mars 29, 2024, 14:26:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kan slettes  (Lest 10815 ganger)
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« på: august 03, 2008, 12:56:13 pm »

slett
« Siste redigering: november 27, 2009, 17:53:53 pm av ultimatevw » Loggført

68 VW 1600TL
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #1 på: august 03, 2008, 13:19:38 pm »

1966
Loggført

SCREWDRIVER #1
per
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: Telemark



Vis profil
« Svar #2 på: august 03, 2008, 13:26:47 pm »

Ut ifra utvendig dørhåndtak/smale lister og brytere innvendig tipper jeg det er en -68-69 mod.

Per.
« Siste redigering: august 03, 2008, 13:29:20 pm av per » Loggført
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #3 på: august 03, 2008, 13:34:54 pm »

Takker for svar!

Ser litt på fargekart på thesamba.

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodest3.php

VW blue fram til Juli 68 så kom Cobalt blue fra August 68 til juli 1970.

Ser mest ut som VW blue?
Loggført

68 VW 1600TL
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: august 03, 2008, 14:39:38 pm »

Den ser veldig ut som L633, som jeg har på Bastarden min ihvertfall. Artig bil, bare å løpe og kjøpe!! Osteaktig
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #5 på: august 03, 2008, 15:24:25 pm »

Da er det nok L633 VW blue.

D-jetronic var standard fra 1968 eller?
Loggført

68 VW 1600TL
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: august 03, 2008, 19:37:21 pm »

D-jetronic var standard fra 1968 eller?

Høres ut som du har lest på en amerikansk side... Her hjemme ble det vel aldri "standard" med innsprøytning. Modeller med en "E" (Einspritzung - tysk for innsprøytning) til slutt var utstyrt med D-jetronik.
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #7 på: august 03, 2008, 19:40:43 pm »

For meg ser det ut som bilen har utvendig bensinpåfylling, og da er det (som per skriver) en -68 eller -69. Dersom du ser på selve tankluken er det enkelt å se forskjell på de to årsmodellene. Ellers stusset jeg på de innvendige "Z"-dørhåndtakene, jeg trodde nemlig de forsvant i -67, men det er muligens forskjeller mellom TL, Variant og Notchen?
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #8 på: august 03, 2008, 21:10:05 pm »

akkurat;D
Var en reklame for T3 Fastback.

Skal få en slektning til å kikke litt på denne. Ta flere bilder.

Får håpe ikke rusta har tatt denne. Ett pluss er vel at den har gått på usalta veier.
Hvordan er det å få tak i nye/brukte fine fangere?
Loggført

68 VW 1600TL
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 03, 2008, 21:17:46 pm »

tipper tidlig -68

Pris er jo avhengig av bla rust..
dette er jo grym vogn
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #10 på: august 03, 2008, 21:59:34 pm »

Rust er det verste så får se..
Loggført

68 VW 1600TL
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #11 på: august 04, 2008, 00:12:32 am »

g

« Siste redigering: november 27, 2009, 17:50:11 pm av ultimatevw » Loggført

68 VW 1600TL
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: august 04, 2008, 08:13:30 am »

Dette er enten en 1966 eller 1967 modell. Fastback modellen kom i august 1965 (1966 årsmodell), og armlenene på dørpanelene så kun slik ut de to første årene. I 1968 ble denne lange typen armlene borte.

Den enkleste måten å finne ut årsmodell på, er å lese av chassisnummeret. Starter det på 316, er det en 66 modell, 317, 67 modell osv.
Loggført
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #13 på: august 04, 2008, 08:22:31 am »

Synd det ikke var stor 5 bolt på den.....da hadde den vært sjelden da....!!
Loggført

SCREWDRIVER #1
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #14 på: august 04, 2008, 09:34:09 am »

-66 -67 har vel ikke sånne "nye" dørhåndtak
og det er sen type friskluft brytere

tipper -68 -69 bil med eldre dørpaneler
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #15 på: august 04, 2008, 18:09:57 pm »

-66 -67 har vel ikke sånne "nye" dørhåndtak
og det er sen type friskluft brytere

tipper -68 -69 bil med eldre dørpaneler

Me too...  Glad
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #16 på: august 04, 2008, 19:02:39 pm »

Det er en 68/69. Er det breie listverket på den, eller ser det bare sånn ut? Skal være smalt på 68/69. Dør trekkene der kommer ifra en 66/67, eller var det bare 67?
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #17 på: august 04, 2008, 19:56:48 pm »

xsa
« Siste redigering: november 19, 2009, 19:27:51 pm av ultimatevw » Loggført

68 VW 1600TL
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #18 på: august 04, 2008, 21:23:10 pm »

f










« Siste redigering: november 27, 2009, 17:50:45 pm av ultimatevw » Loggført

68 VW 1600TL
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #19 på: august 04, 2008, 21:25:14 pm »

h
« Siste redigering: november 27, 2009, 17:51:05 pm av ultimatevw » Loggført

68 VW 1600TL
type3man
Nybegynner
*
Innlegg: 39
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #20 på: august 04, 2008, 22:10:55 pm »

All spekulasjon om årsmodell hadde jo endt med chassis-nummeret (3. siffer er årsmodell)

Men den åpningen til tanklokket er en one-year-only ting. Fordypning til finger for å åpne tanklokket fantes kun på 68-modellen. Så dersom den høyreskjermen er original så skal dette være en 68-modell. I '69 ble det åpning av tanklokket fra innsiden.

Fin bil forresten. Dersom du kjøper den får du ta godt vare på den. Mørk blå med lyst interiør er en fin kombinasjon synes jeg.
Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #21 på: august 04, 2008, 22:24:00 pm »

Er de emblemene ved forskjermene vanlig på disse?
Noe som bare er klistret på kanskje?

Emblemene er der for å dekke over hullene fra parkeringslysene som satt der originalt. Og emblemene er sånne typiske klistremerker som var populære på Golf I i sin tid...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #22 på: august 04, 2008, 22:34:27 pm »

Så ut som en røddig bil!

Kan vi Gratulere med Touring Limousine??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #23 på: august 04, 2008, 22:49:26 pm »

Takker for info folkens!

Er de parkeringslysene å få tak i syncronaut?
Emblemene der skal bort så.
I følge speedo er bilen gått litt over 98000km. Tviler på at den har rundet før.

Fikk ikke tak i kallen idag.
Men jeg skal ha bilen ja!





Loggført

68 VW 1600TL
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #24 på: august 04, 2008, 22:54:09 pm »

Parklys'a ser slik ut og skal virke slik att du kan sette på parklyset ved å vri på blinklyshendel og avskrudd tenning(eller var det spesiell posisjon på tenningsbryter)
Det er ikke blinklys funskjon i de
DE kan kjøpes ja

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #25 på: august 04, 2008, 23:01:09 pm »

se der ja... ser mye bedre ut det!
Fin bil du har.

Nye fangere er ikke mulig å få tak i?
Evt ny forkromming?

Loggført

68 VW 1600TL
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #26 på: august 05, 2008, 07:49:12 am »

1966

Til de som tror jeg gjettet på årsmodell......og tok feil der.....jeg mente jeg ville ha betalt 1966 for et prosjekt....
Men nå har det seg vel sånn at jeg har en 69 Variant Squareback stasjonsvogn stående jeg da....
Loggført

SCREWDRIVER #1
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #27 på: august 05, 2008, 09:44:26 am »

1966

Til de som tror jeg gjettet på årsmodell......og tok feil der.....jeg mente jeg ville ha betalt 1966 for et prosjekt....
Men nå har det seg vel sånn at jeg har en 69 Variant Squareback stasjonsvogn stående jeg da....

Jadda... Øyerulling  Blunker
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #28 på: august 14, 2008, 18:06:15 pm »

må vente til gammeln kommer hjem igjen fra ferie.

Noen som har slike parklys å selge meg?
Loggført

68 VW 1600TL
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #29 på: august 15, 2008, 14:36:23 pm »

Så vil jeg hedre en kjenning som døde etter ei bilulykke.
Bare 19 år gammel.

Rest in Peace!
Loggført

68 VW 1600TL
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!