram lastet ned fra samba nå) Ledningsnettet er lagt inn i bilen,men ikke noe koblet til. Er det noen der ute som kanskje er så god eller har kunnskap som kan hjelpe som kanskje kunne funnet ut hvilket år det ledningsnettet jeg har i bilen stammer fra slik at jeg kan finne rett koblingsskjema for og ha en liten sjangse til å fullføre dette ? Tenker om det er noen som kjenner igjen fargekoder på en bestemt plass eller antall ledninger.

Skjønner at dette er ett langskudd etter en nål i en søppelsekk med nåler men er litt fri for ideer så skader ikke prøve.
Loggført
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #1 på: juli 29, 2015, 17:29:30 pm »

finnes ikke noe 68 mod 1302. den er bare produsert fra høsten 1970 til høsten 72. hvis du har en 68 mod så er det nok en 1300 eller en 1500 og dem er forskellig fra 1302. hvis du oppgir bosted i profilen din, så er det nok noen her som bor i nærheten som kan komme innom å se på bobla og ledningsnettet ditt.  har forresten brukte ledningsnett til forskjellige bobler til salgs.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
BobleLudvig
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: juli 29, 2015, 21:20:46 pm »

Beklager har visst gått litt fort under skriving tidligere. Er selvsagt en 1300 (ledningsdiagrammene jeg har prøvd å få til å passe er 1300,1302 og 1500,men så langt så får jeg det ikke til og stemme overens med fargekoder og/eller antallet ledninger til feks lykter og sikringsboks.).

Det med å få noen til å stikke innom for å hjelpe er det litt verre med for oss som bor på en øy i nord  Gliser

Loggført
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #3 på: juli 31, 2015, 07:38:20 am »

Heisann, det kan være at du ser på skjema for amerikanske modeller,
de har andre fargekoder på bla. lykter, om jeg husker rett.
Jeg har en 1972 1300, og det året ble det gjort mye endringer som gjør at jeg hadde litt trøbbel med å finne rett ledningsnett.
Om du sjekker BugMe Vol 9 (electrical) så finner du maaasse tips,
MEN, denne finner du deler av på youtube, og "hele" filmen på torrent sider,
problemet er at torrent versjonen er litt ødelagt, så du mister 30-40min av videoen,
som igjen gjør det hele litt vanskelig.
Du finner DVD for salg mange plasser, så jeg anbefaler det om du vil ha en grei info-kilde i framtiden.
Forsåvidt er alle BugMe videoene greie å ha  Glad

Jeg bor ved Fauske, og det er en liten gjeng VW entusiaster her i området (Bodø-Fauske-Saltdal)
så du kan jo gå inn på VW Salten, langt nede på VWnorge`s hovedside,
og sjekke om det er noen som vil komme en tur innom på øybesøk  Rekker tunge
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: august 01, 2015, 07:04:31 am »

Er nok ikke noen forskjeller på 1300 og 1500 som jeg heller har funnet, nei.
For å finne ut hvilket ledningsnett du har må du nok sammenlikne med strømskjema før og etter 68 modellen. 67mod var fremdeles 6V og "liggende" lykter fremme i europa og 69 modellen fikk katastrofelys og ekstra bryter og ledninger til dette.
Jeg har strømskjemaet under her som skal være riktig til din bil. Sender du meg en PM med din mailadresse kan jeg maile det over i full størrelse slik at det blir leselig  Glad


* 01_01_T1_1500_FRA_AUG1967.jpg (77.37 KB, 575x600 - vist 386 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #5 på: august 01, 2015, 12:55:45 pm »

Er nok ikke noen forskjeller på 1300 og 1500 som jeg heller har funnet, nei.
For å finne ut hvilket ledningsnett du har må du nok sammenlikne med strømskjema før og etter 68 modellen. 67mod var fremdeles 6V og "liggende" lykter fremme i europa og 69 modellen fikk katastrofelys og ekstra bryter og ledninger til dette.
Jeg har strømskjemaet under her som skal være riktig til din bil. Sender du meg en PM med din mailadresse kan jeg maile det over i full størrelse slik at det blir leselig  Glad

Har du liggende et skjema for boble 1972 1300 også?
Kan du evt sende det til min mail?  Glad
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
BobleLudvig
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: august 03, 2015, 21:10:57 pm »

Er nok ikke noen forskjeller på 1300 og 1500 som jeg heller har funnet, nei.
For å finne ut hvilket ledningsnett du har må du nok sammenlikne med strømskjema før og etter 68 modellen. 67mod var fremdeles 6V og "liggende" lykter fremme i europa og 69 modellen fikk katastrofelys og ekstra bryter og ledninger til dette.
Jeg har strømskjemaet under her som skal være riktig til din bil. Sender du meg en PM med din mailadresse kan jeg maile det over i full størrelse slik at det blir leselig  Glad


Takk takk. Har sendt en pm med email til deg, så skal jeg printe ut å ta ut i garasjen for å se om du er vidunderet jeg har søkt  Gliser
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!