april 19, 2024, 21:47:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Biler selges til utlandet!  (Lest 11932 ganger)
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: august 11, 2015, 08:00:03 am »

http://www.tv2.no/2015/08/10/broom/import/eksport/veteranbil/7155409
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #1 på: august 11, 2015, 13:43:54 pm »

Ja det komme jo ikke som noen bombe. Er billigere å avertere bil på Mobile.de enn Finn.no og en får flere potensielle kjøpere. Har selv aldri prøvd å avertere en fin veteranbil på finn men har avertert en del annet og det er jo stort sett bare grådige forståsegpåere som tar anonym kontakt på sms der.
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: august 11, 2015, 14:40:08 pm »

"Ja, den var brukbar den der - men her var du ikke helt heldig. Så pirker man på den ene detaljen som ikke er helt 100 prosent".

Denne ned snakkingen er vi dessverre særdeles flinke til her i Norge.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #3 på: november 17, 2015, 13:58:31 pm »

Beklager at jeg drar opp en gammel tråd men føler for å få ut litt frustrasjon. Jeg er nå på nippet til å prøve å avertere på mobile.de for å selge ut av landet.
Har den siste tiden avertert 3 biler på Finn, 2 ligger ute nå. Det jeg får av meldinger er fra folk som enten vil kjøpe deler av bilene eller vil påpeke at de ikke ville betalt prisforlangende hvis de hadde vært interisert i bilen men er det ikke.
Hva er poenget med det???
Og ingen skal gjøre noe, alle forventer visst at en gammel bil er som ny og alt fungerer tiptop og de skal ikke betale mye for de kunne få en slik bil for noen år siden i mye bedre stand til en lavere pris.
Og når de blir tilbudt deler på kjøpet så vil de ikke ha dem!!
Ikke er dette første gang heller, har vært slik med alle biler jeg har avertert. Det samme gjelder når en skal selge deler også, sta og gjerrige er folk.
En ble sur da jeg averterte komplette baklys til 200 kroner og han ikke fikk kjøpe bare glasset. Han ville ikke ha med pærer, reflektor og pæreholder han og ikke ville han betale 200 kroner heller, 100 var en bedre pris men da måtte jeg betale porto. For en gjeng!!
Det var kun en greie som gikk bra å selge på finn og det var hvitevarer. Der var det ingen som klaga på prisen eller spurte om rare ting. De ringte og spurte om jeg hadde det enda, kom hit og henta det jeg hadde og ga meg penger i hånda. Så lett kan det være.
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 17, 2015, 14:02:35 pm »

Finn er full av rare folk, det drøyeste jeg har vært borti er noe vi hadde ute under "gis bort" og vedkommende lurte på om vi kunne frakte det til han...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #5 på: november 17, 2015, 22:47:10 pm »

Folk skal prute på alt, uansett om selger har satt en minste pris skal folk by under. Det gjelder også på forumet her, ikke bare på Finn. Det værste jeg har sett var en som skulle selge ei Empi girkule her til 40 kr for noen år siden, hvor en var intr men ville ikke gå over 25 kr.
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #6 på: november 18, 2015, 10:27:45 am »

til gjengjeld så er det virkelig folk der ute som tror de sitter på gull også da... Ting er uansett verdt det markedet er villige til å betale for det. Det er jo synd at biler går ut av landet, men er ingen villige til å betale det man ønsker så har man to valg. Enten modererer man prisen sin en smule eller så kan man jo velge å selge til utlandet. Tyskland, England osv. betaler jo gladelig i dyre dommer for noe av dette.. Jeg mener nok ikke prisen nødvendigvis er riktig selv om de betaler for det. En annen ting er at salg til utlandet øker jo verdien på biler som er igjen i Norge, når det blir færre igjen her øker naturligvis etterspørselen. Som selger må man nok bare akseptere at folk prøver seg, det gjør vi ALLE. Ingen ønsker å betale for mye for noe. Noen er sleipere en andre, men sånn er verden. Som selger har man uansett privilegiet til å selge eller ikke selge.
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #7 på: november 18, 2015, 13:37:43 pm »

Jeg synes forsåvidt det er helt greit å prute men å prute på småsummer blir litt dumt.
Det som frustrerer meg mest er at folk er så useriøse, de kan ikke ringe å høre om noe men sender melding med bud uten å ha engang sett det som er til salgs og de sender gjerne melding uten å skrive navnet sitt. Var borti en som sendte meg bud på en motor på sms. Ikke noe navn eller noe og når jeg søkte opp nummeret fikk jeg beskjed om at det var reservert mot opplysning.
Enda værre er det med de som avtaler at de skal komme å se på noe en har til salgs og så "glemmer" de å dukke opp.
Er jo nesten bedre å få bare "nigeria-svindel-tilbud" på mail. Da får man seg ihvertfall en god latter Osteaktig
Loggført

Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #8 på: november 18, 2015, 13:47:41 pm »

Helt greit å prute, men det er jaggu lov å bruke de sosiale antennene, en byr ikke ned mot halv pris når selger har oppgitt en prisant. og her snakker jeg om ting i 30'000,- klassen.

Jeg har prøvd å selge bobla mi her i Norge, ikke napp i det heletatt så den havner på mobile.de neste gang jeg skal prøve å senge.
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #9 på: november 18, 2015, 14:03:48 pm »

ikke bil, men tilbehør...
Jeg fikk drøssevis av negative kommentarer da jeg la ut en radio til splittboble her i norge for bud over 5000,-
mener jeg fikk et bud på 4000,- men solgte ikke..
Solgte den i forrige uke til Belgia for den nette sum av 12000,- Glad Radioen passer også Porsche 356 Pre A modellen, og den blir nå å finne i en slik bil Blunker
Når folk her hjemme ikke vil betale, så hvorfor ikke selge ut??
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #10 på: november 18, 2015, 14:21:43 pm »

Helt greit å prute, men det er jaggu lov å bruke de sosiale antennene, en byr ikke ned mot halv pris når selger har oppgitt en prisant. og her snakker jeg om ting i 30'000,- klassen.

Jeg har prøvd å selge bobla mi her i Norge, ikke napp i det heletatt så den havner på mobile.de neste gang jeg skal prøve å senge.

Å gi bud på halv pris er jo ganske mye, mener å ha lest et sted at en skal begynne på ca 75% i bud. På en bil som er avertert til 30 000 så kan en jo by 25 000 først for å se om selger er villig til å gå ned noe men da må en iallefall komme å se og prøve. Det å sende bud pr. melding på en bil blir teit. En kan jo også si til selger at en vil betale det som er prisforlangende men at da skal årsavgift eller reg.avgift være inkludert. Eller full tank for den del.

ikke bil, men tilbehør...
Jeg fikk drøssevis av negative kommentarer da jeg la ut en radio til splittboble her i norge for bud over 5000,-
mener jeg fikk et bud på 4000,- men solgte ikke..
Solgte den i forrige uke til Belgia for den nette sum av 12000,- Glad Radioen passer også Porsche 356 Pre A modellen, og den blir nå å finne i en slik bil Blunker
Når folk her hjemme ikke vil betale, så hvorfor ikke selge ut??


Akkurat dette jeg tenker også. Enda værre blir det når noen kommer med argumentet "at for 10 (eller lengre) år sida kunne jeg kjøpt denne for 5000, hvorfor skal du nå ha 30 000??"
Da jeg kjøpte bobla i 2002 betalte jeg 13 000, ganske fin 69 1300. Etter at jeg hadde hentet den hjem kom en nabo bort og rista på hodet å sa at han hadde en maken boble en gang i tida og den hadde han solgt for 800 kroner. Han kunne ikke fatte at den skulle koste så mye som 13 000. Han sa vel noe sånt som at "det var vel omtrent det den kosta ny".
Loggført

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #11 på: november 18, 2015, 14:29:28 pm »

De tre bilene som er avbildet i reportasjen ble også fraktet tilbake til Norge da de ikke ble solgt i utlandet heller. Ser det nevnes mye pruting og mangel på sosiale antenner osv. Jeg pruter på alt jeg kjøper på Finn og her. Ofte under halv pris av det varen/delene er lagt ut til. Ikke med en gang de er lagt ut, men når det har ligget for salg en stund. Dette er jo ikke ment som frekkhet, men en invitasjon til enighet. Jeg har heller ikke solgt noe uten at noen pruter. Da kan man jo svare enten "din jævla frekke idiot eller dette var litt mindre en jeg hadde forventet". Hva med.... Osv. Da blir ofte varen solgt og både kjøper og selger er Fornøyd. Varer som selger mener er godt priset blir ofte ikke solgt.
Jeg ser ikke at dette egentlig er noe å sutre etter.

Mvh. Minimale sosiale antenner.
Loggført

Mvh

Marius
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #12 på: november 18, 2015, 15:01:00 pm »

De tre bilene som er avbildet i reportasjen ble også fraktet tilbake til Norge da de ikke ble solgt i utlandet heller. Ser det nevnes mye pruting og mangel på sosiale antenner osv. Jeg pruter på alt jeg kjøper på Finn og her. Ofte under halv pris av det varen/delene er lagt ut til. Ikke med en gang de er lagt ut, men når det har ligget for salg en stund. Dette er jo ikke ment som frekkhet, men en invitasjon til enighet. Jeg har heller ikke solgt noe uten at noen pruter. Da kan man jo svare enten "din jævla frekke idiot eller dette var litt mindre en jeg hadde forventet". Hva med.... Osv. Da blir ofte varen solgt og både kjøper og selger er Fornøyd. Varer som selger mener er godt priset blir ofte ikke solgt.
Jeg ser ikke at dette egentlig er noe å sutre etter.

Mvh. Minimale sosiale antenner.
Glad som jeg skulle sagt det selv, i mange tilfeller har selger et relativt urealistisk prisnivå på det som selges, da kan jeg gjerne gi et tilbud på halve summen for å vise interesse, det er da ikke vanskeligere for selger, enn å si neitakk og bryte videre mulighet for salg, eller å gi tilbakemelding på minstepris/kjøp nå pris. at folk ikke klarer å ringe, gjør at jeg er mindre intressert i å handle med de.
hilsen en som pruter, og hater SMS ;-)
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #13 på: november 18, 2015, 15:52:04 pm »

Men hvis selger presiserer at varen ikke selges for under f.eks 1000 kr. Hva er da poenget med å legge inn bud på 500..
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #14 på: november 18, 2015, 16:21:27 pm »

Gratulerer Marius, jeg håpet du skulle svare. Det viser bare at du enda ikke klarer å svelge at du blir avvist når du byr 20'000,- for en motor som er avertert til 33'000,-

Hadde du tatt deg bryet til å sjekke hva det faktisk koster å bygge en slik motor hadde du aldri bydt den summen.. Eller vent, var dette med sosiale antenner igjen da.... Gliser

--

Atmobil, som du ser var det en motor jeg siktet til i mitt tidligere innlegg, bilen har nok en reel salgspris på rundt 80-100'000 men her i Norge vil den neppe bli solgt før jeg er nede på 50'000,- tallet, derfor kommer den til å ble avertert på mobile.de hvis jeg skal prøve igjen.
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #15 på: november 18, 2015, 16:28:55 pm »

Men hvis selger presiserer at varen ikke selges for under f.eks 1000 kr. Hva er da poenget med å legge inn bud på 500..
det er et "hvis" , som ikke var med i mitt innlegg.. skal selger ha en urealistisk pris, kan det hende han i hvertfall bør få et tips ;-)
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #16 på: november 18, 2015, 18:44:39 pm »

Å du er i stand til å bedømme hva en gjenstand er verdt på det åpne marked?
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #17 på: november 18, 2015, 19:25:03 pm »

Du må ikke være så bitter mister. Det gir lite glede i livet. Jeg kommer fortsatt til å by mye mindre en hva selger ønsker på ting som har stått en stund. Slik er livet👍
« Siste redigering: november 18, 2015, 19:34:38 pm av -Marius- » Loggført

Mvh

Marius
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #18 på: november 18, 2015, 19:35:54 pm »

En person som følger med i markedet er alltid i stand til å vurdere riktig pris. Det kalles erfaring.

Mvh Marius

Å du er i stand til å bedømme hva en gjenstand er verdt på det åpne marked?
Loggført

Mvh

Marius
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #19 på: november 18, 2015, 20:05:05 pm »

Bra du modererte det innlegget Marius, så slipper vi å krangle i plenum, vi blir aldri enige..
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #20 på: november 18, 2015, 20:13:31 pm »

Atmobil, som du ser var det en motor jeg siktet til i mitt tidligere innlegg, bilen har nok en reel salgspris på rundt 80-100'000 men her i Norge vil den neppe bli solgt før jeg er nede på 50'000,- tallet, derfor kommer den til å ble avertert på mobile.de hvis jeg skal prøve igjen.

Det har jeg full forståelse for, du har sikkert selv lagt mange timer med arbeid i bilen og kan du selge den for nesten dobbelt så mye i f.eks. Tyskland så er ikke valget vanskelig.

En ting jeg ikke forstår er hvordan folk kan by på f.eks. en bil uten å ha hverken sett den eller prøvd den selv. Greit nok at en bil kanskje er langt unna hvor en selv bor men da må en vel forhøre seg med selger om alle detaljer og slikt på forhånd og avtale å reise for å se på bilen.
Kan jo være at bilen ikke står til forventningene og at en kanskje må reise tomhendt hjem men det må jo være bedre enn å kjøpe katta i sekken.

Ikke kan jeg skjønne hvorfor folk sender meldinger til en selger med uten å engang være interisert i å kjøpe. For meg virker det som det for enkelte går sport i å se om de klarer å gjøre et kupp uten å ha noen annen tanke bak det enn å kanskje tjene penger selv ved videre salg.
Selv kunne jeg aldri tenke meg å kontakte en selger om noe hvis jeg ikke faktisk er interisert i å kjøpe det som er til salgs.

Nå vet ikke jeg hvordan det er å avertere bil på f.eks. mobile.de. Kanskje er det like mye useriøse raringer der også?
Loggført

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #21 på: november 18, 2015, 21:54:57 pm »

Jeg begriper ikke hvorfor dere betrakter kjøpere som byr som useriøse??  Om jeg byr, noe jeg gjør på nesten alt jeg kjøper vis Finn.no. Jeg skal jo kjøpe gjenstanden. Jeg var en periode ute etter en Alfa. Fant en på finn som lå langt over de andre. Lå på 230 000,-  ga bud på 170000. Fikk en sur mail, jeg svarte at der lå de andre. Da fikk jeg kjøpe de andre for han hadde 210000 i gjeld på denne. Ok. 3 uker etter får jeg en Mail, jeg kunne få den for 200. Nei sa jeg. 170 er mitt bud. 5 uker senere tikket det inn en ny mail. Vil du fortsatt gi 170. Da hadde jeg kjøpt noe annet. For 1 uke siden så jeg bilen hos en forhandler, med andre ord, han fikk ikke solgt og valgte innbytte. Jeg kjenner han som eier denne butikken og fikk vite at han hadde gitt 155 i bytte. Grådighet kostet av og til mye penger. Jeg gir ikke bud får å virke useriøs, men for at jeg ønsker den tingen. Med en oppegående selger så finner vi en løsning. Når jeg begynte å jobbe som selger, for 15 år siden var det første vi lærte, benytt deg av muligheten når kunden er i kjøpemodus. Det varer ofte ikke lenge.
Loggført

Mvh

Marius
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #22 på: november 18, 2015, 22:55:03 pm »

Jeg mener ikke at det er useriøst å gi bud men det er useriøst å bare sende en sms med "15 000, ok?" uten å skrive noe annet og samtidig ha skjult nummer eller på annen måte være anonym.
Det aller beste, mener iallefall jeg, er å dra å se på bilen og snakke med selger. Gir man et bud der og da så er det lettere å få det akseptert. Når en sender bud sånn i hytt å gevær på mail eller sms eller lignende så blir det useriøst.
Enda værre blir det når man prøve å selge noe på f.eks. torget på finn og får sms med "Jeg tar'n, gir deg 200 men kan du levere" når du har averert f.eks. et stort skap til 500 kroner.
Å være grådig kan koste mye penger, det er sant men det gjelder både kjøper og selger.
Loggført

Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #23 på: november 18, 2015, 23:09:45 pm »

Enten så jugde vedkommende ovenfor deg eller så forteller ikke du sannheten, for hvis han hadde 210'000,- i gjeld på den så ville aldri et bilfirma kjøpt bilen uten at gjelden ble betalt ned.
Uansett så skjønner jeg vedkommende når du byr 60'000,- under prisant. men nå er det heller ikke noe sjokk at en bilforhandler gir langt under markedspris, og du som selger bør skjønne at det ikke kan sammenlignes. Men, som du selv skriver en må slå til når selger er i modus, men å gå fra deler som selges på et forum og over til bilkjøp fra privat til bedrift blir tynn sammenligning, men jeg skjønner hva du vil frem til, dog er det også en grunn til at du fikk nei  Blunker
Tydelig at vedkommende enten satt i økonomiske problemer og måtte få bilen bort eller ville bare bli kvitt den av ulike årsaker, en godtar ikke 75'000,- under det man først han annonsert til uten grunn, og ihvertfall ikke hvis det enda står masse gjeld igjen på den!

Et bilfirma har utgifter ifm. med dette og skal i tillegg tjene penger på bilen, så hvis de andre ligger ute til 170'000,- så er det den prisen han må gå utifra, spiller ingen rolle om bilen er aldri så pen, men spør du meg kan ikke dette sammenlignes med en 50 år gammal boble, her går det ikke lenger på km og alder når pris beregnes..
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #24 på: november 19, 2015, 08:30:16 am »

Heisann godtfolk.

Jeg slenger en stemme i retning Marius. Jeg prøver stort sett alltid å prute.
Hvis jeg ser noen som selger noe jeg vil kjøpe så bestemmer jeg meg for ca hvor mye JEG vil gi, om varen er noenlunde i nærheten av det jeg vil gi så prøver jeg meg med ca 75% av utropspris, uavhengig av om selger sier fastpris. Så får jeg bestemme om jeg vil gå oppover om selger ikke vil selge til den prisen. Om det står kom med bud, uten minstepris, og gjerne med teksten "ingen skambud takk, folk som vet hva dette er vet hva det koster" da tenker jeg at selger ikke vet hva han kan få, så da begynner jeg lavt, skikkelig lavt. Dette for å prøve å finte ut en pris av selger, eller for å gjøre ett varp. Om varen har ligget til salgs lenge så legger jeg inn ett skambud og så sier jeg ofte at jeg er klar over at det er skambud, men det er da ett bud. Men jeg er ikke dumt, kommer jeg over noe som i utgangspunktet er veldig billig, da pruter jeg sjelden, for da er det garantert flere kjøpere som er på gang.

Dere må forstå at det er bare nytt fra butikken som er nytt og har en ganske fast pris dvs innkjøpsprisen til butikken.
Om en vare selges brukt, da er det kjøpers marked, om varen ikke er spesielt ettertraktet da. Og da skal man som selger være glad for interessen, og bare klart avvise for lave bud.

Om man har noe å selge er det vel ikke noe å bry seg om om noen vil kjøpe usett, kan være den kjøperen ser en mulighet til enten å skaffe seg noe den ønsker seg, eller ser en mulighet til å tjene penger.

Men normal høflighet og ærlighet må være på plass, ellers er det bare å overse. Navn og nummer  er obligatorisk!!!

Jeg liker å tro jeg oppfører meg pent og ryddig selv om jeg byr lavt.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #25 på: november 19, 2015, 09:15:12 am »

Jeg må si meg enige med de andre her som misliker å få bud på halvparten av hva noe er annonsert til. Spesielt ei tekstmelding der det står f.eks. "Jeg gir 80.000kr", uten navn eller annen informasjon. Det at noen av dere starter å gi bud på 50% av annonsert pris er utrolig irriterende. Selger dere selv når dere får slike bud?
Når jeg selger noe er det ingenting som irriterer meg mer enn folk som skal ha ting "gratis". Jeg er svært skjelden i den situasjonen at jeg selge, og da kaster budgivere med latterlig lave bud bort tida mi. Enda værre er det om det er noe til f.eks. 400kr, får bud på 200kr og forventer at jeg i tillegg skal skaffe emballasje, pakke tingene og sende ting avgårde. Fritiden min er faktisk verdt penger den også. Jeg har ved flere anledninger av prinsipp ikke solgt til folk som tidligere har gitt lave skambud da dette som regel er personer jeg ikke ønsker å handle med. Om jeg går noen hundrelapper i tap på grunn av det så er det faktisk greit!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #26 på: november 19, 2015, 10:26:27 am »

Med dagens kronekurs er det idioti og ikke vurdere internasjonalt salg hvis man har noe man ønsker å selge.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #27 på: november 19, 2015, 12:06:18 pm »

Det er mulig å innbetale mellomlegget på lånet. Verden er ikke så komplisert.

Mvh Marius

Enten så jugde vedkommende ovenfor deg eller så forteller ikke du sannheten, for hvis han hadde 210'000,- i gjeld på den så ville aldri et bilfirma kjøpt bilen uten at gjelden ble betalt ned.
Uansett så skjønner jeg vedkommende når du byr 60'000,- under prisant. men nå er det heller ikke noe sjokk at en bilforhandler gir langt under markedspris, og du som selger bør skjønne at det ikke kan sammenlignes. Men, som du selv skriver en må slå til når selger er i modus, men å gå fra deler som selges på et forum og over til bilkjøp fra privat til bedrift blir tynn sammenligning, men jeg skjønner hva du vil frem til, dog er det også en grunn til at du fikk nei  Blunker
Tydelig at vedkommende enten satt i økonomiske problemer og måtte få bilen bort eller ville bare bli kvitt den av ulike årsaker, en godtar ikke 75'000,- under det man først han annonsert til uten grunn, og ihvertfall ikke hvis det enda står masse gjeld igjen på den!

Et bilfirma har utgifter ifm. med dette og skal i tillegg tjene penger på bilen, så hvis de andre ligger ute til 170'000,- så er det den prisen han må gå utifra, spiller ingen rolle om bilen er aldri så pen, men spør du meg kan ikke dette sammenlignes med en 50 år gammal boble, her går det ikke lenger på km og alder når pris beregnes..
Loggført

Mvh

Marius
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #28 på: november 19, 2015, 12:21:44 pm »

Enten så jugde vedkommende ovenfor deg eller så forteller ikke du sannheten, for hvis han hadde 210'000,- i gjeld på den så ville aldri et bilfirma kjøpt bilen uten at gjelden ble betalt ned.
Uansett så skjønner jeg vedkommende når du byr 60'000,- under prisant. men nå er det heller ikke noe sjokk at en bilforhandler gir langt under markedspris, og du som selger bør skjønne at det ikke kan sammenlignes. Men, som du selv skriver en må slå til når selger er i modus, men å gå fra deler som selges på et forum og over til bilkjøp fra privat til bedrift blir tynn sammenligning, men jeg skjønner hva du vil frem til, dog er det også en grunn til at du fikk nei  Blunker
Tydelig at vedkommende enten satt i økonomiske problemer og måtte få bilen bort eller ville bare bli kvitt den av ulike årsaker, en godtar ikke 75'000,- under det man først han annonsert til uten grunn, og ihvertfall ikke hvis det enda står masse gjeld igjen på den!

Et bilfirma har utgifter ifm. med dette og skal i tillegg tjene penger på bilen, så hvis de andre ligger ute til 170'000,- så er det den prisen han må gå utifra, spiller ingen rolle om bilen er aldri så pen, men spør du meg kan ikke dette sammenlignes med en 50 år gammal boble, her går det ikke lenger på km og alder når pris beregnes..

Om det er 210 000 i pant er det ikke sikkert det er restgjelden. Men om jeg skulle "dumpe" bruktbil hadde jeg nesten heller solgt den til butikk enn privat. Da er butikken den "sterke part", og HVIS det skulle bli problemer med bilen slipper man styr....Det kan man IKKE si om man selger privat....Slik har iallefall jeg oppfattet det.
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #29 på: november 19, 2015, 13:24:28 pm »

Jeg gir opp, personer som er selgere av yrke er et spesielt folkeslag. Kos dere videre.
« Siste redigering: november 20, 2015, 22:14:10 pm av Jesper1201 » Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!