april 27, 2024, 05:15:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjølevifte t1  (Lest 1261 ganger)
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« på: august 01, 2008, 23:22:16 pm »

Noken som har erfaringer med t1 vifter og detonasjon av desse? Vilken av sveiste / ballanserte som er bra o vilken som er dritt?
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: august 03, 2008, 22:06:06 pm »

ingen som har erfaringer med dette?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: august 03, 2008, 23:24:11 pm »

Har en ny orginal vw vifte i min bil. Har fungert bra enn så lenge.
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: august 04, 2008, 21:05:05 pm »

Har sett grelle eksempel på vifte sveiset & ball. som regelrett eksploderte, skadene på omgivelsane var omfattande! vil helst sleppe å erfare dette sjøl...vi snakker om 8000+ omdr. std størrelse reimhjul
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #4 på: august 28, 2008, 08:06:51 am »

Har kjørt i mange år med original motor, og senere med trimmet T1 motor. Har aldri hatt andre problemer med vifta enn at den suger inn gjenglemte filler etc. Da får motoren en rar uling. Har to ganger knekt vippearmsaksler fordi jeg kjørte med for høyt turtall nedoverbakke. (6500 +)
Min motor takler ikke turtall over 6500, tror jeg får ventilflyt. Satte inn turtallsperre. (Rotor fra GTI)
Tror at destruksjon av vifter er ganske sjeldent. I alle fall med 70-talls vifter.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: august 28, 2008, 10:06:13 am »

Jeg har kjørt med usveiset original gammel rusten tysk vifte på motoren min, i alle versjoner av den (motoren altså)
Noen ganger med powerpully og i det seneste med org størrelse reimhjul. Motoren trekkes til 8000 og rett over men vifta har ikke eksplodert, men nå skal det sies at reimene mine varer i kun få minutter siden motoren går så fort opp i turtall at reima får en krøll og ryker. Jeg hadde vært mer engstelig med en ny sveiset Taiwan/USA vifte enn med en usveiset tysk, pga dårlig stålkvalitet og toleranser i produksjonen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!