april 25, 2024, 18:02:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva gikk man glipp av på Ekeberg i helga?  (Lest 1595 ganger)
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« på: september 18, 2015, 18:20:45 pm »

?
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
JarleA
Seniormedlem
****
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #1 på: september 19, 2015, 19:38:00 pm »

Du gikk glipp av lite. Endte selv opp med en pølse, en cola, ett baklykt glass til bayen samt en neve matchbox biler. Været var bra i det minste!
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 20, 2015, 07:16:34 am »

Jeg tilater meg "klipp og lim fra en del år tilbake" :

Eller en kan si det på en annen måte... Det som det faktisk er MYE av der er : SKROT...   Blunker  Jeg kaller det Skrotebergmarkedet..  Deponiet på Grønmo har midlertidig adresse Ekeberg den 20. September..    Gliser  MEN... dem har mye gode vafler der og god kaffe oxo.. Jeg har inntrykk av at folk samler sammen det de egentlig har tenkt å kaste på fyllinga og drar først en tur innom Ekeberg før dem hiver det på fyllinga.., det kan jo hende en kan få noen kroner for en lampeskjerm fra 1976 eller Vikingarnarnana 13 hits og joda sikkert en rusten bakskjerm til ei boble som er overpriset etter den har ligget bak en låve og rustet i x antall år. Men selvfølgelig inne i denne STORE høystakken av skrot finnes det sikkert noe brukbart hvis du er VELDIG tidlig ute og er flink til å prute, og da spesiellt hvis du liker 70-talls lampeskjermer o.lign. De to siste gangene jeg var der endte jeg opp med bare vafler den ene gangen og siste gang med vafler + et Gulf-klistremerke...  

Jeg tror faktisk at hvis en hadde fått lov til å gå å lete på fyllinga, så hadde en sikkert funnet like mye bra...  

Jeg har et tips her... Hvorfor ikke arrangere et SWAP-meet i tigerstaden for vw-folket i stedet ,slik at en slipper å lete gjennom lampeskjermer,dorullholdere og 8-sporskasetter med Hawai-musikk..   Glad
« Siste redigering: september 20, 2015, 07:19:45 am av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #3 på: september 20, 2015, 12:24:17 pm »

Hvis det var boble deler du ønsket å finne der, gikk du ikke glipp av noe som helst.

Min teori er at Internett, finn, ebay, forum osv har ødelagt slike messer som Ekeberg markedet. Det har blitt veldig enkelt å bare søke opp annonser, selgerene priser delene sine ut i fra annonser de finner på nett og forlanger det samme for sine ting/deler. Problemet med det er at ting/deler som blir annonsert og solgt på nett er at ingen vet hva tingene faktisk blir solgt for. Jeg synes ting/deler på Ekeberg er priset "topp dollar" ofte uten hensyn til tilstand. Når du må gi "topp dollar" for ting/deler så ser jeg ikke noe grunn til å kjøpe ting som er kjekt å ha eller jeg kanskje trenger senere i en restaurering senere når må drasse å bære det rundt på Ekeberg for så lagre det etter på. Hadde jeg derimot fått et godt kjøp er det mye mer interessant å kjøpe kjekt å ha ting. Igjen så er ting så tilgjengelig via Internett at det er enklere å bare søke opp ting å kjøpe ting akkurat når du trenger det, eller at du finner ting til en god pris. Var innover i fjor vår kom over to Porsche framstoler selgeren forlangte 4000.- for dem de var knall blå og normalt slitt. Klart kommer det en person som leter etter akkurat slike blå stoler til sin bil så er prisen helt ok men, er da Ekeberg riktige markedsplassen når du ønsker "topp dollar"? Selger ble selvfølelig drit sur når jeg antydet over nevnte. Jeg endte opp med å kjøpe to kjempe bra porsche stoler lokalt for 1000.- via finn.no.

Mitt inntrykk er ihvertfall at for 15år siden når jeg begynte å gå på Ekeberg var det mye lettere å gjøre gode kjøp. Den gangen var det også mer bildeler og mindre "kopper og karr" synes også publikum har gått fra folk i arbeidsklær til mer og mer hippstere.
Som nevnt i innlegget over er det mange selgere som bruker Ekeberg som mellomlanding før dynga. Fant blant annet et sett med H4 lykt innsatser bil bobla, når jeg begynte å undersøke de var det gamle ødelagte reflektorene som selger sikker hadde byttet ut på sin bil på et tidspunkt, det vil si at det var bare søppel.

For meg ble turen i går gull verdt, min far har en 1925 Fiat jeg fant faktisk deler til den som vi har leitet etter i årevis. Hos en selger som tilsynelatende ikke hadde noe bildeler i det hele tatt. Jeg har vært på Ekeberg å kun brukt penger på pølser og parkering det er kjedelig men, plutselig kommer du over skatter. Blunker               
Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 20, 2015, 17:04:59 pm »

Det morsomste med Ekebergmarkedet i høst var å surre rundt på parkeringsplassen og se på biler, se på bilutstillinga inne på plassen og prate med alle kjente som man snubler over. Eneste kronene jeg brukte var 100 for parkering og 20 for en gammel CD med Jean Michel Jarre.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!