mars 29, 2024, 06:23:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Marked for lufkjølt vw  (Lest 4413 ganger)
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« på: august 31, 2015, 16:03:43 pm »

Unnskyld, men jeg trodde det var noe som kunne virke.
Lagde meg ,mot alle odds, en facebook profil for å bli medlem.
Er det flere enn meg som har dårlig erfaring med dette stedet. Ønsker ikke å
rakke ned på enkeltpersoner men mener en satt budfrist bør gjelde. Det gjør det i hvert fall her.
Har fortsatt å være her men fulgt litt med på markedet. Nå har jeg meldt meg ut og facebookprofilen vil bli slettet.
Trenger ingen svar som at dette burde jeg ha visst, men lurer på om flere sitter med enn inntrykk at der er grådigheten større
enn æren og hjelpsomheten.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #1 på: august 31, 2015, 17:30:49 pm »

Mitt inntrykk er at facebook avler useriøsitet som desverre ser ut til å ha smittet over på mye annet.
Loggført

P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #2 på: august 31, 2015, 21:15:04 pm »

Jeg glemte å nevne at det er kommentert på siden og det er sendt en pm til vedkommende uten at det har kommet noen kommentar.
Så ett kortvarig bekjentskap er over og navn er notert.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Toolmann
Medlem
***
Innlegg: 152
Bosted:


Type-3 Garasjen


Vis profil
« Svar #3 på: august 31, 2015, 21:46:55 pm »

Om du føler deg "lurt", så har den siden moderatorer, som helt sikkert vil vite hvem den aktuelle personen er, så om du rapporterer den personen kan han utestenges fra den siden, de som grunnla den siden vil ganske sikkert ha seriøse brukere der, og luker gladelig ut "utskudd" som ikke følger vanlige normer og normal folkeskikk  Glad
Loggført

1965 1600 TL, Fastback
1970 Boble 1300, Cal-look
1966 Boble 1300, Drag-race
1969 Boble 1300, Bruksbil
1974 1303S BIG, Bruksbil
1974 Boble 1303, German-Look (Prosjekt)
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: august 31, 2015, 23:00:16 pm »

Har stort sett bare gode erfaringer med handler innen vw på facebook.
MEN sjekker alltid felles venner. Ingen eller få felles venner= ingen handel med sending og forskuddsbetaling, da er det cash in hand som gjelder.
Værre på de lokale kjøp og salgsidene på face.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 01, 2015, 06:26:26 am »

Den dagen jeg må på FB nærmer seg. Dette pga andre familiemedlemmers fritidsaktiviteter. Ingen andre grunner.

Men så vil jeg jo helt sikkert begynne å følge med på vw relaterte sider også. Kanskje til og med handle fra/via "Markedet"

Er med på LinkedIn og har vært der lenge. Har svært mange "kontakter" der.

Den dagen (og det kan godt bli en god stund til) da jeg må inn på FB vil jeg sørge for at jeg har den mest usynlige og minst informative profil som mulig. Kommer ikke til å koble opp noen "Venner" og avvise alle innkommende. Dette til informasjon. (Mitt absolutte standpunkt pr sept 2015...)

Jeg forhåndsbetaler uansett...

Og for dere som kun legger ting for salg på FB. Dere mister over 1/4 av markedet...


« Siste redigering: september 01, 2015, 06:30:33 am av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #6 på: september 01, 2015, 07:53:25 am »

Om du føler deg "lurt", så har den siden moderatorer, som helt sikkert vil vite hvem den aktuelle personen er, så om du rapporterer den personen kan han utestenges fra den siden, de som grunnla den siden vil ganske sikkert ha seriøse brukere der, og luker gladelig ut "utskudd" som ikke følger vanlige normer og normal folkeskikk  Glad

Har vært inne på denne tanken.
 Ser vel for meg at de kommer tilbake under ett annet navn og en annen profil.
Så mitt valg var å slette meg fra gruppen. Meget mulig at jeg går glipp av noe, men det sparer meg for mye irritasjon og
skuffelse over hvordan mennesker oppfører seg. Her dreide det seg om den nette sum av 100kr også.
Så jeg forstår at det var verdt det. Tross alt nesten 2 is på stasjon.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #7 på: september 01, 2015, 08:01:39 am »

Den dagen jeg må på FB nærmer seg. Dette pga andre familiemedlemmers fritidsaktiviteter. Ingen andre grunner.

Men så vil jeg jo helt sikkert begynne å følge med på vw relaterte sider også. Kanskje til og med handle fra/via "Markedet"

Er med på LinkedIn og har vært der lenge. Har svært mange "kontakter" der.

Den dagen (og det kan godt bli en god stund til) da jeg må inn på FB vil jeg sørge for at jeg har den mest usynlige og minst informative profil som mulig. Kommer ikke til å koble opp noen "Venner" og avvise alle innkommende. Dette til informasjon. (Mitt absolutte standpunkt pr sept 2015...)

Jeg forhåndsbetaler uansett...



Og for dere som kun legger ting for salg på FB. Dere mister over 1/4 av markedet...

Ikke meningen å lage en  FB sutre tråd. Min erfaring er at det gir meg ingen ting annet enn tidsforbruk og problemer.
Med tre unger på forskjellige steder har jeg ikke fått med meg noe som jeg har gått glipp av tidligere.
Men det dukker jo opp jævlig mye annet der som tar tid. Og min fritid ønsker jeg å bruke til noe annet enn PC og sladder.
Så min FB vil bli slette snarlig.  Selger som jeg har kontaktet bør vel få ca. en uke på å svare.
Så takk for seg FB og Marked for luftkjølt vw.



Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 01, 2015, 10:27:22 am »

P. Jeg er som deg ikke filla positiv til FB i det hele tatt.

Døgnet har for lite timer allerede.

Du har rett!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #9 på: september 01, 2015, 14:17:26 pm »

Og for dere som kun legger ting for salg på FB. Dere mister over 1/4 av markedet...

Det er nok godt mulig at vi mister noe av markedet, men jeg har solgt over 10 forskjellige gjenstander/deler på nettet og ingen av de har blitt solgt igjennom dette forumet. Mange visninger pr. tråd men ingen som tar kontakt. Er ikke rart folk da heller prioriterer Facebook til delesalg Blunker
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #10 på: september 01, 2015, 22:39:52 pm »

Og for dere som kun legger ting for salg på FB. Dere mister over 1/4 av markedet...

Det er nok godt mulig at vi mister noe av markedet, men jeg har solgt over 10 forskjellige gjenstander/deler på nettet og ingen av de har blitt solgt igjennom dette forumet. Mange visninger pr. tråd men ingen som tar kontakt. Er ikke rart folk da heller prioriterer Facebook til delesalg Blunker

Tviler ikke på at ting kan bli solgt og kjøpt der.
 Det var vel seriøsiteten jeg stilte spørsmål ved.
Norges mest solgte Pizza er ikke den beste.
 Vi i den litt eldre utgaven sliter vel også med at det er mer uoversiktlig og helt uten søkebegrep.
Men brent barn lukter ille og jeg ble brent. Det er i hvert fall Snickers og twist, japp japp.

Forumet funker meget bra for meg både til kjøp, Salg og ikke minst råd og veiledning. Tips og ubetalelig erfaring.



Loggført

Stolt medlem av highroofers.
vw racing
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #11 på: september 02, 2015, 09:12:45 am »

Gearkassa til T2?
Som en fra Valdres fikk kjøpe etter "fristen"?
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #12 på: september 02, 2015, 09:45:45 am »

Som sagt ønsker ikke å henge ut noen, men du er inne på noe ja.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #13 på: september 05, 2015, 22:37:46 pm »

Om du føler deg "lurt", så har den siden moderatorer, som helt sikkert vil vite hvem den aktuelle personen er, så om du rapporterer den personen kan han utestenges fra den siden, de som grunnla den siden vil ganske sikkert ha seriøse brukere der, og luker gladelig ut "utskudd" som ikke følger vanlige normer og normal folkeskikk  Glad
Siste sutring herfra da.
 Sendte beskjed til moderator som i hvert fall svarte meg. Ikke ønske om å gjøre noe.

Gitt selger mulighet i en uke til å svare på min melding på FB. Ingen svar.

Så FB profil er slettet. Markedet er prøvd og saken går i den meget romslige glemmeboka.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #14 på: september 07, 2015, 09:00:13 am »

Hatt 3 annonser liggende på forumet her ett par dager nå, og ikke en eneste henvendelse.
10min på facebook, og første budet er på plass..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JarleA
Seniormedlem
****
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #15 på: september 07, 2015, 10:52:58 am »

Nå har vel ikke alle ting gått like greit for seg her heller med tanke på budfrister, kompissalg osv. Fordelen med facebook er at så lenge du har gitt et bud i tråden får du varsling med en gang det skjer noe. Her krever det litt mer for å følge med.

Facebook avler useriøsitet? Alt salg kan avle useriøsitet uavhengig av salgsform/medie! 
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #16 på: september 07, 2015, 15:03:17 pm »

Du kan skru på varsling her og ved å grykke på "varsling" :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #17 på: september 07, 2015, 15:59:23 pm »

Du må vel være logget inn på FB for å få melding også?
Men det er du kanskje hele tiden?

Ser ikke helt forskjellen der.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!