juli 21, 2019, 23:41:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva skjer hos TMB? - oppdateringer underveis  (Lest 11783 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1385
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: september 11, 2015, 13:57:07 pm »

I går startet jeg med konvertering av et sett Porsche 914 / Type 4-innsug. Innsugene ble først maskinert for moderne injectorer, før jeg gikk igang med å lage matchende fuel rails. Kunden får motor bygget av Jakob (GetBackOnTrack) i Danmark, og skal til slutt ha komplett oppsett med TMB-ECU, ledningsnett, injectorer, coiler og div. sensorer. Dette er en pakke jeg virkelig ser frem til å overlevere  Glad


* Rails.jpg (62.97 KB. 800x600 - vist 307 ganger.)



* Close-up.jpg (58.44 KB. 800x600 - vist 299 ganger.)



* Innsug+rails.jpg (54.63 KB. 800x600 - vist 326 ganger.)


Nå gjenstår å lage festebraketter for fuel rails samt tilpasse en passende trykkregulator. Brakettene skal boltes fast til de originale injector-festene, mens trykkregulatoren vil bli plassert på enden av den ene railen.

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3381
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #1 på: september 11, 2015, 14:41:11 pm »

Denne pakken hadd vært midt i blinken for meg også, kan du antyde en pris for er sånt oppsett? Har injectorer og coiler selv, samt innsug for modifisering. Send ev en pm....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1385
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 15, 2015, 02:33:52 am »

Liten oppdatering på hva som skjer om dagen  Glad


* T1 skjult 36-1.jpg (56.73 KB. 800x600 - vist 357 ganger.)



* T1 skjult installasjon.jpg (49.42 KB. 800x551 - vist 309 ganger.)


Skjult crank trigger-pakke på vei til Vestlandet.
Pakken består av:
Reimskive m. installert 36-1-triggerhjul
VR-sensor
Sensorbrakett
Connector
Sensor pin-out for korrekt tilkobling

Dette er et ryddig og elegant bolt-on-kit for T1 hvor både triggerhjul og sensor forblir skjult etter endt installasjon.

Jeg leverer også tilsvarende løsninger for T4 og WBX  Glad

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1385
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 30, 2015, 02:34:54 am »

I dag har jeg fått unnagjort overhaling og analyse av et sett med injectorer av typen Bosch EV14.
Jeg startet med å rense injectorene i ultralydvaskeren mens de ble stimulert på 40%DC ved 30 Hz / 33,3ms periode. Deretter ble nye filter baskets og o-ringer installert.

En slik jobb vil få de aller fleste gamle injectorer til å levere som om de var nye. Prosedyren er gjerne nødvendig hvis en har kjørt på etanol igjennom flere sesonger uten regelmessig gjennomskylling med ren bensin; se Bosch-datablad.

I tillegg til flowtesting av hver injector har også en "dead-band"-funksjon blitt utarbeidet slik at ECU-programvaren kjenner den spesifikke forsinkelseskarakterestikken som funksjon av batterispenning.
Dette kan variere fra type til type, og forskjellen er særlig signifikant mellom eldre og mer moderne injectorer, som f.eks. de som har blitt testet i dag.
Da er disse fire klare for nye eventyr på stripa til sommeren  Glad


* IMG_2788.jpg (70.23 KB. 800x600 - vist 302 ganger.)

Rensing i ultralydvaskeren


* IMG_2790.jpg (62.7 KB. 800x600 - vist 278 ganger.)

Den nye testbenken fungerer upåklagelig


* Injector analysis picture.jpg (35.16 KB. 642x600 - vist 243 ganger.)

Tall er alltid viktig

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 5943
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 30, 2015, 09:54:04 am »

kult, er dette en tjeneste du tilbyr til oss "dødelige"?
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1385
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 30, 2015, 10:03:17 am »

Klart det Blunker
« Siste redigering: juni 14, 2017, 10:58:20 am av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 5943
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 30, 2015, 11:36:43 am »

flotters, da kommer det en pakke herfra når motoren er ute og overhaling i gang
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1385
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 27, 2015, 15:03:16 pm »

God jul og godt nytt år alle EFi-venner! :-)

Tmbryhn Engineering er rett rundt hjørnet med å slippe neste revisjon av sin TMB-ECU.
Denne gangen inkluderes to særlig betydelige hardware-oppgraderinger som vil komme forbrukeren til gode; direkte USB-tilkobling samt mulighet for trådløs kommunikasjon via Bluetooth, da enten mellom ECU og laptop, eller en Android-plattform ifa. nettbrett eller mobil som kjører f.eks. MSdroid-appen:
http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=179073

Rent praktisk trengs ingen endring av verken hardware eller software for å skifte mellom BT- og USB-tilkobling, så man kan koble opp slik man selv ønsker raskt og enkelt. En svakhet med min ECU er at den ikke har mulighet for logging til SD-kort, men med den nye versjonen forenkles datalogging ved å f.eks. ha med seg en mobil enhet tilkoblet enten trådløst eller med kabel for å datalogge på racerbanen. Man kan da også velge å gå for en fancy løsning ved å bruke nettbrettet sitt som dash og datalogger i ett.


* revC back.jpg (58.62 KB. 800x504 - vist 260 ganger.)



* revC front.jpg (54.07 KB. 800x487 - vist 257 ganger.)



* revC overview.jpg (103.26 KB. 551x600 - vist 231 ganger.)


Mvh.
tmbryhn

« Siste redigering: juni 14, 2017, 10:50:23 am av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!