april 26, 2024, 11:55:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 56 Mod Dragrace prosjekt NÅ MED TURBO! Sutututut  (Lest 71586 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #90 på: april 07, 2016, 14:04:35 pm »

Er i tankeboksen om dagen Glad

Jeg liker tankeboksen din!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #91 på: april 07, 2016, 14:45:18 pm »

Er i tankeboksen om dagen Glad

Jeg liker tankeboksen din!

Begynner å få litt trua på det selv også! Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #92 på: april 07, 2016, 14:47:46 pm »

Har fundert litt på intercooler og kommet fram til at jeg skal ha luft til vann intercooler i motorrommet med radiator plassert i snuta. Hvor stor dim bør vannrørene ha? Noen erfaringer?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #93 på: april 07, 2016, 14:55:42 pm »

Har fundert litt på intercooler og kommet fram til at jeg skal ha luft til vann intercooler i motorrommet med radiator plassert i snuta. Hvor stor dim bør vannrørene ha? Noen erfaringer?
Her har du billig og bra
https://www.maritim.no/slange-stalarmert-19mm-3-4-klar#.VwZnBnq3zYS
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #94 på: april 07, 2016, 15:14:26 pm »

Hadde tankene fastlåst på å montere rør i stål. Men igjen det er jo lite vits da dette vannet ikke er til kjølig av motor. Radiatoren jeg skal bruke er en mitsubishi med slike mål at den passer perfekt i reservehjulsbrønnen inn mot forstillingen. Har scoop i bunn og vifte bak. Denne lagde jeg for et par år siden. Bilder kommer.

Størrelse på radiatoren er ca 50x60 om jeg ikke husker feil. Med en god vifte på  baksiden. Er vel grei størrelse det vel?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #95 på: april 08, 2016, 06:44:50 am »

Jeg skal montere vannkjølt IC i løpet av neste uke. Men 1302 har vanskelig plass til radiator fremme.
Radiator er ca 30x40. Med slanger som Trond linket til.
Da jeg har to sidescoop med kanalvifter, bruker jeg det ene på radiator. Monterer derfor intercooler, radiator, tank og pumpe som en kompakt enhet der hvor de fleste har baksetet.
Om du bruker radiator på 50x60 får du sikkert veldig bra kjøling. Størst er best mener jeg :-)
« Siste redigering: april 08, 2016, 06:49:10 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #96 på: april 08, 2016, 07:25:18 am »

Hadde tankene fastlåst på å montere rør i stål. Men igjen det er jo lite vits da dette vannet ikke er til kjølig av motor. Radiatoren jeg skal bruke er en mitsubishi med slike mål at den passer perfekt i reservehjulsbrønnen inn mot forstillingen. Har scoop i bunn og vifte bak. Denne lagde jeg for et par år siden. Bilder kommer.

Størrelse på radiatoren er ca 50x60 om jeg ikke husker feil. Med en god vifte på  baksiden. Er vel grei størrelse det vel?

Kul løsning. Alternativt lag en vinge med integrert intercooler og da luft/luft? Wally aka Walter med sine hvite 1303 kjører med en slik løsning og 400+hk. Det duger til runde etter runde på Ringen. Det er andre fordeler med en vinge også... men det merker du først når du passerer 200 kmt eller noe deromkring.

Magnus med den nydelige grå Västeråsovalen (flippfront) kjørte med trykkrør igjennom kupeèn til intercooleren i fronten. Jeg har ingen bilder her og nå men han har vært på SCC osv.

Mvh
BB
« Siste redigering: april 08, 2016, 08:36:16 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #97 på: april 08, 2016, 07:52:46 am »

Jeg skal montere vannkjølt IC i løpet av neste uke. Men 1302 har vanskelig plass til radiator fremme.
Radiator er ca 30x40. Med slanger som Trond linket til.
Da jeg har to sidescoop med kanalvifter, bruker jeg det ene på radiator. Monterer derfor intercooler, radiator, tank og pumpe som en kompakt enhet der hvor de fleste har baksetet.
Om du bruker radiator på 50x60 får du sikkert veldig bra kjøling. Størst er best mener jeg :-)

Høres ut som oppsettene blir ca like bare med ulik plassering av komponentene, Skal følge med på tråden din =)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #98 på: april 08, 2016, 07:56:43 am »

Hadde tankene fastlåst på å montere rør i stål. Men igjen det er jo lite vits da dette vannet ikke er til kjølig av motor. Radiatoren jeg skal bruke er en mitsubishi med slike mål at den passer perfekt i reservehjulsbrønnen inn mot forstillingen. Har scoop i bunn og vifte bak. Denne lagde jeg for et par år siden. Bilder kommer.

Størrelse på radiatoren er ca 50x60 om jeg ikke husker feil. Med en god vifte på  baksiden. Er vel grei størrelse det vel?

Kul løsning. Alternativt lag en vinge med integrert intercooler og da luft/luft? Wally aka Walter med sine hvite 1303 kjører med en slik løsning og 400+hk. Det duger til runde etter runde på Ringen. Det er andre fordeler med en vinge også... men det merker du først når du passerer 200 kmt eller noe deromkring.

Johan med den nydelige grå Västeråsovalen (flippfront) kjørte med trykkrør igjennom kupeèn til intercooleren i fronten. Jeg har ingen bilder her og nå men han har vært på SCC osv.

Mvh
BB

Har faktisk tenkt på det også, hadde blitt ille kult =) MEN, tenkte jeg skulle ha et litt diskre "sleeper" tema på denne vogna utvendig og da blir vinge litt spragende hehe. Skal prøve å finne noen bilder av den bilen du snakker om BB, om ikke kommer han kanskje på scc i år?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #99 på: april 08, 2016, 08:25:12 am »

Har faktisk tenkt på det også, hadde blitt ille kult =) MEN, tenkte jeg skulle ha et litt diskre "sleeper" tema på denne vogna utvendig og da blir vinge litt spragende hehe. Skal prøve å finne noen bilder av den bilen du snakker om BB, om ikke kommer han kanskje på scc i år?

Bilen er solgt så det må isåfall være den nye eieren som tar den med.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #100 på: april 08, 2016, 08:38:19 am »

Her kan du se den i aksjon når han vinner finalen i BRC:



Ikke Johan men Magnus... går litt i surr;

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #101 på: april 08, 2016, 08:57:36 am »

To bilder fra SCC 2011 som var det året hvor HELE verden kom til Gardermoen Raceway:





-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #102 på: april 08, 2016, 09:32:24 am »

Dæven den var fin. Ser ut som det er greit skyv i den også.
Helt klart bra inspirasjon!
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #103 på: april 09, 2016, 19:07:28 pm »

Fått fatt på sylindere som skal tilpasses type 4 motoren jeg skal bruke.

* 20160409_200341.jpg (80.35 KB. 800x450 - vist 449 ganger.)

Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #104 på: april 09, 2016, 20:45:31 pm »

Fått fatt på sylindere som skal tilpasses type 4 motoren jeg skal bruke. [ Vedlegg ]

Godsaker  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #105 på: april 09, 2016, 20:54:40 pm »

Fått fatt på sylindere som skal tilpasses type 4 motoren jeg skal bruke. [ Vedlegg ]

Godsaker  Glad

Jepp!

Disse sandblåser jeg før jeg spenner de i benken og dreier de på mål. Men det er en stund til da girkasse og understell skal være klart først =)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #106 på: september 23, 2016, 19:31:12 pm »

ALLRIGHT!

Hadde tenkt en fin uppdate for dette prosjektet, med en ca 1,5 timer med filmet materiale av oppspenning og utborring av blokk og topper, men av en eller annen grund var kameraet formatert når jeg kom meg opp på dataen...

Jaja uansett, blokk og topper er tatt ut for større borring.
Nå jaktes det på stempel og ett siste skrik ut etter en 091 girkasse som er i orden.
Bilder kommer i morgen engang =)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #107 på: januar 04, 2017, 21:24:39 pm »

Godt nyttår!

Skjedd lite på denne fronten i det siste da det har skjedd litt for mye i 2016 men nå er vi på spor igjen!
Jeg har begynt på en ny blokk så alle skal se hvordan jeg plukker ned motoren og hvordan alt gjøres så å si steg for steg.

del 1


del 2


Resten kommer når de kommer!

WARNING!

Jeg er IKKE en proff motorbygger/maskinist eller særlig smart. ALT som blir vist er ting jeg har funnet ut eller lært "as i went".
Jeg VET at på akkurat dette prosjektet blir det gjort snarveier for å holde pris/arbeidstid nede og det er akkurat det som er poenget.
Jeg ny med å gå rundt alene å snakke med ett kamera, men det blir kanskje bedre etterhvert.

Om du IKKE liker:

Snarveier
Bondetriks
Personlige teorier
Ufaglig arbeid
"Getto builds"
Fredrikstad dialekt

Så sees dette på eget ansvar.

Denne greia blir bygget med:

Lite penger
Lite forhåpninger
Mye gamle deler
Litt kunskap
Mye humor

Gaffern
« Siste redigering: januar 04, 2017, 21:53:33 pm av Gaffel » Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #108 på: januar 04, 2017, 22:31:59 pm »

Kult  Kult
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #109 på: januar 04, 2017, 22:38:14 pm »

Kult  Kult

Takk =)

Neste klipp blir litt mere interresant da jeg skal borre opp blokka. Dette blir gjort på min (nye for meg) bridgeport fres som jeg ikke har blitt godt kjent med enda.

Litt feiling å prøving blir det men det blir bra til slutt. regner med jeg får det ut i morgen =)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #110 på: januar 04, 2017, 22:41:24 pm »

Lite penger, og gamle deler er tøft! Kan få til mye med litt triksing.
Selv har jeg lagd en 2055 type4, med deler samlet over tid. Kosta meg omkring 12000kr fra potte til luftflter. 14,125 og 151km/t på scc 2016.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #111 på: januar 04, 2017, 22:48:46 pm »

Lite penger, og gamle deler er tøft! Kan få til mye med litt triksing.
Selv har jeg lagd en 2055 type4, med deler samlet over tid. Kosta meg omkring 12000kr fra potte til luftflter. 14,125 og 151km/t på scc 2016.


Helt enig!

Den motoren hørtes ut som et bra resultat! Fikk du bremset den?
Jeg er veldig usikker hva for noen tider jeg kan forvente meg med den jeg skal bygge.
Håper den skal klare ca 150hk. Men time will show! =)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #112 på: januar 04, 2017, 22:57:39 pm »

Lite penger, og gamle deler er tøft! Kan få til mye med litt triksing.
Selv har jeg lagd en 2055 type4, med deler samlet over tid. Kosta meg omkring 12000kr fra potte til luftflter. 14,125 og 151km/t på scc 2016.


Helt enig!

Den motoren hørtes ut som et bra resultat! Fikk du bremset den?
Jeg er veldig usikker hva for noen tider jeg kan forvente meg med den jeg skal bygge.
Håper den skal klare ca 150hk. Men time will show! =)
Var ikke tøff nok til å ta den på rullene. Uten turtallsperre og for slappe ventilfjærer som gjorde at flyt kom fort.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #113 på: januar 04, 2017, 22:59:29 pm »

Lite penger, og gamle deler er tøft! Kan få til mye med litt triksing.
Selv har jeg lagd en 2055 type4, med deler samlet over tid. Kosta meg omkring 12000kr fra potte til luftflter. 14,125 og 151km/t på scc 2016.


Helt enig!

Den motoren hørtes ut som et bra resultat! Fikk du bremset den?
Jeg er veldig usikker hva for noen tider jeg kan forvente meg med den jeg skal bygge.
Håper den skal klare ca 150hk. Men time will show! =)
Var ikke tøff nok til å ta den på rullene. Uten turtallsperre og for slappe ventilfjærer som gjorde at flyt kom fort.

Hehe sikkert lurt valg =) Er ikke noe særlig å bommgire med sånt! Tanken var at jeg skulle ta noen drag med den jeg lager om jeg får det ferdig! =)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #114 på: januar 05, 2017, 21:06:36 pm »

Driver å kødder med redigeringsprogram... noen som har tips om ett gratis ett som funker til enkel klipp og lim?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #115 på: januar 06, 2017, 22:32:16 pm »

Redigert
« Siste redigering: januar 08, 2017, 00:44:11 am av Erlend / bug66 » Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #116 på: januar 08, 2017, 00:44:37 am »

Linker til torrents etc. blir slettet..

Erlend
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #117 på: januar 08, 2017, 10:48:50 am »

OK. Sorryborry
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #118 på: januar 11, 2017, 09:33:37 am »

Har hatt endel trøbbel med kameraet mitt og av samme grund som sist har jeg desverre mistet endel fine opptak.
Det som ble tapt var demontering av kamdrev fra org kam og over på ny kam, demontering av bolter fra blokk og diagnose på lager og vask av deler samt endel oppsepenning av blokka i fresen.

Fikk reddet ett lite klipp av fresingen i blokka men kvaliteten ble så som så... men det er bedre enn ingenting. De neste klippene blir av bedre kvalitet da jeg har fått stell på redigering av film osv så fra nå av skal det bli bedre!

En kort vid om hva dere gikk glipp av og litt div


Fresearbeid og oppmåling
« Siste redigering: januar 11, 2017, 10:12:50 am av Gaffel » Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #119 på: januar 11, 2017, 11:13:24 am »

Nå er vi i rute!
Lærer stadig nye ting og redigering går lettere og lettere, selv om det er amatøropplegg som alt annet jeg bedriver =)

Her viser jeg hvordan jeg går frem med svinghjul og letting av dette. Kaller lamellen for pressplate i know =)


Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!