april 26, 2024, 01:42:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva er dette ?  (Lest 11257 ganger)
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« på: desember 21, 2007, 19:49:36 pm »

Redigert bort da det virket støtende på noen,kun skrevet for å skape diskusjon
Mvh
 
« Siste redigering: desember 22, 2007, 10:22:52 am av Sonic » Loggført
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 21, 2007, 20:12:59 pm »

WTF??
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #2 på: desember 21, 2007, 20:19:33 pm »

Er du endå ein av desse som ser "pensjonen" forsvinne mellom hendene dine, Sonic?  Hæ
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 21, 2007, 20:22:16 pm »

Tror Sonic akkurat har blitt 14iss jeg . skaff deg en hobby gutt.
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: desember 21, 2007, 20:26:48 pm »

Har det noe med lav dollarkurs å gjøre kanskje? Osteaktig Gliser
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: desember 21, 2007, 20:40:12 pm »

er vel første dritt posten. er du seriøs eller?
Loggført

1 up
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: desember 21, 2007, 20:42:21 pm »

Har nå fulgt forumet i noen mnd . og har lagt merke til biler /deler selges mm.
er i denne  tid de billigste noensinne  Ting/ biler er grisebillige her til lands og kan derfor regne ut at folk på dette forumet er de sjipeste av de sjipe i denne verden faktisk...
Grunnen til dette må være "studenter og annet pakk"  som liker VW skam , skam
Finne dere en Renault å kødde med !!??
mvh

Hadde vw miljøet generelt fremstått som du her gjør så hadde jeg klart vurder å bytte merke.. men heldigvis er du unntaket
Loggført

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #7 på: desember 21, 2007, 20:44:47 pm »

hva er det du ikke får solgt til hvilken pris?  eller er det slik at du mener vi er en kjip gjeng som ikke vil betale det du mener deler/biler er verdt generellt?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #8 på: desember 21, 2007, 21:27:59 pm »

Har nå fulgt forumet i noen mnd . og har lagt merke til biler /deler selges mm.
er i denne  tid de billigste noensinne  Ting/ biler er grisebillige her til lands og kan derfor regne ut at folk på dette forumet er de sjipeste av de sjipe i denne verden faktisk...
Grunnen til dette må være "studenter og annet pakk"  som liker VW skam , skam
Finne dere en Renault å kødde med !!??
mvh

   

Gi deg! DETTE blir før drøyt! Sikter du til meg eller? Jeg må da være et perfekt eksempel på et studentpakk! Synes du jeg har ødelagt ovalen jeg kjøpte av deg? Hva er foranledningen til denne posten? Jeg føler meg truffet.

Dette må være en kødd!

Får vel skrive mvh jeg også da Blunker
« Siste redigering: desember 21, 2007, 22:06:29 pm av Nicolai (Lobo) » Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #9 på: desember 21, 2007, 21:32:18 pm »

Har du det ikke helt bra eller? Du sier " studenter og annet pakk" Hva i alla dager mener du med dette ? Det er vel ikke noen aldersgrense for og være interisert i vw.

Nei nei tenk over hva du sier. Slike poster trenger vi ikke her på dette hyggelige forumet.
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: desember 21, 2007, 21:36:07 pm »

Ordleggingen til Erich her er uheldig ja... Men det hjelper ikke at dere skyter med samme krutt... Da blir dere like gode.

La oss holde språket på et fornuftig nivå så kan vi heller diskutere hva Erich egentlig mente
Alternativt så blir det bare til at jeg fjerner hele greia
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #11 på: desember 21, 2007, 21:36:36 pm »

Og som Lobo sier så føler jeg meg også truffet når du sier studenter og annet pakk.

Er du sur eller?
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #12 på: desember 21, 2007, 21:52:29 pm »

Eg er ikkje student, så då blir eg vel automatisk pakk..

Men det kan hende det er eit poeng inni her ein stad. For det har vel blitt "billigare" å kjøpe seg inn i luftkjølt-verda. Eller - om enn ikkje billegare - så i alle fall enklare. Folk har meir pengar mellom hendene for tida, og ein "hiv" seg gjerne på bølgen når ein startar med VW. Sjølv har eg hatt VW i mine tidlege dagar, men måtte - av økonomiske grunnar - begje heile greia. No når eg har fått økonomien på rett side og kan handle litt. Og heldig nok for meg så er prisane så lave at det ikkje er ein risiko forbundet med det.. Mystikken er kanskje på veg ut - til fordel for småbarnsfedre med eit udekka behov..?

Kan forstå at dette er frustrerande for gamlegutta, men ikkje så frustrerande at ein må gå ut på denne måten. Då er det vel kanskje på tide å finne seg ein gammal Renault å skru på sjølv - i fred for jyplingane.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #13 på: desember 21, 2007, 21:58:05 pm »

Det er ikke alle meninger og sure oppstøt som trenger og bli delt med omverden.
Vi trenger ikke en tråd med drittslenging og gleffsing på dette fine nye forummet.
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #14 på: desember 21, 2007, 22:20:29 pm »

Det er ikke alle meninger og sure oppstøt som trenger og bli delt med omverden.
Vi trenger ikke en tråd med drittslenging og gleffsing på dette fine nye forummet.

x10! Synes denne tråden skal slettes, da det virker som om den eneste hensikten er å splitte det gode miljøet vi har her inne. Og jeg strever sterkt med å finne det lille poenget. Noen må da bringe vw-hobbyen videre slik at den ikke dør ut med 40-års generasjonen!

Har ikke vw alltid vært billig? Er det ikke det som gjør det så morsomt å holde på med? Billig og supergøy!

Nei, alle gamle vw skulle ha kostet i overkant av 100 000,- slik at bare de over 40 kunne ha holdt på med dette. Unge kan kjøre rundt i mazda 323.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #15 på: desember 21, 2007, 22:23:19 pm »

Erich er egentlig en grei kar, tror ikke han mente å tråkke alle studenter på tærne, men han undrer seg vel kun på hvorfor krem deler og biler blir liggende usolgt. Er til dels enig i at prisene på enkelte deler og biler her til lands er lave for tiden, og ja, sterk kronekurs har nok en del med dette å gjøre.
Loggført

1961 T1 - Custom
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #16 på: desember 21, 2007, 22:25:56 pm »

Jeg har nå 3 stk luftkjølt, en 1302 en 1303 og enda en 1303 big. Jeg er 20 år og har hatt 1302en siden jeg var rundt 12 år gamel. Så jeg har ikke hatt biler før men en må da begynne ett sted. Er ikke student jeg heller så da er vel jeg også pakk i følge en vis person her ( starteren av denne tråden ) Men når en er 20 år og er i fult arbeid og tjener til livets opphold selv så går det mye penger til disse tre bilene så er det jo ikke serlig hyggelig og bli sett på som en ung domstut som ikke vet hva en driver med. Vist det skulle vere av interesse så kan dere se bilene mine på prosjekttråden min på ( MINE VW PROSJEKTER ) så kan dere jo se att selv om man er ung så er vw interessen sterk, den blir bare sterkere og sterkere  
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #17 på: desember 21, 2007, 22:27:18 pm »

skal vi slette alle tråder hvor folk ytrer meningen som ikke alle er enige i så kan jeg lett fjerne 20 til som er litt på kanten.
Det vi dermot må passe på er å holde praten på et relativt saklig nivå og ikke komme med personangrep... diskuter saken heller....

for å trekke en paralell til hva jeg leser ut i fra Erich sitt innlegg så er det synd hva som ligger til salgs uten å bli solgt for hva alle andre land enn norge ville sett på som latterlig underpris.
pris er jo sikkert det mest diskuterte emnet vi har i Norge. Tydeligvis er vi fremdeles bortskjemte med lave priser til tross for at mye har blitt solgt ut av landet i det siste.
Personlig takket jeg nei til et tilbud på min bil fra utlandet som hadde gjort at jeg hadde fått mer for bilen enn de 17k den sto til salgs for.
Angrer litt på at jeg ikke solgte den når jeg fikk 30k for den for få måneder siden. Men nybilkjøpet ble det ikke noe av så da ønsket jeg ikke å selge bilen heller. Darn...men thats life..
Nå forsvinner den sannsynligvis i morgen uansett, men altfor billig.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #18 på: desember 21, 2007, 22:28:02 pm »

Ordleggingen til Erich her er uheldig ja... Men det hjelper ikke at dere skyter med samme krutt... Da blir dere like gode.

La oss holde språket på et fornuftig nivå så kan vi heller diskutere hva Erich egentlig mente
Alternativt så blir det bare til at jeg fjerner hele greia

Helt enig med moderator her. Dere kaster dere over før mannen i det hele tatt har fått kommet med hva han mente.
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #19 på: desember 21, 2007, 22:31:46 pm »

Erich er egentlig en grei kar, tror ikke han mente å tråkke alle studenter på tærne, men han undrer seg vel kun på hvorfor krem deler og biler blir liggende usolgt. Er til dels enig i at prisene på enkelte deler og biler her til lands er lave for tiden, og ja, sterk kronekurs har nok en del med dette å gjøre.


Jeg fikk også intrykket av at han er en kjempe snill mann da jeg handla bil med han. Stor fornøyd!

Denne posten fikk meg til å revurdere intrykket jeg fikk den gang, men jeg håper selvfølgelig på at posten kun var klønete skrevet, slik at den hyggelige tonen vi har hatt kan fortsette.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #20 på: desember 21, 2007, 22:32:15 pm »

Joda Lid. Det er vel sant.. Men det er vel i realiteten trådstartar som legg opp til nivået i debatten.

Syns det kan vere greit å minne om at storparten av brukarane her inne ikkje kjenner Sonic personlig, og får difor denne tråden midt i fleisen heilt uavhengig av kva som er tenkt meint framført..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #21 på: desember 21, 2007, 22:34:37 pm »

Det er ikke alle meninger og sure oppstøt som trenger og bli delt med omverden.
Vi trenger ikke en tråd med drittslenging og gleffsing på dette fine nye forummet.

x10! Synes denne tråden skal slettes, da det virker som om den eneste hensikten er å splitte det gode miljøet vi har her inne. Og jeg strever sterkt med å finne det lille poenget. Noen må da bringe vw-hobbyen videre slik at den ikke dør ut med 40-års generasjonen!

Har ikke vw alltid vært billig? Er det ikke det som gjør det så morsomt å holde på med? Billig og supergøy!

Nei, alle gamle vw skulle ha kostet i overkant av 100 000,- slik at bare de over 40 kunne ha holdt på med dette. Unge kan kjøre rundt i mazda 323.

Eg kan kjøpa ein Mazda 323 t deg hvis eg får ovalen din i bytte  Gliser
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #22 på: desember 21, 2007, 22:37:59 pm »

Det er ikke alle meninger og sure oppstøt som trenger og bli delt med omverden.
Vi trenger ikke en tråd med drittslenging og gleffsing på dette fine nye forummet.

x10! Synes denne tråden skal slettes, da det virker som om den eneste hensikten er å splitte det gode miljøet vi har her inne. Og jeg strever sterkt med å finne det lille poenget. Noen må da bringe vw-hobbyen videre slik at den ikke dør ut med 40-års generasjonen!

Har ikke vw alltid vært billig? Er det ikke det som gjør det så morsomt å holde på med? Billig og supergøy!

Nei, alle gamle vw skulle ha kostet i overkant av 100 000,- slik at bare de over 40 kunne ha holdt på med dette. Unge kan kjøre rundt i mazda 323.

Eg kan kjøpa ein Mazda 323 t deg hvis eg får ovalen din i bytte  Gliser

Hehe Osteaktig Du tenkte det ja. Det var nok ironisk ment du. Det var bare min oppfatning av det Sonic skrev. Poenget hans druknet i studentpakk hetsing. Hadde han uttrykt seg saklig så hadde jeg ikke blåst meg opp i det hele tatt, for det er lov til å ha forskjellige meninger.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #23 på: desember 21, 2007, 22:39:00 pm »

Joda Lid. Det er vel sant.. Men det er vel i realiteten trådstartar som legg opp til nivået i debatten.

Syns det kan vere greit å minne om at storparten av brukarane her inne ikkje kjenner Sonic personlig, og får difor denne tråden midt i fleisen heilt uavhengig av kva som er tenkt meint framført..




Da hadde det kansje vert en tanke og skrive så alle skjønner meninga med inlegget. tror ikke jeg er den eneste som ikke skjønte det helt. kan jo lett oppfattes som dein F .... skap
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #24 på: desember 21, 2007, 22:41:37 pm »

Det hele virker som et forsåvidt interressant poeng i billig innpakning..
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #25 på: desember 21, 2007, 22:51:06 pm »

Det hele virker som et forsåvidt interressant poeng i billig innpakning..

Frekk og støtende innpakning
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #26 på: desember 21, 2007, 22:52:32 pm »

Det er ikke ofte man hører at noen synes hobbyen er blitt for billig...
Så lenge man kjøper og selger i samme marked spiller det vel ikke så mye rolle, man må selge "billig" men så kjøper man "billig" også. En annen ting er hvis man bare skal selge unna det man har.
Det å sette verdien på bil er ikke lett, en bil er faktisk ikke mere vert enn hva en kjøper vil gi....
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #27 på: desember 21, 2007, 22:52:46 pm »

Det hele virker som et forsåvidt interressant poeng i billig innpakning..

Frekk og støtende innpakning

Og den ska jallefall ikkje ver billig!!!! Osteaktig
Loggført

Spet
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Skåla/molde


M&R


Vis profil
« Svar #28 på: desember 21, 2007, 22:56:20 pm »

Hvorfor ta seg så nær av en enkelt person`s mening?
så lenge ingen er personlig angrepet her, skyter han vel ingen andre enn seg selv?
 Øyerulling
Loggført
Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #29 på: desember 21, 2007, 23:11:45 pm »

Er ikkje lett å tolke starten på denne topicen heilt rett ut i fra korleis den er skrevet.Viss du Sonic prøver å tene penger på kjøp/slag restaurering av gamle vw så skjønner eg at det er surt med at prisene er så lave.Men da er det jo oxo billegare å restaurere.
Men slik er markedet.For å sei det sånn så er det ikkje sikkert dette forumet og miljøet hadde vore så stort viss det hadde vore høgare priser.Som 3 barnsfar har eg ikkje penger til alt som må gjerast med min oval enda så eg er sjølvsagt nøgd med at prisane ikkje er høgare.
Men men eg velger å tru at denne topicen blei starta med litt feil ord og at du sikkert er ein hyggeli kar.

Har forresten eit oval karroseri som eg trur du har hatt (farge grønn)

 ;DEllers eit ønske om Ei go jul fra meg  Osteaktig
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!