april 25, 2024, 02:36:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Neste trinn i feilsøking - Denne gang: forgasser  (Lest 1222 ganger)
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« på: august 06, 2015, 17:22:32 pm »

Gamle fru B er ikke helt fornøyd i år, tydeligvis...

Siden jeg tok ut bilen i sommer, har den fusket på lavt turtall.
Avsluttet sesongen i fjor med rusk en dyse på forgasseren, så jeg tok ut denne og blåste den ren med trykkluft (alle dyser og åpninger etc, men ikke noen rens for øvrig).
Det ble ikke bedre.
Etter dette har jeg skiftet stift og plugger, justert tenning og ventiler (ikke det at sistnevnte skulle ha noe å si, men jeg har nå gjort det  Gliser), og jeg har vært ut med forgasseren nok en gang og gått over den (riktignok uten å ta meg tid til noen fullverdig rens, da forgasseren ser bra ut).
Så leste jeg om muligheter for falskluft, og testet med startgass over forgasser på tomgang, men ingen ting skjedde...

Pokker da...  Rekker tunge What to do?

Kan det være utette pakninger likevel, selv om den besto startgasstesten?
Eller kan det vere noko heilt anna.....?

Tips mottas med takk! Ville vært hyggelig å komme hlet fram til SCC også i år.  Gliser
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: august 06, 2015, 19:06:09 pm »

Har hatt lignende problem, da var det fordeleren som ikke fulgte med på lavt turtall.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 06, 2015, 19:26:18 pm »

Har hatt lignende problem, da var det fordeleren som ikke fulgte med på lavt turtall.

Javeljaha...  Hæ Så da er det altså mulig at fordeleren min kort og godt er gåen?
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #3 på: august 06, 2015, 22:11:42 pm »

Man kan teste om vakumopptrekk og sentrifugal/vektene fungerer. Kommer an på hvilken fordeler du har selvfølgelig. Tenningspistol som også viser rpm kan også brukes, så sammenligner du med en tabell og ser på antall grader fortenning.
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!