april 25, 2024, 21:27:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 56 mod bygge om til irs  (Lest 2976 ganger)
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« på: august 30, 2015, 13:49:04 pm »

Hoi. Skal bygge om til irs på min 56. Trenger jeg nye torsjonsstaver for å sette på nye fjørarmer?
Mvh gaffærn
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 30, 2015, 17:27:42 pm »

er jo litt avhengi av hva du skal bruke av Fjærplater da
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #2 på: august 30, 2015, 19:11:53 pm »

Hadde tenkt å plukke av en 02 eller 03. Noe som passer bedre/lettere enn noe annet?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 30, 2015, 19:53:22 pm »

de har jo lange staver da,
du kan bruke 68/70 staver og fjærplater de må du moddyfisere til å se like 02 da
eventuelt kjøp nye fra CB

M
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: august 30, 2015, 23:23:33 pm »

Det er tre lengder på fjærstavene, den korteste 553 mm, og den lange til svingaksel som er 627mm. Og den ekstra lange (675mm) som 1303'n har.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 30, 2015, 23:28:47 pm »

må ikke dempertårn modifiseres også?
og lage forsenking til CV ledd i rammegaffler
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #6 på: august 31, 2015, 07:41:12 am »

Takk for bra input. Er splines like på alle fjærstavene?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #7 på: august 31, 2015, 07:52:15 am »

må ikke dempertårn modifiseres også?
og lage forsenking til CV ledd i rammegaffler

Jepp!
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: august 31, 2015, 11:28:19 am »

og så må du flytte rørene til håndbrekket dersom du skal sveise inn nye braketter i ramma.
Loggført
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #9 på: august 31, 2015, 11:33:30 am »

og så må du flytte rørene til håndbrekket dersom du skal sveise inn nye braketter i ramma.

Det klarte jeg å løse med å slipe litt av hjørnet på brakett og bøye røret unna.
Loggført

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #10 på: august 31, 2015, 13:08:25 pm »

Ok.
Så da trenger jeg:
Irs sveisebraketter
kasse og drivaksler
bærearmer og fjørplater
Fjørstaver og lokk.

Noe mer?


Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #11 på: august 31, 2015, 13:21:36 pm »

Jigg for å få braketter på riktig plass
Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #12 på: august 31, 2015, 14:35:59 pm »

Tar det på øyet vel? Blunker noen som vet om jigg jeg kan låne/leie i nærheten?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #13 på: august 31, 2015, 20:22:03 pm »

Om du skal senke bak må du bygge om IRS armer eller dempertårn.
Jeg tror det går uten om du beholder full høyde på gjennomslag gummien.

Bremserøret må også legges legges slik at du unngår at det "klippes" om du får fullt gjennomslag der bak  Sjokkert

Ligger noen bilder av hvorda jeg har gjort det her: http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?10788.20

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #14 på: august 31, 2015, 20:36:13 pm »

Kjempefint! Akkurat hva jeg var ute etter. Bilder er tingen Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!