april 28, 2024, 15:48:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: prosjekt 2110 fra rosenquist  (Lest 41572 ganger)
murmester
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: BERGEN


Vis profil

« Svar #60 på: september 20, 2008, 14:51:07 pm »

Automat starter gjorde susen for min del.
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #61 på: september 20, 2008, 17:31:52 pm »

fixet dette nå og fikk start
kammen er nå innkjørt og motor virker ok
litt finkjøring så tenker jeg dette vil bli meget bra
VIRKET VELDIG FRISK
GladGladGlad
likte lyden fra dette anlegget meget godt da Glad

legger ved en liten snutt  GladGladGlad




Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #62 på: september 20, 2008, 17:42:05 pm »

OiOI!!

Steike for ein grom lyd!!

Men skal du ha denne inn i 69en???
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #63 på: september 20, 2008, 17:43:21 pm »

ja nå er jeg fornøyd nå
skal ha den i min stygge 71 02


« Siste redigering: september 20, 2008, 17:46:32 pm av ahelgemo » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #64 på: september 20, 2008, 18:04:46 pm »

Jaggu meg litt av ein hissig motor!!

Kva er det måleinstrumentet som ligg oppå bakakselen Hæ
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #65 på: september 20, 2008, 18:05:36 pm »

oljetrykk
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #66 på: september 20, 2008, 18:31:13 pm »

Stygge 71 02?? Den er vell ikke stygg? 1302 er faktisk en ganske pen bil!§!! ihvertfall din!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #67 på: september 20, 2008, 18:32:25 pm »

pen er den ja,men ikke min
 
Loggført
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #68 på: september 20, 2008, 19:33:43 pm »

Hei.
Bra lyd ,hørtes kjent ut den der  Blunker
Godt at det funker som forventet,da er det bare  å stappe denne inn i bilen snart da..
Lars
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #69 på: september 20, 2008, 19:38:21 pm »

pen er den ja,men ikke min
 

Alle 02 er nydelige...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #70 på: september 20, 2008, 19:59:00 pm »

Skikkelig fet lyd i det anlegget gitt Blunker
Deilig og ikke høre plystring fra original anlegga Osteaktig
« Siste redigering: september 21, 2008, 08:13:16 am av 1303s1835 » Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #71 på: september 20, 2008, 20:20:25 pm »

Skikkelig fet lyd i det anlegget gitt Blunker
Deilig og ikke høre plystring fra orginal anlegga Osteaktig


rosenquist selger disse anlegga nesten "gratis" Blunker
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #72 på: september 20, 2008, 20:53:54 pm »

For en fet motor!! Og rå lyd  Gliser

*PM til Rosenquist*
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #73 på: september 21, 2008, 12:04:09 pm »

har samme annlegg på 03n min det er mere lyd en naboene tåler tror jeg så jeg kjører meget rolig nå om morgenen.Du må fjerne den gule maskeringsteipen på enderøra før det blir for varmt å smelter fast da ser det hvertfall ikke ut. Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #74 på: september 21, 2008, 17:50:42 pm »

2kg oljetrykk ved 1500 omdr
er dette som det skal være ?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #75 på: september 21, 2008, 19:33:46 pm »

Jeg synes det høres ut som motoren har skikkelige pusteproblemer. Tror du vil få denne til å gå vesentlig bedre med et annet eksosanlegg.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kai Elling Os
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Geiranger


Split Bus Garage Geiranger


Vis profil WWW
« Svar #76 på: september 21, 2008, 20:28:55 pm »

Hei vist du har olje temp 80-90 *C og 30 Psi på 1500 o/min er det ikkje unormalt. Eg har på min 2332 på
80*C 1000 O/min 35 PSI ,Eg kjører 20/50 Royal Purple full syntetisk Olje.Trur ikkje det er problem med pustinga på eksos anlegget ditt,når eg har det samme Tri-mil anlegget og litt meir hk enn din motor.
Vilken Olje kjører du på no?
Har du gjort rein sila etter innkjøring av kammen?
Har du kontroll på olje tempen din?
mvh
Loggført

23 window Samba -55
15 Window Split Bus
T5 2013
Passat 2015
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #77 på: september 21, 2008, 21:36:49 pm »

Hei vist du har olje temp 80-90 *C og 30 Psi på 1500 o/min er det ikkje unormalt. Eg har på min 2332 på
80*C 1000 O/min 35 PSI ,Eg kjører 20/50 Royal Purple full syntetisk Olje.Trur ikkje det er problem med pustinga på eksos anlegget ditt,når eg har det samme Tri-mil anlegget og litt meir hk enn din motor.
Vilken Olje kjører du på no?
Har du gjort rein sila etter innkjøring av kammen?
Har du kontroll på olje tempen din?
mvh


hei
har ikke kontroll på tempen nei
kjører på en 10-40 olje,men kun for oppstart
skal rengjøre silen ja
tenninga er kun justert på gehør,skal justeres skikkelig til neste oppstart
dette var første oppstart og alt skal fixes før/under neste start
hmmm
sa du LITT mere hester?
hørte din funker voldsomt etter at du fikk på sprut....
kan forresten være aktuelt å handle olje av deg hær...
har du priser? og har du starta med salg?

Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #78 på: september 21, 2008, 22:47:54 pm »

Trur ikkje det er problem med pustinga på eksos anlegget ditt,når eg har det samme Tri-mil anlegget og litt meir hk enn din motor.

SERIØST?! Sjokkert 2332 med anlegg for 1600cc+ ??

Hvor mye bremset motoren med dette anlegget, og på hvilket turtall?
Alt jeg har opplevd i mine år med trim motorer tilsier at dere har en giga propp i systemet. Var bare ment som et tips
Loggført

Speed is no substitute for direction
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #79 på: september 22, 2008, 07:40:20 am »

Trur ikkje det er problem med pustinga på eksos anlegget ditt,når eg har det samme Tri-mil anlegget og litt meir hk enn din motor.

SERIØST?! Sjokkert 2332 med anlegg for 1600cc+ ??

Hvor mye bremset motoren med dette anlegget, og på hvilket turtall?
Alt jeg har opplevd i mine år med trim motorer tilsier at dere har en giga propp i systemet. Var bare ment som et tips

Dere trenger SERIØST å høre på det JHU sier her. En tur i bremsebenken ville nok understreket dette i klar tekst. Ikke gå i forsvarsposisjon, han prøver VIRKELIG å hjelpe dere her.
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #80 på: september 22, 2008, 07:48:35 am »

Hei vist du har olje temp 80-90 *C og 30 Psi på 1500 o/min er det ikkje unormalt. Eg har på min 2332 på
80*C 1000 O/min 35 PSI ,Eg kjører 20/50 Royal Purple full syntetisk Olje.Trur ikkje det er problem med pustinga på eksos anlegget ditt,når eg har det samme Tri-mil anlegget og litt meir hk enn din motor.
Vilken Olje kjører du på no?
Har du gjort rein sila etter innkjøring av kammen?
Har du kontroll på olje tempen din?
mvh


hei
har ikke kontroll på tempen nei
kjører på en 10-40 olje,men kun for oppstart
skal rengjøre silen ja
tenninga er kun justert på gehør,skal justeres skikkelig til neste oppstart
dette var første oppstart og alt skal fixes før/under neste start
hmmm
sa du LITT mere hester?
hørte din funker voldsomt etter at du fikk på sprut....
kan forresten være aktuelt å handle olje av deg hær...
har du priser? og har du starta med salg?



Hehe,
til en motor man har putta litt penger i bør man kanskje spandere på seg en ny sil? eller enda bedre, en filterholder på oljelokket så man kan bruke et vanlig oljefilter istedet
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #81 på: september 22, 2008, 08:01:31 am »

Må bare si som JHU og Folkevogn, skift ut det eksosanlegget til noe som er beregnet på en moter med så stort volum og mange fler hk en en 1600.
Du har også en moter med opplegg til eksternt oljefilter, så hvorfor bruker du det ikke? Da vil du få 1/2 liter mere olje+ veldig bre rensing ov olje. skift filter hver gang du skifter olje.

Dette er også ment som positeiv kritikk.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #82 på: september 22, 2008, 10:30:56 am »

Dette er ikke ment som kritikk, men er basert på mine egne erfaringer Øyerulling

Tar du denne motoren med dette oppsettet i en bremsebenk blir du skuffet. Den yter mye mindre enn du tror, men på den annen side er det veldig lite som skal til for å få ut mer Glad

Få på et ordentlig eksosanlegg, og få justert gassere(dyser/halsringer) og tenning i en bremsebenk. Da vil du få ut 30-40 hester mer enn det du har nå.

...og til dere andre som ikke har "bremset" motoren deres, dere har heller ikke så mye hester Gliser

Loggført

ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #83 på: september 22, 2008, 15:26:59 pm »

tror ikke dette anlegget bremser noe
er jo nesten åpent jo
2332/rag-57 kjører med dette på sin 2332 og den motoren har sannsynligvis passert 150 hk nå
anlegget bråker jo endel også så jeg tror ikke det bremser så mye
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #84 på: september 22, 2008, 15:30:37 pm »

Og ganske mange tror fremdeles helt seriøst at ALLE 1835 automatisk "skal gi sånn cirka 100hk"
At dere går i forsvar og backer opp hverandre når folk med god peiling prøver å hjelpe deg/dere forstår jeg ikke helt.
Hva er det som gjør det sannsynlig at den andre nå har over 150hk? det blir akkurat som du sier.. SANNSYNLIGVIS.. ergo synsing...
Få det i benk, juster det skikkelig og for guds skyld gå over til eksos som passer motoren bedre.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #85 på: september 22, 2008, 15:43:12 pm »

Dette er 118,8 bakhjuls hester ergo ca 150 motor hester.. Ærlige... i en 2276 med fatboy. Engle w125 kam og 044 cb topper.

Og jeg kan legge med at denne motoren er kjørt med div eksos oppsett, og det var uten tvil mer futt i den så fort den fikk grovere rør på eksosen.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value=""></param>
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #86 på: september 22, 2008, 15:46:08 pm »

ahelgemo: foreslår du bytter eksos så får du mer hester enn rag57 :-D

og seriøst.. brems begge... så får vi litt relle tall på bordet... alt annet blir bare synsing...
men.. flere i denne tråden snakker av erfaring hvertfall.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #87 på: september 22, 2008, 15:48:03 pm »

ok.men finnes det noen hær som har erfaring med tree-meel ?
testing osv ?



Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #88 på: september 22, 2008, 15:53:38 pm »

ok.men finnes det noen hær som har erfaring med tree-meel ?
testing osv ?


VWTrends har jo gjort en større eksos test og fant vel ut at denne eksosen passet bra til 1600 og ga da 3-4 mer hk? husker ikke helt.

Og ikke for å drepe gleden ved oppstart men her er en video til sammenligning.
Slik høres gass respons ut når det er bra.

edit: la ut feil video først.. her er rette
« Siste redigering: september 22, 2008, 15:55:26 pm av Trond Dahl » Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #89 på: september 22, 2008, 16:11:11 pm »

Her er testen.
http://www.vwtrendsweb.com/tech/0109vwt_volkswagen_exhaust_test/

Blir kanskje ikke verdens beste sammenligning, siden de mangler et godt avstemt grenrør blandt kandidatene....
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!