april 27, 2024, 22:47:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Lillebror VURDERES solgt!  (Lest 942 ganger)
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« på: september 23, 2015, 08:06:59 am »

Dette er ikke lett men jeg VURDERER å selge en -68 Lillebror. Den har vært i mitt eie siden 2005 og ble kjøpt av et eldre ektepar på Hamar. Den hadde da sine små skader og skavanker men vi brukte den slik den var i mange år. Så fikk jeg nok mot og begynte en restaurering i 2012 hvor jeg demonterte det meste for å fjerne alt av råte som var. Nytt gulv ble lagt i tillegg til alt "reisverk" i selve kassa. Lokka ble ikke tatt da de var "ok". Disse burde nok tas etterhvert.

Dette er typen med skikkelige trevegger og disse er av god kvalitet, selve duken er også "ok" men vi har alltid hatt på en presening når vi har vært på tur. Sånn i tilfelle. Kan ikke huske at det er noe huller i taket men nå har jeg ikke brukt den siden 2012 og vi vet jo alle hvordan det er med denna husken.

Ellers er den i bra stand, jeg ville nok ha byttet dekk da det fortsatt sitter på diagonaldekk. Disse er litt myke å kjøre med i forhold til radialer.

Denne årsmodellen er noe spesiell da den har ei lite "kasse" som stikker ut foran. Dette gjør at man slipper å legge alle stenger på skrå i kasse. Denne "kassa" har desverre fått seg en knekk på hjørnet da det ikke var så lett å se den bak Børre "The Doka" ved rygging.

Det er for noen år siden handlet inn nye madrasser som er ment å ligge på, sover derfor meget godt i denne. Det er også med to køyer som festes på veggene. Disse ble renset for en tid tilbake og er ikke brukt siden.

Det følger også med et fortelt som ikke er brukt mange gangene. Da jeg satte det opp første gang så det ubrukt ut. Fargene på vogna oser av 60-tall og går i grønn, rød, bå og orange.

Har hatt mange mange mange gode turer i denne, turene har vært både i Norge, Sverige og Danmark.

Når det gjelder pris så varrierer disse veldig. Jeg vet at de kan gå for mange tusen. Siden denne havner sånn midt på treet og har gitt meg mye glede opp gjennom årene så ønsker jeg ved et eventuelt salg 12.000,-. Da føler jeg at jeg har en god magefølelse og at eventuell kjøper får seg en fin vogn med litt jobb.

Denne står lagret tørt og godt men kan settes opp vist været er godt.
Loggført

Mvh
Reiel
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!