april 29, 2024, 04:29:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan oppfører bensinen seg inni tanken ved kraftig akselerasjon?  (Lest 4402 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: september 17, 2015, 09:26:56 am »

Vurderer å sveise inn AN8 fremme i bunnen og toppen av tanken. Det er en 1302 EFI tank fra Unneberg.
Ved kraftig akselerasjon, (ned mot 10sek på 402m) kan jeg risikere at bensinen forsvinner fra utløpet av tanken så pumpene mister bensin ved halv tank eller mindre?
Bør jeg bruke 2-3l catchtank, sveise inn en dypere skål eller andre modder?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: september 17, 2015, 09:31:35 am »

Korrekt!

Du har kraftige pumper som krever FRI tilgang og MYE fuel inn som tidligere nevnt til deg i din prosjekttråd. Jeg har laget en ekstra sump i bunnen av min egen tank med skalpe"deksel" rundt. I denne lille sumpen har jeg ett enormt filter og 3/4" rør i rustfritt som forsyner min pumpe. Geir F har gjort noe liknende med sin tank:



Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: september 17, 2015, 09:33:51 am »

Hvordan preparerer du tanken før sveising? Jeg vurderer å fylle den med eksos og sette fyr på den fra avstand.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: september 17, 2015, 17:53:51 pm »

Du kan simulere kraftig akselerasjon ved å løfte opp tanken i forkant, 45grader er 1g akselerasjon. Da ser du fort at å flytte utsuget rett ned med kopp ikke bedre situasjonen stort. Hvis nivået er for lavt til at orginaltuten ligger i luft, så gjør en nedflytet pickup det også, selv om den da har en halv kopp med bensin å dra inn først.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: september 18, 2015, 06:36:41 am »

Så egentlig burde tanken ha vært snudd bak/frem. Synd ikke ingeniørene var fremsynte nok til å designe den for akselerasjon 10x originalt..
Bør jeg da bruke egen matepumpe og 2,5-3l Catch tank?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 18, 2015, 06:55:16 am »

Hvordan preparerer du tanken før sveising? Jeg vurderer å fylle den med eksos og sette fyr på den fra avstand.

Jeg vasket med vann, zalo og mye mye mye skylling. Og lufting. Gikk fint.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 18, 2015, 06:56:37 am »

Hvor mange er det som faktisk har endret på utseende på tanken?


Jeg tipper du klarer deg fint, så lenge du etterfyller relativt ofte, og har endel fuel i tanken, typ 3/4 full
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: september 18, 2015, 06:59:16 am »

Hvordan preparerer du tanken før sveising? Jeg vurderer å fylle den med eksos og sette fyr på den fra avstand.

Jeg vasket med vann, zalo og mye mye mye skylling. Og lufting. Gikk fint.
Du prøvde ikke å sette fyr etterpå for å få vekk resten?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 18, 2015, 07:00:19 am »

Nei. Men hadde kanskje gjort det om jeg tenkte på det der og da.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: september 18, 2015, 07:03:05 am »

Hvor mange er det som faktisk har endret på utseende på tanken?


Jeg tipper du klarer deg fint, så lenge du etterfyller relativt ofte, og har endel fuel i tanken, typ 3/4 full
Når jeg ser de tankene fra de gamle ovalene, har jo de en fordel i og med de er rette i bakkant.
Min ser ut som en badestrand i bakkant, mer egnet til å la bensinen skvulpe enklere vekk fra uttaket.

Hadde jeg vært flink å sveise skulle jeg åpnet tanken og sveist inn skvulpeplater.
Noen som har erfaring med å stappe nedi skum?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #10 på: september 18, 2015, 07:09:41 am »

Hvor mange er det som faktisk har endret på utseende på tanken?


Jeg tipper du klarer deg fint, så lenge du etterfyller relativt ofte, og har endel fuel i tanken, typ 3/4 full
Når jeg ser de tankene fra de gamle ovalene, har jo de en fordel i og med de er rette i bakkant.
Min ser ut som en badestrand i bakkant, mer egnet til å la bensinen skvulpe enklere vekk fra uttaket.

Hadde jeg vært flink å sveise skulle jeg åpnet tanken og sveist inn skvulpeplater.
Noen som har erfaring med å stappe nedi skum?

Sant det. badekar både her og der.

Er det plass til en vanlig gammal tank da?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: september 18, 2015, 07:13:20 am »

Det er det antageligvis, men da tenker jeg hvor ikke da bare montere fuelcell..?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: september 18, 2015, 08:54:46 am »

Unngå hele problemet, se filmen:
https://www.holley.com/products/fuel_systems/hydramat/parts/12-924
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #13 på: september 18, 2015, 09:04:06 am »

Her har dere mer info om HydraMat:

http://documents.holley.com/199r10782rev7.pdf

Levetid 5-10 år avhengig av type fuel:

FUEL COMPATIBILITY:
Works with all gasoline blends (Alcohol, Ethanol, Methanol, and E-85).  Not for use with oils, diesel fuels , or any other fluids

Sikkert ikke en dum ide å kjøpe en slik å stappe inn i tanken din. Og så får man filter med på kjøpet. Tenk godt over hvilke slange dere benytter inni tanken! De færreste tåler å ligge druknet i E85.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #14 på: september 18, 2015, 13:27:46 pm »

Den der var jo genial!
Da slipper jeg å sveise?
Stappe den sugesvampen inn gjennom bensinmåler hullet sammen med magneter og borre to hull ved siden av med AN8 tankgjennomføringer? Inn og ut.


* 16-102orner2ren.jpg (26.04 KB, 800x586 - vist 177 ganger.)

* 16-203[583x].jpg (21.48 KB, 583x479 - vist 186 ganger.)

* $(KGrHqMOKpYE3uPKUN7kBOHE7qZlIQ~~_12.jpg (22.05 KB, 445x399 - vist 155 ganger.)

* mont-hollysvamp.jpg (37.55 KB, 560x406 - vist 173 ganger.)
« Siste redigering: september 18, 2015, 13:38:19 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #15 på: september 18, 2015, 13:32:29 pm »

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #16 på: september 18, 2015, 13:48:00 pm »

Noen som har prøvd dette? (Sånn før jeg bestiller)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #17 på: september 18, 2015, 13:58:56 pm »

Noen som har prøvd dette? (Sånn før jeg bestiller)

Har du snakket med Skinne om dette? Er det et reellt problem? Vil ikke en relativt full tank løse dette uansett?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: september 18, 2015, 14:02:39 pm »

Nei, har ikke det. Men må jo lage uttak på tanken allikevel, og tenker at med denne løsningen får jeg tak i bensin ved aks, og slipper å sveise.
Alternativt ta sjansen på å sveise inn AN8 i topp og bunn på tanken og håpe det holder. Eller bruke matepumpe og catchtank?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #19 på: september 18, 2015, 14:56:57 pm »

Noen som har prøvd dette? (Sånn før jeg bestiller)

Nytt produkt så du vil nok være først ut til å prøve det. Ganske flott, så slipper jeg det  Glad

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!