juni 08, 2024, 23:10:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1915 ccm med NOS  (Lest 2588 ganger)
WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« på: august 01, 2008, 09:25:41 am »

Hei

Vurderer NOS på buggyen...er det noen som har erfaring på dette? Er det noe å prøve ut?
Hvor mye tåler motoren? tenkte på ca 50hk ekstra...

Billig dollar for tiden, så må handle mens den er der...Summit for alle penga...


mvh daniel Sjokkert
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: august 01, 2008, 13:17:38 pm »

Hei

Vurderer NOS på buggyen...er det noen som har erfaring på dette? Er det noe å prøve ut?
Hvor mye tåler motoren? tenkte på ca 50hk ekstra...

Billig dollar for tiden, så må handle mens den er der...Summit for alle penga...


mvh daniel Sjokkert

Har lekt litt med lystgass og om det er noe å prøve ut må du nesten svare på selv. Men virker gjør det! 50hk ekstra kjenner du godt og om du gjør tinga riktig og leser det som er verdt å lese om emnet så skulle ikke et 50hk skudd by på problemer. Hvor mye motoren din tåler kommer ann på hvilke deler du har benyttet og hvor godt den er bygget.

Vær obs på at de såkalte komplette kitene for våre motorer ofte innholder deler du ikke har behov for eller mangler noen vesentlige deler. Du kommer rimeligere ut av dette ved å kjøpe delene løst men da må du vite hvilke system du ønsker å bygge. Selv brukte jeg keep it simple metoden og kommer til å gjøre det igjen på min neste motor også.

Lykke til!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 01, 2008, 18:11:09 pm »

Enig med Beetle bug, les bruksanvisningen nøye...resten er bare morro:-)

Hvis du velger lystgass trykk (flaske trykk) på 900psi, og bensintrykk på 7 psi og du kjører dette igjennom NOS dyser str 20 og FUEL dyser str 18 vil du etter teoretiske beregninger få 63 HK med et blandingsforhold på 5.41 N/F (Nitrous/fuel)

Velger du derimot å senke fueltrykket til 5 psi gjennom samme dyseoppsett, vil du utvikle 53 HK med et blandings forhold på 6.43 N/F (Dette er på den magre siden, og du risikere å smelte stempler)

Jeg anbefaler ikke magere N/F blanding enn 6 maks (Mellom 5 og 5,5 er safe, og du får mer effekt.)


Putte 60-70 HK på en 1915 er ikke noe problem, forusatt at du har kontroll på trykk og dyser......

NOS 05080 har jeg brukt på min tidligere gatebil, og det er et svært komplett sett.....det eneste tillegg du trenger er et bensinanlegg med bypass regulator


Mvh
Roar
Loggført

magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: august 01, 2008, 18:29:20 pm »

Hva koster et "komplett" sett? Og hva koster det å fylle tanken?
Loggført
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: august 01, 2008, 19:28:31 pm »

Jeg kjører nå med et Pro race fogger anlegg på min racebil...koster ca 5500-6000 hjem i posten med Jetcarrier..flaskefylling er vel ca 700-800 nok.

Et sportsman fogger anlegg koster en 1000 lapp mindre.... NOS-05080.....plugandplay for vw's

Legg på 3 lapper til bensinanlegg, trykkmåler og varmeteppe



NB! husk å reduser tenning med 2 grader pr 50 hk


* bottle mount.jpg (75.56 KB, 600x451 - vist 132 ganger.)
Loggført

WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #5 på: august 04, 2008, 08:16:40 am »

takk for tips..det hørtes gøy ut...

Er det eget instrument man kan se blandingsforholdet på, eller hvordan gjør man dette? Dette kittet som passer rett på vw, hvor får man tak i dette?

Mvh Daniel
Loggført
WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #6 på: august 04, 2008, 08:17:20 am »

Dere som bruker NOS i dag, hvor lenge holder en sånn flaske?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: august 04, 2008, 15:44:22 pm »

Dere som bruker NOS i dag, hvor lenge holder en sånn flaske?

Det kommer ann på hvor mye du skyter og hvor ofte... hvor langt er et tau  Blunker
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 04, 2008, 23:30:00 pm »

jeg minns jeg kjørte en 6-7 402m striper på bugrun med ca60hk "skudd"
+ ett par test gassinger på gata med en 10lbs  flaske

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: august 05, 2008, 16:33:45 pm »

60 hk er 0,5 lbs/10 sek

en flaske har 10 lbs, men bør ikke kjøres helt tom. (trykkfall)

Jeg har igjen ca 4-5 lbs når jeg fyller flaska.....
Loggført

Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #10 på: august 06, 2008, 18:22:51 pm »

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=NOS-05082NOS&N=700+4294925074+4294907729+4294900001+115&autoview=sku
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!