april 27, 2024, 19:34:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som har erfaring med dette kitet?  (Lest 1906 ganger)
Erik hoås
Supermedlem
*****
Innlegg: 871
Bosted:


Vis profil

« på: september 08, 2015, 20:31:18 pm »

http://www.vwspeedshop.com/product.php?productid=16759&cat=395&page=1

Tanken er å bruk det på 1915 i en fastback.
« Siste redigering: september 08, 2015, 20:35:13 pm av Erik hoås » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: september 17, 2015, 09:29:52 am »

. Redigert da jeg ikke har erfaring med det selv.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2 på: september 17, 2015, 10:26:52 am »

Kører Grelland ikke med sprut der fra på OXY'en?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 17, 2015, 16:09:42 pm »

Erik hør med Per Ericson på CSP Sverige han har noe på gang Blunker
er litt usikker det passer så godt pågrunn av Kjøleblikka til Type 3 da
er ikke like som T1 da.

Magne
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4 på: september 17, 2015, 16:51:39 pm »

Kører Grelland ikke med sprut der fra på OXY'en?

Jo det stemmer. Jeg brukte slike innsug/tb I fjor men syntes det ble vanskelig å få tunet inn lavfartegenskapene. Hadde sikkert alt for store  (52mm). Så til årets sesong byttet jeg til doble spjellhus også fra samme sted men 2x38mm på hver side og opplevde mye bedre kjørbarhet.

Det kan godt være mine manglende tuning - kunnskaper som er årsaken men jeg synes det var lettere å få til de doble i alle fall.

Kvaliteten på disse er det ikke noe å si på. Elegante fuel rails.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 17, 2015, 17:14:32 pm »

De det er linket til er ikke like de Grelland hadde. SP1 (de "nye") som jeg tror Grelland hadde er av en annen utforming.

Jeg kan ikke huske å ha sett de i linken på noen motor i Norge.

SP1 finnes det flere av. Jeg har ett sett og de virker veldig bra. Nå skal de for min del evt på en turbomotor, så blir ikke helt det samme. Vil også tro de er litt lange til en T3 motor mtp lokket over motor.

Hva med å se på DCNF spjeldhus fra f.eks Jenvey? Utrolig smoothe spjeldhus, som er kortere enn det meste. Innsug får du tak i på thesamba.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: september 17, 2015, 20:00:02 pm »

Det har du rett i Erlend; jeg satt med bilde på mobilen når jeg kommenterte, men ser jo nå at dette ikke er SP1, som ganske riktig er de jeg hadde Glad
Loggført
Erik hoås
Supermedlem
*****
Innlegg: 871
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: september 18, 2015, 11:39:33 am »

Takker for svar folkens. Blir så jeg går for original innspurt fra en 1600tle motor. Med datasprut å støre dyser.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: september 18, 2015, 12:18:38 pm »

Takker for svar folkens. Blir så jeg går for original innspurt fra en 1600tle motor. Med datasprut å støre dyser.

Det vil funke. Utfordringen er at de originale manifoldene er skikkelige flaskehalser som ikke flower nok for å få mye effekt.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erik hoås
Supermedlem
*****
Innlegg: 871
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: september 18, 2015, 14:45:16 pm »

Takker for svar folkens. Blir så jeg går for original innspurt fra en 1600tle motor. Med datasprut å støre dyser.

Det vil funke. Utfordringen er at de originale manifoldene er skikkelige flaskehalser som ikke flower nok for å få mye effekt.

Mvh
BB
Hei. Ser den. Men er nok mer ute etter moment en topp effekt på denne motoren. Har trua. Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!