mars 28, 2024, 18:20:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SCC2015, Konstruktiv tilbakemelding ønskes  (Lest 14970 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: august 17, 2015, 11:54:54 am »

Hei alle sammen, og takk for en STRÅLENDE helg!


Før vi får SCC2015 litt på avstand ønsker vi å få til en tråd med utelukkende KONSTRUKTIVE tilbakemeldinger, slik at vi kan gjøre SCC neste år enda bedre!

Utdyp gjerne hva du mener om årets gjennomføring, så vi slipper "Dårlig mat" eller "For lite musikk".


Vi har hatt tidenes vær, og tidenes grep.

Men hva kan vi gjøre for å få det enda bedre?




Fyr løs!


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ole Martin
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #1 på: august 17, 2015, 12:03:30 pm »

Jeg vil gjerne rose "Dønn Ærlig" for meget smakfull mat!
Loggført

FreakPower Racing
Beste tid: 9.583 201m - Street Legal Brumunddal 2015
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 17, 2015, 12:16:01 pm »

Først, takk for en kjempehelg!!  Kult

For en som har vært bak kulissene og nå sitter foran, synes jeg det aller meste var veldig, veldig bra!!

Kjør programmet for lørdagens dragrace/autoslalom/grusrally på samme måte som i år:

-Dragrace 10-12
-Pause 12-12:30
-Dragrace 12:30-14:00
-Autoslalom 14:00-15:30
-Dragrace 15:30-18-00
-Grusrally 18:00

Vil fungere veldig bra!!

Bare en ting som må forbedres: Massiv promotering jevnt og trutt i alle tenkelige kanaler, og på treff i inn og utland frem til SCC 2016
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: august 17, 2015, 12:20:06 pm »

Etter mitt absolutt beste SCC så er det vanskelig å komme med noe annet en skryt til arrangørene bak og også banemannskap. Men når det er sagt så savner jeg Also sprach Zarathustra og en åpning burn out når vi starter racet om morgenen. Jeg er klar over at den ble spilt når Skinnebobla kom men kanskje den bilen hadde fortjent en helt egen sang?

Så noen tanker:

- Hva med autoslalom begge dagene?
- Fastsatte pauser er en god ide og spesielt når dem er annonsert på forhånd. Da er forventningene lagt og man vet hva man har å forholde seg til.
- Med 25 grader så hadde det smakt utrolig godt med en is
- På 90 tallet hadde vi bugpush. Er det en aktivitet vi kunne hatt på baneslutt?
- Tettere depo er hyggelig og blir mer publikumsvennlig. Hva med å ikke ha depo "bak" line up og gjøre det til ett utstillingsområde? Porscheområde? og heller ha depo i to linjer med en gate i mellom?
- Aktiv markedsføring og count down dagene før på alle forum her og i utlandet. Og også FB. Her må alle ta ansvar.
- Jeg digger å høre Morgenstemning!

Mvh
BB
« Siste redigering: august 17, 2015, 12:32:40 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 17, 2015, 12:42:21 pm »

Takk for en strålende helg!


Jeg er like imponert hver gang hva en øde grus og asfaltplass i ingenmannsland kan forvandle seg til. Husk at det er omtrent INGENTING
på den store plassen før SCC-gjengen kommer kjørende med alt av telt og det som skal til for å lage det SCC vi har blitt så glad i.

Det er tenkt på omtrent alt, inklusive lekeplass for barna!

Hvis det er noe som helst å påpeke er det at bilutstillingen har gått kraftig tilbake kvalitetsmessig etter at Vintage village ble lagt ned.

Det må være noen dedikerte personer som tar seg av utstillingen og motiverer alle campinggjester til å kjøre frem bilen sin slik at andre får se den.

Tommel opp for "underveis-utstillingen" med 4 imponerende prosjekter. Det viser at det er mulig.


Frivillig innsats er sterkt undervurdert; og SCC viser hvor moro det er å jobbe som frivillig.

En STOR takk til Jon Hroar (og hans team) som står på hele året og gjør at alle vi andre kan ha en så bra helg.

Også en stor takk til mannen med mikrofonen - det er ett helt eget drag over speakerjobben din!

Takk til Skrutrekkerne for fantastisk burger når man trenger det som mest!
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #5 på: august 17, 2015, 12:58:25 pm »

Takk for et kjempearrangement. Jeg var der hele lørdagen og hadde det veldig trivelig!  Kult

Jeg synes opplegget er veldig bra, med unntak av Flugplatz Schmutz Rennen (FSR). Viktig å ikke missforså meg her, FSR er min favoritt på SCC  Gliser  Jeg tar mye bilder der og digger disse litt eldre bilene med lett rallystuk.

Men jeg står å ser at folk kommer og stiller seg opp langs banen, så kommer det noen biler. Så går det litt tid. Så kommer noen biler igjen. Har de begynt? spør noen. Neida, dette er en gjennomkjøring av løypa. De kommer tilbake i kolonne og kjører igjen, svarer en. Men dette hører ikke alle (langt i fra!), og mange går før det hele egentlig er startet. Mitt inntrykk er at publikum ikke vet hva dette går ut på/hva det er. Synd synes jeg. Jeg vil ha mer oppmerksomhet mot dette fantastisk artige løpet. Noen må dra frem tre høytalere og kommentere, fortelle folk hva det går ut på.

Forslag.
Løpende start (sjåfør fem meter bak bilen, løper frem og starter bilen og kjører).
Kortere bane, gjerne med snuplass som krever litt presisjonsrygging. Holder å kjøre noen 100 meter forbi S-svingen etter langstrekken.
To runder og den med mest lik tid vinner.
Bilene stilles opp inne på området (slik dere gjorde nå i år).

Vennlig hilsen Jørn Kristensen

Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 17, 2015, 13:27:12 pm »

5 rattar for ett veldig bra arrangement.
meste gikk vel vedlig  smooth for oss deltagere.
eneste jeg kommer på i farta anng racing og premiering
. kanksje litt klarere regler/kontroll på  slicks/dot slicks /gatedekk så de som faktisk vant sin klasse fikk riktig premie??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #7 på: august 17, 2015, 13:50:06 pm »

Takk for ett meget hyggelig treff! 😃
2008 var mitt aller første SCC , et SCC som gjorde noe med meg. Siden har jeg møtt opp å kost meg gløgg ihjel. Årets treff fungerte så si knirkefritt synes jeg. Men noen tilbakemeldinger skal du få Erlend.

Racing:

Hva med et aldri så lite førerkurs for de som aldri har kjørt før? Altså en utvidet versjon av møtet med starter.Her kan de erfarne komme med sine tips og triks, råd og veiledning for en som grugleder seg til å teste bilen sin. Si at man gjør det samtidig som starter har sitt møte før kjøring . Det kan faktisk være til så god nytte for mange at man kanskje kunne tatt en symbolsk sum som kan gå i premiepotten eller til andre formål innenfor SCC .

Depot :
Kalle sin ide om å samle det litt synes jeg er en veldig god tanke.Det vil ene å alene bringe førere og team tettere , noe som gjør at kanskje enda flere stiller seg i line up.

Utstilling :

Vintage village burde gjeninnføres. Gjerne Møller bil sitt telt også.

Markedsføring / sponsing :

Så langt det lar seg gjør ,  Tidligere markedsføring i flere forum samt få ut flyers og posters til alle som vil printe opp . Kanskje en bredere kontakt ut i sponsor markedet kan få inn enda flere premiepenger, slik at flere Big guns blir fristet.

Å en ting til. Jeg å en person til møtte opp på frivillg møte kl 18 på fredag. Men hverken noen fra SCC eller flere frivillige møtte opp. Jeg stiller gjerne opp som frivillig uansett om jeg blir lovet mat, pass eller andre ting gratis . Så en tettere oppfølging av de frivillige er også greit å tenke på.

SCC 2016 .. Gleder meg 😃👍🏻
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #8 på: august 17, 2015, 14:09:17 pm »

Knallarangement i år også, og griseflaks med været, mange nye bestetider for folk. Helt utrolig bra. En liten ting, sto i porten ved securityfolka på søndagen og det kom en god del dagsturister som ville inn å kikke. De kom gående mot meg med grep om lommeboka og lurte på om jeg tok imot betaling. De var sendt videre fra hovedporten. Vet ikke hvor mye det eventuellt var snakk om i "tapte" inntekter på å ikke ha bilettsalg der inne jeg sto, men det var fler som synes det var rart at de ikke ble avkrevd noen kr, hverken for parkering eller å komme inn å glane.  Kan gi noen flere kr i kassa til SCC, kanskje
Loggført

Seaside VW Klubb
G.D
Medlem
***
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #9 på: august 17, 2015, 15:54:58 pm »

Alle tiders treff! Litt bedre kommunikasjon ang. slalomkjøringa savnes for min del. Vi bli forespeilt kjøring kl.1800 på lørdag, en god gjeng møtte opp men ingen visste noe. Fant omsider ut at det ikke ble mer kjøring.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #10 på: august 17, 2015, 16:29:27 pm »

Hadde ei kjempehelg, så ikke så mye å utsette som tilskuer. Noen ting savna jeg alikevel...
- Holy moly, well well well, var egentlig klar for å bli vekt av masse lyd fra speakeranlegget..(Siden banetørking utgikk)
- Gensere, og T-skjorter for oss som ikke er smågutter.. 2xl rekker knapt til buksekanten..

Kjempebra konsert, og publikum ble med hele veien. Slik jeg har sett tidligere har over halvparten bare hørt første sangen, for så å gå hvert for sitt.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #11 på: august 17, 2015, 17:13:45 pm »

Minor detail......Hva med å henge opp en enkel korktavle m kart - så kan vi sette en nål der vi kommer fra... funfacts

Crewet nevnte at vårt campingområde nå blir asfaltert - og benyttes depot(man så det også på tegningene). Kun vi som bruker området med camping osv....   Vet dere om det blir teltmulighet neste år..?

Loggført

Shift Happens !
bj0rn
Juniormedlem
**
Innlegg: 64
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: august 17, 2015, 19:12:07 pm »

Egen stock klasse og premie  Osteaktig
Loggført

23.54 : 71km/t : SCC 2015
Datsun
Seniormedlem
****
Innlegg: 290
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #13 på: august 17, 2015, 19:43:39 pm »

Herre-dassen var dårlig. Halvparten av båsene var stripset igjen og hele anlegget var låst til langt ut på fredagen..
Loggført

T1 1951
T1 1952
T2 1960
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #14 på: august 17, 2015, 20:02:17 pm »

Jeg startet for første gang på stripa i år og er den nye eieren av Slackers-bobla. Jeg hadde et mål om å komme under 16 sek, da bestetiden tidligere var 16,4. Jeg fikk hjelp av Kalle og fikk tips til hvordan jeg skulle "dra ned" bilen på starten og fikk løpende feedback etter hvert run. På slutten dro vi av luftfilter og viftereim og det resultere i 15,3. Jeg skulle ønske at det fantes flere slike som Kalle som hjelper førstegangskjørere, for det økte virkelig min interesse og jeg gleder meg allerede til neste år.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #15 på: august 17, 2015, 20:16:11 pm »

Takk for en fantastisk helg! Glad Kult Suverent opplegg, og en knallbra konsert lørdagen! Er storfornøyd med det meste, men savnet mer "trøkk" på festen fredag. Ser litt samme "trenden" på MiB og andre treff. Folk samler seg i klikker rundt om på campen, og har det jo kjempegøy. Men aktiviteter som virkelig samler og trekker folk gjør det enda bedre.

Konsert også fredagen, eller DJer som ikke konkurrerer? om å spille russe/afterski-musikk høyest mulig på samme område hadde vært et stort pluss. Spesielt hvis man ikke er fan av musikken selv etter en dag på ski...... Blunker Etter antallet folk som forlot området å dømme var det flere gamlinger enn meg på SCC i helgen. He he Gliser

Jeg var en av de som stod langt bak på konserten, og (litt truffet) snudde meg for å se om jeg var HELT bakerst..... Tvilende Det var jeg heldigvis ikke. Kanskje jeg kommer tilbake neste år med hatt og originalbil. Da er jeg vel enten gamling eller hipster. Vet ikke hva som er verst(best?). Øyerulling
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #16 på: august 18, 2015, 07:51:07 am »

Takker for konstruktive innspill til Flugplatz Schmutz Rennen. Bakgrunnen for FSR var i utgangspunktet å være "pauseunderholdning" på SCC, som var helt uavhengig av vær, hvis alt skulle skjære seg med værgudene. Dette har derfor vært satt opp med svært slank organisasjon (ikke kroppslig), med de begrensninger det gir. Tidligere år har FSR gått samtidig med kjøring på banen, og speakertjeneste oppå en annen har ikke vært tema.

Men i år snudde alt, og man hadde verdens beste værutsikter og kunne disponere dagen fullt ut. Det var naturlig å ikke brenne av Dragracing, Slalåm og FSR samtidig, og FSR gikk av stabelen når det andre var avsluttet. Det hadde vært helt konge å hatt speakeranlegg i skogkanten for å fortelle litt om bilene, folkene og hva som skulle skje. Det kan også gjøres enda mer publikumsvennlig, selv om det aldri har vært så tett mellom kjørende biler som i år. Jeg er enig i at vi skal løfte ambisjonene, og gjøre det bedre neste år Glad SCC har nå flere aktiviteter (ben) å stå på, og de kan gjøres bedre.

Publikum gikk i år glipp av episoder som for eksempel en blå splitt, sponset av en nedlagt bensinstasjon, som bommet på en sjikane med hele 30 meter før han fikk stoppe, måtte rygge tilbake og sette opp kjeglene, for så kjøre over målstreken. Morsomt ble det først nå det hele ble kopiert nøyaktig på 2. runde Osteaktig

Mitt personlige inntrykk av SCC 2015 var en mer avslappet atmosfære, fri for bekymringer om regn, som gjorde at alle var mer laidback og så glade ut. Det virket som de som har slitt år etter år for å trylle bort dårlig vær og andre uforutsette ting, kunne være med å nyte SCC til fulle. Et treff av VW folk, for VW folk skal ikke være feilfritt...det er noe av sjarmen... Vi gleder oss til 2016!
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #17 på: august 18, 2015, 09:34:09 am »


Veldig mange bra forslag her - helt konge! Dette må "vi" notere oss JHU!

To ting fra meg:
- Tightere layout på hele treffet...den enorme indrefileten av en asfaltplass til høyre for lineup må benyttes bedre.
- Strengere dirigering og opplining av shownshine-området
- VIKTIG: Mye strengere/tydeligere klasser i dragracing...i år kjørte alle i klasse B - et sammensurium av turbo, slicks, stock og gatedekk og sugemotorer om en annen...hvorfor i all verden ble det slik?? (Folke? Kalle?) .... derfor ble det også bare rot med premiene.
- Flytt Screwdrivers og ølserveringa "nærmere treffet"...
Loggført

SCREWDRIVER #2
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #18 på: august 18, 2015, 10:13:13 am »


Veldig mange bra forslag her - helt konge! Dette må "vi" notere oss JHU!

To ting fra meg:
- Tightere layout på hele treffet...den enorme indrefileten av en asfaltplass til høyre for lineup må benyttes bedre.
- Strengere dirigering og opplining av shownshine-området
- VIKTIG: Mye strengere/tydeligere klasser i dragracing...i år kjørte alle i klasse B - et sammensurium av turbo, slicks, stock og gatedekk og sugemotorer om en annen...hvorfor i all verden ble det slik?? (Folke? Kalle?) .... derfor ble det også bare rot med premiene.
- Flytt Screwdrivers og ølserveringa "nærmere treffet"...


Når det gjelder klassene så er det flere årssaker til at de er som de er. I hovedsak så er det NBF sitt reglement som fører til dette. Jeg var i tillegg med på å skape litt ekstra forvirring ved at jeg blandet litt mellom premieringsklassene og de faktiske klassene vi kjører. Det er et år mellom hver gang så da gikk det litt i surr for meg et lite øyeblikk.

Først og fremst så er klassene slik de er nå fordi NBF ikke vil at vi skal blande lisensierte biler(og førere) med biler som kjører på engangslisens. Derfor er klassene som følger(ref: tilleggsregler for SCC)

A = Stock(originale motorer)
B = Streetlegal(biler med skilt som løser engangslisens). Det er ikke noe i veien for å løse engangslisens selv om man har en bil med lisens(gitt at den har skilt. Breakout på 9.99 og bøylekrav under 11.49.
D = Quick ET 10.00. Lisensiert bil og fører. Breakout på 9.99. Her trenger man med andre ord ikke skilt på bilen så lenge den er lisensiert.
E = Super Quick ET 7.50. Lisensiert bil og fører. Breakout på 7.49

Tidligere(fire år siden) så hadde man følgende klasser. Mulig det ikke er riktig bokstav til riktig klasse, men klassene tror jeg stemmer.

A = Stock
B = NA Street tire
C = SC Street tire
D = NA Slicks
E = SC Slicks
F = Bus

Denne klasse inndelingen var slik fordi det var slik man premierte. I tillegg til kravene fra NBF så var det også et ønske fra noen om at bussene skulle kunne kjøre mot boble osv. Det var ikke mulig fordi man ikke har lov til å blande klassene.

Forvirringen skjer fordi man har ønsket å beholde samme måten å premiere på. Vi(normalt sett meg) må dermed sitte å se gjennom listene etterpå for å finne ut av hvem som er den raskeste i disse klassene. I år var det ikke jeg som gjorde dette fordi jeg trodde det skulle kjøres en runde til når jeg sto på baneslutt og ventet på at motoren skulle kjøles ned(ca kl 1630). Jeg var derfor overrasket når Speedy Rescue begynte å pakke sammen, dette skyltes en lekkasje på banen tror jeg(mulig fuel rail'n til Skinne).

Jeg skal se på mulighetene for å laget et litt mer smidig system med tanke på å lettere kunne skille klassene(på siden av NBF klassene).

Folke Vogn
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #19 på: august 18, 2015, 11:03:32 am »


Veldig mange bra forslag her - helt konge! Dette må "vi" notere oss JHU!

To ting fra meg:
- Tightere layout på hele treffet...den enorme indrefileten av en asfaltplass til høyre for lineup må benyttes bedre.
- Strengere dirigering og opplining av shownshine-området
- VIKTIG: Mye strengere/tydeligere klasser i dragracing...i år kjørte alle i klasse B - et sammensurium av turbo, slicks, stock og gatedekk og sugemotorer om en annen...hvorfor i all verden ble det slik?? (Folke? Kalle?) .... derfor ble det også bare rot med premiene.
- Flytt Screwdrivers og ølserveringa "nærmere treffet"...


Når det gjelder klassene så er det flere årssaker til at de er som de er. I hovedsak så er det NBF sitt reglement som fører til dette. Jeg var i tillegg med på å skape litt ekstra forvirring ved at jeg blandet litt mellom premieringsklassene og de faktiske klassene vi kjører. Det er et år mellom hver gang så da gikk det litt i surr for meg et lite øyeblikk.

Først og fremst så er klassene slik de er nå fordi NBF ikke vil at vi skal blande lisensierte biler(og førere) med biler som kjører på engangslisens. Derfor er klassene som følger(ref: tilleggsregler for SCC)

A = Stock(originale motorer)
B = Streetlegal(biler med skilt som løser engangslisens). Det er ikke noe i veien for å løse engangslisens selv om man har en bil med lisens(gitt at den har skilt. Breakout på 9.99 og bøylekrav under 11.49.
D = Quick ET 10.00. Lisensiert bil og fører. Breakout på 9.99. Her trenger man med andre ord ikke skilt på bilen så lenge den er lisensiert.
E = Super Quick ET 7.50. Lisensiert bil og fører. Breakout på 7.49

Tidligere(fire år siden) så hadde man følgende klasser. Mulig det ikke er riktig bokstav til riktig klasse, men klassene tror jeg stemmer.

A = Stock
B = NA Street tire
C = SC Street tire
D = NA Slicks
E = SC Slicks
F = Bus

Denne klasse inndelingen var slik fordi det var slik man premierte. I tillegg til kravene fra NBF så var det også et ønske fra noen om at bussene skulle kunne kjøre mot boble osv. Det var ikke mulig fordi man ikke har lov til å blande klassene.

Forvirringen skjer fordi man har ønsket å beholde samme måten å premiere på. Vi(normalt sett meg) må dermed sitte å se gjennom listene etterpå for å finne ut av hvem som er den raskeste i disse klassene. I år var det ikke jeg som gjorde dette fordi jeg trodde det skulle kjøres en runde til når jeg sto på baneslutt og ventet på at motoren skulle kjøles ned(ca kl 1630). Jeg var derfor overrasket når Speedy Rescue begynte å pakke sammen, dette skyltes en lekkasje på banen tror jeg(mulig fuel rail'n til Skinne).

Jeg skal se på mulighetene for å laget et litt mer smidig system med tanke på å lettere kunne skille klassene(på siden av NBF klassene).

Folke Vogn

Hva med å gjøre det slik både mot NBF og SCC premiering:

A = Stock(originale motorer)

B/B = Bus Street legal
B/N = NA Street legal
B/S = SC Street legal
(Streetlegal(biler med skilt som løser engangslisens). Det er ikke noe i veien for å løse engangslisens selv om man har en bil med lisens(gitt at den har skilt. Breakout på 9.99 og bøylekrav under 11.49.)

D = Quick ET 10.00. Lisensiert bil og fører. Breakout på 9.99. Her trenger man med andre ord ikke skilt på bilen så lenge den er lisensiert.
E = Super Quick ET 7.50. Lisensiert bil og fører. Breakout på 7.49

Hvis NBF godtar at Street legal deles opp da....  Øyerulling
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #20 på: august 18, 2015, 11:06:40 am »

Stiller gjerne som speaker til Flugplatz Schmutz Rennen neste år, hvis det er ønskelig Glad





Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #21 på: august 18, 2015, 11:32:37 am »

Nå har ikke jeg vært på SCC de to siste årene av diverse årsaker, så jeg veit ikke om søndagen i år er representerer hvordan søndager pleier å være. Det var jo godt oppmøte og bra med liv på lørdag, jeg tror en god ting kunne vært å lagt et opplegg for søndagen også, som trekker flere med dagspass og som gjør at folk velger å bli litt lenger? Syns det ble litt dødt fort på søndag. Noen forslag kan være å booke flere band og ha en liten festival gjennom helgen. Gjerne lokale og mindre artister med et eller to trekkplaster hver dag. Grusrally både fredag på kvelden og lørdag på dagen/ettermiddagen syns jeg høres spennende ut. Slå sammen tider å kåre en vinner både fra kveld og dag? Hva med å legge inn en cruising runde hvor man samler alle som ønsker det på en liten rundtur på øvre Romerike? Bare noen forslag herfra.

Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #22 på: august 18, 2015, 11:35:37 am »

Fantastisk treff, og kjekt å få stille til start selv om det kun ble 3m med fremdrift  Gliser
Takk og til Kalle som hjalp meg å klarne tankene gjennom hjelmen for debuten.  Hadde gått igjennom 100 vis av mentale starter, sittet og sett på andre, og lurt hva de tenker med når de ikke får til starten :-) Men det første jeg klarte å få til var overstaging selv med Kalles hjelp  Osteaktig

Konstruktiv kritikk/forslag: Tidligere skilting på fredagen, og tidligere pengeinnkreving i gaten. Burde og stått bedre informasjon ved bommen om tidspunkt for stenging, og hvem du skulle ringe til når låst.
Vi kom tilbake på kvelden (etter E85 shopping) og snakket med en som hadde ringt vaktselskapet. De skulle ha 500,- for å åpne bommen, så han forberedte seg på å overnatte i bilen..

Men alt annet var helt fantastisk, gleder meg til neste år med bedre greier på Turboroadster.
"Det finnes ikke for godt grep på veier, bare dårlige greier"  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #23 på: august 18, 2015, 12:22:11 pm »

Jeg har ikke med treffet å gjøre. Men kan opplyse om at det stod tlf nummer til "låsvakt" på porten. Og at treffet starter FREDAG. At de da som kommer Torsdag ikke kan forvente seg ferdig dekket bord med alle severdigheter før etter offisiell åpning. At porten låses ser jeg på som ett stort pluss. Selv om det kan by på enkelte problemer. Men fartet selv ut og inn etter stengetid, og ventet maks ett kvarter etter at det ble ringt til "lås gutta".
Skilting rundt i nærområdet er også litt vrient da statens vegvesen har trafikkstasjon ett steinkast unna. Og har tidligere fjernet skilting om de har blitt satt opp for tidlig.

Jeg vet det er vanskelig å gjennomføre. Men jeg drømmer stadig om oppsamling av bilene ved målgang av dragstripa. Og felles tilbakekjøring foran tribunene. Husker jeg hadde stor glede av dette som barn, når dette ble praktisert gardermoen. Gøy å se bilene i sakte bevegelse med synlige sjåfører.

 
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #24 på: august 18, 2015, 15:02:18 pm »

Nå har ikke jeg vært på SCC de to siste årene av diverse årsaker, så jeg veit ikke om søndagen i år er representerer hvordan søndager pleier å være. Det var jo godt oppmøte og bra med liv på lørdag, jeg tror en god ting kunne vært å lagt et opplegg for søndagen også, som trekker flere med dagspass og som gjør at folk velger å bli litt lenger? Syns det ble litt dødt fort på søndag. Noen forslag kan være å booke flere band og ha en liten festival gjennom helgen. Gjerne lokale og mindre artister med et eller to trekkplaster hver dag. Grusrally både fredag på kvelden og lørdag på dagen/ettermiddagen syns jeg høres spennende ut. Slå sammen tider å kåre en vinner både fra kveld og dag? Hva med å legge inn en cruising runde hvor man samler alle som ønsker det på en liten rundtur på øvre Romerike? Bare noen forslag herfra.



Var også selv overrasket over hvor "stille" det var på søndag. Fikk desverre ikke kommet lørdag pga jobb. Hadde vel forventet mye mer folk med det været som ble. Men bare blide folk å se, så tar nok en tur å titter neste år også.

Edit:
Og når det gjelder forslag til endring, så vet jeg at det sitter langt inne.. Men tror treffet over tid vil være tjent med en gjesteklasse. Her kan det komme mye artig, men tviler på at det kommer til å skje.
« Siste redigering: august 18, 2015, 15:10:49 pm av Espen/VW54 » Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #25 på: august 18, 2015, 16:03:10 pm »

Ja det var mye mere folk på Lørdag da
og jeg vill at Grus rallyet går fredag kl.18.00
og vi på ha et Show området og vakter dær da.

Magne

Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #26 på: august 18, 2015, 18:56:43 pm »

takk for eit heilt aldeles rått treff,igjen! med jackpot hjå vergudane var jo da ein suksess utan like. fleire gjekk og snakka om tidenes beste SCC, noko eg er ganske einig i. av erfaring veit eg at helga går rasande fort,så eg reiste natt til torsdag og dukka opp ca ilag med Arne-dugnadshøvdingen. da slo meg fortløpande kor mykje arbeid da er å setta istand treffet på so kort tid og med ALT for få folk! eg er nok ganske sikker på at fleire kunne tatt i eit tak på dugnadsfronten. dei fleste i crewet fekk kjøyrd seg for å sei da sånn:) meir folk mindre arbeid på kvar enkelt=meir tid til overs for å sjå på bilar etc.
ellers sjølvsagt ting som dei ubruklige dritarane, som etter alt og dømma vert fornya til neste år.
maten var historisk bra.
musikken var historisk bra. epic som dei seier på amrikansk. litt flaut at da var so lite folk der på festområdet, men konklusjonen min var at når da er eit so rått lydanlegg so sitt folk i klynger rundtom på campingen, og får fortsatt med seg musikken nesten lika bra som foran scena.
screwdrivers trenger større øl-lager.
da er og mykje å forbedra på trefflayouten som er nevnt her. pga at depotområdene ikkje er lika tettbefolka som tidligare var da mange som gjekk rundt og meinte treffet var so lite i år. men da er vel eit av dei mest befolka scc treffene ever, eller ?
ang søndagen, so er da vel sånn at mangen som kjem frå langtvekkistan reiser ofta tidligare heim vist dei skal på jobb osv mandag. vil derfor anbefala folk til å legga opp ferien sin meir fornuftigt Glad
andre ting eg kjem på i farten er kanskje som allerede nevnt her, at da må promoterast meir. er fortsatt mang ein vw nisse som ikkje er kjent med treffet både her og i utlandet. detta kan alle bidra med å gjera:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
50 split
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Skellefteå Nordsverige


typ 1 1958 2332


Vis profil
« Svar #27 på: august 22, 2015, 15:09:38 pm »

Konstruktiv kritik.

Först! Tack till alla och en var som gjorde SCC 2015 till vad det blev! KONGE!!! Detta Sun Callook & Classic #14 kommer det snackas om i MÅNGA ÅR!   Tack till alla som bidrar, oavsett om det handlar om att köra en väldigt låg tid på strippen, eller anordna "konebana" i "banslut" eller att ta med ett projekt i vintage-stil. Det SCC lyckas jättebra med är atmosfären, stämningen, den finns inte på någon annan lika stor träff!!
Att vädret var med träffen i år var väldigt viiktigt.
Kritiken då, Jo,
-Skicka med öronproppar till alla betalande, i påsen man får i insläppet, en billig hörselförsäkring!
-Tighta ihop träffområdet (nu var vissa show n shine bak partytält och vissa framme vid uppliningen).
-Samla alla Porsche bilar bredvid varann, såsom ifjol.
-Schmutzrennen, borde vara tre svängar, en där alla åker och ser banan, och två "löp". (och speaker) Gärna Dr. Ing. Brezelfürsten!!
-Få fler att stanna kvar till premieutdelning på söndag.
-Sprida ryktet till världen hur jäkla bra denna träff är!
-Lyckas få fler att sälja på swapet. (hur man nu ska lyckas med det?Hæ)
-Svåraste nöten att knäcka är hur man ska få fler timmar på dygnet när det är träff på SCC.......   Glad



Än en gång! TUMMEN UPP TILL ALLA ER SOM FIXAR SCC!!!!
Loggført

typ 1 1958 2332cc "dragracer"
typ 1 1950 "originalbil"
typ 1 1952 "zwitter-rallybil"
typ 2 1965 "majonnäsbussen"
Typ 2 1957 Pickup "westfalia"
Tempo Matador, 1950 "världens äldsta"
50 split
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Skellefteå Nordsverige


typ 1 1958 2332


Vis profil
« Svar #28 på: august 22, 2015, 15:29:13 pm »

En sak till. SCC RADIO  mao, en radiokanal, där man kan höra speakeranläggningen över radio, och även speakern till flugplatz schmutz rennen!

På många dragracearenor har dom FM sändare som når runt området, något att satsa på!
Loggført

typ 1 1958 2332cc "dragracer"
typ 1 1950 "originalbil"
typ 1 1952 "zwitter-rallybil"
typ 2 1965 "majonnäsbussen"
Typ 2 1957 Pickup "westfalia"
Tempo Matador, 1950 "världens äldsta"
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #29 på: august 22, 2015, 16:02:00 pm »

En sak till. SCC RADIO  mao, en radiokanal, där man kan höra speakeranläggningen över radio, och även speakern till flugplatz schmutz rennen!

På många dragracearenor har dom FM sändare som når runt området, något att satsa på!

Konge ide !
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!