april 29, 2024, 10:41:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: VW Speed Shop trottle manifolds  (Lest 1760 ganger)
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« på: august 21, 2015, 14:38:05 pm »

Noen som har noe erfaring med VW Speed Shop sine trottle manifold kits, 45mm og 48mm  ?

Vurderes brukt på en CB 2332cc motor med Megasquirt styring.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: august 21, 2015, 14:39:33 pm »

Meeeeener Kalle / BeetleBug bruker disse med stor suksess.. Glad
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: august 21, 2015, 17:10:43 pm »

Det stemmer og du kan skimte dem her:



Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #3 på: august 21, 2015, 17:31:06 pm »

Ser BeetleBug bruker dem på turbo, men regner med at NA også går greit.

Lurte litt siden VW Speed Shop anbefaler de med doble spjeldhus.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 21, 2015, 17:47:14 pm »

Trond og Jan Olav har disse doble
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: august 21, 2015, 18:59:27 pm »

Ser BeetleBug bruker dem på turbo, men regner med at NA også går greit.

Lurte litt siden VW Speed Shop anbefaler de med doble spjeldhus.

Burde ikke være noe problem å bruke disse på NA, vil tro det fungerer veldig bra.
Men på NA ville jeg absolutt benyttet meg av to doble for mest mulig effekt.. På turbo er det ikke like kritisk (egentlig ikke noe poeng med doble), da det er andre prinsipp som gjelder. Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: august 21, 2015, 20:32:11 pm »

Jeg brukt de i fjor på NA, og byttet i år til doble, og synes kjørbarheten og "tuneability" ble mye bedre. Kan være at de jeg brukte i fjor var for store; mener jeg hadde 52mm, men byttet til doble 38mm på min 2110 i år.
Loggført
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #7 på: august 21, 2015, 20:44:04 pm »

VW Speed Shop anbefalte også doble, men 45mm med IDF base, har CB Performance 1423 0044 Super pro topper, vil gjerne ha litt drag i bunn, siden bilen skal brukes på gata. Samtidig blir kanskje lysten til litt mer enn 160hk for stor, nå som jeg kanskje får anledning til å TUV godkjenne bilen.

Første gang jeg bygger så stort, så litt usikker på hvor stort jeg kan bruke. Motoren er "beregnet" for 48 gassere, men de har vel mindre halsringer.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: august 24, 2015, 08:02:41 am »

Skinne anbefalte mine. 45mm med IDF base. Er plenty for ørtenhundre turbohester hvertfall.
Doble skal være lettere å fintune ja. Jeg skal kjøre fullsekvensiell tenning og bensin.
Men bestill i god tid. VW Speedshop leverer Topp kvalitet med Ræva leveringstid.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #9 på: august 24, 2015, 09:36:06 am »

Det var grunnen til at jeg endte opp med litt for store for et par år siden; det var det eneste som var tilgjengelig...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!