mars 29, 2024, 15:16:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva er dette ?  (Lest 11055 ganger)
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: desember 21, 2007, 23:19:29 pm »

Ment  å provosere litt , mange gode innlegg
Mvh
« Siste redigering: desember 22, 2007, 10:19:20 am av Sonic » Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #31 på: desember 21, 2007, 23:37:21 pm »

Ment til å provosere , men så var da og mitt siste innlegg.
Takker folk for alle konstruktive tilbakemeldinger..
Mvh
Sonic........

selv om det kanskje er litt sent kan jeg jo prøve å si litt om det du kanskje ville få frem i første posten.

Jeg har intrykk av at det er veldig mange biler i norge, det er mange som har 3-4-5 og flere biler, kanskje er det så mange biler der ute at det blir litt for mange for markedet. studenter og andre som er ferske i gamet har ofte lite penger og kan sikkert klage på priser som for de mer etablerte synes er utrolig rimelig. Jeg kan jo selvfølgelig skjønne at dette kan være frustrerende.

Et lite spørsmål til dem som har drevet med dette lenge:
Hvordan var prisene når dere kom inn i "gamet"? var det en stor investering å skaffe en oval, split eller annet som begynner å bli ganske dyrt nå?
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #32 på: desember 21, 2007, 23:53:51 pm »

Pappa (43) sier at grunnen til at han startet med vw (da han var 18), var at det var billig. Han fant fort ut at det var utrolig gøy også. Han ble bitt av basillen, og tosken har smitta meg og Osteaktig Eneste jeg går og tenker på er vw. Syk i hodet har jeg blitt Rekker tunge
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #33 på: desember 22, 2007, 00:03:10 am »

Hei.
Jeg har jo hatt denne hobbyen lenge ,og er vel enig med de som mener at biler og deler er veldig billig her  i Norge.
Men tar avstand fra å fordømme studenter og annet pakk.

Skjønner ikke helt at en boble ikke skal koste noe, selv om det i utgangspunktet var en billig bil.
Det er jo faktisk ganske kostbart å sette en i stand  riktig.
De som har veteranbil som hobby, sier det samme  , prisene er på vei opp ,og det gjelder alle veteranbiler.
Så kanskje er det greit at en ordentlig bil skal koste noe snart?
Jeg er helt sjokkert over at det ikke kom en å kjøpte den 2 fargede spliten......
Ja den var ikke helt original,osv   men det var en split  uten  rust.......Og billig.

Mvh  Lars

Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #34 på: desember 22, 2007, 00:06:29 am »

Jeg er helt sjokkert over at det ikke kom en å kjøpte den 2 fargede spliten......

Det er mye sjokkerte folk om dagen. Hva var DIN unnskyldning for ikke å kjøpe da?
Loggført
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #35 på: desember 22, 2007, 00:11:50 am »

 Min unnskyldning ?Jeg tror   svaret gir seg selv ... se min hjemmeside..
Har jo ikke akkurat bare 1 bil lenger .Jeg må prioritere tid og penger for å lage noen av de jeg har ferdige.
Det er jo grenser ,eller egentlig ikke, men jeg har vel snart nok biler å koste på ?
Mvh Lars

Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #36 på: desember 22, 2007, 00:31:50 am »

Min unnskyldning ?Jeg tror   svaret gir seg selv ... se min hjemmeside..
Har jo ikke akkurat bare 1 bil lenger .Jeg må prioritere tid og penger for å lage noen av de jeg har ferdige.
Det er jo grenser ,eller egentlig ikke, men jeg har vel snart nok biler å koste på ?
Mvh Lars
Ja, og siden det er så mange som har så store mengder biler så er det ikke så lett å få omsatt biler her i norge? jeg vet ikke om det er grunnen men kanskje. er jo tross alt ikke så mange mennesker som driver med denne hobbyen her og en kan vel ikke forvente at de som driver med den skal ha mulighet til å kjøpe alt som kommer på markedet, uansett om en er student eller gammel gubbe
Loggført

Spet
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Skåla/molde


M&R


Vis profil
« Svar #37 på: desember 22, 2007, 00:36:44 am »

Diskuterer dere markedet??
det går da sin naturlige gang uansett, som det har gjort i tusener av år..
ø solgt! ø kjøpt! etterspørsel! markedsføring! osv! osv!
sånn er det bare
 Kysser
Loggført
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #38 på: desember 22, 2007, 00:59:38 am »

Gammel gubbe ? takker ... Glad
Jeg har mange biler nå ja ,det er jo nå de er billige...
Jeg skal jo ha noe å gjøre en stund ...Vil du ha en strøken bil? vent på at jeg blir ferdig med en...
Liker disse bilene jeg  ,og vil at flest mulig vil dele den gleden jeg har hatt av disse i alle mine år som VW fan.
 Mvh Lars

Loggført
DVS-RACING
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Sørumsand



Vis profil
« Svar #39 på: desember 22, 2007, 01:01:23 am »

Litt rart dette med priser på saker å ting ja. Husker jeg ville så gjerne ha kul bil for lite penger selv i ungdomstida, og brukte lang for å finne det "rette" objektet. Har 1303S 'n enda og husker jeg betalte 14000 i '87. RÅDYRT var dommen fra mange selv med bare 74000km på meteren, kun brukt èn vinter. Strøken i manges mening... Men ble bygd om for hele 100-lappen...
Fikk etterhvert lyst på splittbuss og bilen med stor B, i god stand og LAV km-stand, sto hos Lillestrøm Musikkhandel. Gullet stod i bakgården og kunne bli min i '89 for ca 20000. Så mye penger hadde ikke jeg å bruke på en så gammel bil... Det er den samme som Kim(Skippy) har nå...
For 10 år siden var jeg på New Zealand og la særlig merke til prisene på tidlig '70-talls bobler. De lå omtrent på det doble av her, og var kjempepopulære! Og en vanlig lønn der var ca halvparten av Ola Nordmann hadde. Splittbusser var dagligdags å se som bruksbiler
og den beste T-1 Ghia'en i landet da var verdsatt til 20000 NZD eller ca 95000 NOK. Et smykke!!!
Husker også kommentaren til en av de store VW-retailerene kommenterte sine egne kunder som svært gniene. Da holdt jeg helt kjeft om prisnivået på både biler og deler i Norge som jeg anser som svært lave. Har også reagert på manges syting i Norge om hva ting er verdt og særlig restaurerte biler som selges billig i mine øyne, men dritdyrt i andres.  Har vel en fornemmelse at arbeidskostnader ikke er med i regnestykket  i særlig stor grad når noe skal selges i Norge.  Kanskje det er dette Sonic irriterer seg over???

Stian  
    
Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #40 på: desember 22, 2007, 01:18:22 am »

Gammel gubbe ? takker ... Glad
beklager for den, ble satt litt for mye på spissen kanskje Glad 

DVS-RACING:
Ja, tror nok det er hva som har skapt irritasjonen her og jeg kan jo forstå den til en viss grad. men når du da i ungdomstiden kjøpte EN bil, var dette dyrt. Mange undommer her inne har mere enn 1 bil og det blir jo selvfølgelig dyrt for de også.

Men er helt enig i at det virker som om prisnivået ligger lavt her i landet. Flere ganger jeg har tenkt på hva jeg hadde kjøpt om jeg hadde valgt å jobbe istedetfor å studere.
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #41 på: desember 22, 2007, 14:54:46 pm »

Skjønner egentlig diskusjonen her.. Delepriser på bobledeler er på det meste veldig billig nytt, og da blir brukt-prisene i forhold. Når det gjelder biler, så er det vel som med alle andre biler at etterspørsel og tilgjenglighet styrer prisen. Når det gjelder motorer, så skal jeg nok delvis være enig i at noen folk ikke ser alt arbeidet bak og hvor mye "skjulte" kostnader det ligger i en ferdigbygget motor og at de da tar en real skivebom da dem regner sammen delepriser (kanskje oxo med US-priser) og tror at det er ferdig motor. De som har gjort dette noen ganger vet hvor mye det koster i "skjulte" utgifter på å bygge en motor..

Når det gjelder priser på bobler i Norge, så er jo dem rimelig billige i forhold til andre biler og da sett i forhold til utlandet, men det samme gjelder Porscher.. , der er det enda "værre"..      Norge er vel snart det landet i verden som har de billigste Porschene, i hvertfall av eldre årgang.. 
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #42 på: desember 22, 2007, 15:15:44 pm »

Diskusjonen og debatten her er høyst aktuell den, men det er forskjell på å komme med en saklig fremstilling og å fornærme halve miljøet med noe som ikke har noe temaet og gjøre..

Når det gjelder prisnivået her til lands er jeg enig i at det er for lavt på bra biler. Vanskelig å få solgt en sunn originalbil for noe særlig mer enn en dårlig oppusset bil.
Jeg synes hovedproblemet er at det er for liten forskjell i pris på bra og dårlige biler. Dette gjelder ikke bare VW men de fleste veteranbiler i Norge. Det koster mye penger å få en dårlig bil like bra som en bil som koster bare 10-15 lapper mer. De pengene dekker bare halve lakkjobben...
På splittbussfronten ser det ut til at folk begynner å bli villige til å betale litt for de bra bilene. Bra er det for da klarer vi kanskje å beholde noen av dem i landet.
Det er også noe med det at "VW-deler ikke skal koste noe". Man forventer å få en bra motor for en tusenlapp eller en bra skjerm for 500. Prøv det til en annen veteranbil...
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Fisk1
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Lillehammer/Gjøvik



Vis profil
« Svar #43 på: desember 22, 2007, 19:27:32 pm »

Unge kan kjøre rundt i mazda 323.

Vil ikke høre noe stygt om Mazda 323, takk. Blunker
Hehe...

Til trådstarter; genialt å redigere tråden etter at diskusjonen er i god gang, flaks noen hadde sitert deg alt så vi andre kan se hvor mye du driter deg ut.

Syns tråden skal få stå som et godt eksempel på tåkeprat, slik at fremtidige medlemmer ikke trår i samme salaten.
Loggført

Altfor mange planer og altfor lite penger...
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #44 på: desember 22, 2007, 20:32:04 pm »

Skjønner egentlig diskusjonen her.. Delepriser på bobledeler er på det meste veldig billig nytt, og da blir brukt-prisene i forhold. Når det gjelder biler, så er det vel som med alle andre biler at etterspørsel og tilgjenglighet styrer prisen. Når det gjelder motorer, så skal jeg nok delvis være enig i at noen folk ikke ser alt arbeidet bak og hvor mye "skjulte" kostnader det ligger i en ferdigbygget motor og at de da tar en real skivebom da dem regner sammen delepriser (kanskje oxo med US-priser) og tror at det er ferdig motor. De som har gjort dette noen ganger vet hvor mye det koster i "skjulte" utgifter på å bygge en motor..

Når det gjelder priser på bobler i Norge, så er jo dem rimelig billige i forhold til andre biler og da sett i forhold til utlandet, men det samme gjelder Porscher.. , der er det enda "værre"..      Norge er vel snart det landet i verden som har de billigste Porschene, i hvertfall av eldre årgang.. 

Det med Porsche er helt korrekt. Jeg solgte min 911S 1976 modell på sensommeren for 150 000,- Brukte lang tid på å selge den, hadde sikkert vært lettere å eksportert den.

Dette var en kanonbra bil som kjører fletta av de fleste trimma bobler, selv om den var original. Forstår ikke at ikke flere legger 150 lapper i en 6 sylindret luftkjølt i stedet for å bruke 100 000 ++ på ei boble. Men smaken er jo som baken.....

Jeg kjører akkurat nå mazda 323 så litt humor er det i dette.... :-)

Trådstarter her er forøvrig også veldig bevandret i Porsches verden og jeg skylder ham noen kalde for hjelp og lån av verktøy når jeg plukket motoren. Han er en grei kar som vel fra tidligere også er kjent for å drive litt med temmelig kvasse innlegg for å skape debatt.

God Helg og God Jul alle VWenner.
Loggført

1961 T1 - Custom
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #45 på: desember 22, 2007, 22:17:42 pm »

Kan vi være enige om å ikke slette/totalt gjøre om innledende innlegg? Vær så snill. Hvis du skriver noe du er usikker på om du vil stå for, så tenk deg om en gang til før du poster. Jeg tenker ikke spesielt på Sonic her nå, det samme skjedde med en tråd som nå heter noe sånt som "Bes slettet". Det reduserer sterkt verdien av forumet hvis det blir vanlig at man fjerner innlegget som startet tråden.

Jeg skjønner Sonics frustrasjon (selv om alle nok er enige om at han brukte noen uheldige formuleringer) Jeg har bare en sesong bak meg i luftkjølt-miljøet, men en av de første tingene som slo meg var hvor billige luftkjølte biler og deler er her i Norge. Jeg kjøpte Ghia'n min i England og hvis jeg noen gang skal selge den igjen ser jeg ikke for meg at jeg får prisen jeg vil ha her i Norge. Jeg skrev litt om bayen min på Samba og har fått to pm'er fra folk som vil kjøpe bilen usett til en pris jeg ikke tror jeg kunne oppnådd i Norge hvis jeg ville selge den.

Kjøper man en bil eller del til samba-pris så tror jeg ikke kan kan forvente å få samme pris i Norge. Det er naturlig, det norske markedet er så mye mindre. Og bortsett fra at det øker presset på at utlendinger plukker opp fine objekter her på berget, så synes jeg lavt prisnivå er en bra ting.

Så får vi bare erkjenne at det norske markedet er så lite at for eksempel Sonics Ghia-prosjekt var tungsolgt og at Trond Dahls herlige boble utrolig nok ikke øyeblikkelig ble kjøpt (Hadde jeg bare fått bonus i desember....)

Mitt inntrykk fra treff og forumer på nettet er ihvertfall at det er langt flere studenter og annet pakk som er interessert i luftkjølt i Norge enn i utlandet - at miljøet her hjemme er yngre. At det ikke bare er en hobby for menn som er 40+ og har familiebil og konebil og et luftkjøltprosjekt i garasjen, men at det også er masse unge folk som ser på luftkjølt som en billig første bil.

Jeg håper det fortsetter sånn, så får vi heller godta at det er noen biler og deler som ikke oppnår skikkelig pris i Norge og som kun oppnår samba-pris i utlandet. Jeg har inntrykk av at det importeres like mange perler til Norge som undervurderte objekter selges ut av landet.
Loggført

1969 Militær-buss
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #46 på: desember 22, 2007, 22:18:45 pm »

Unge kan kjøre rundt i mazda 323.

Vil ikke høre noe stygt om Mazda 323, takk. Blunker
Hehe...

Til trådstarter; genialt å redigere tråden etter at diskusjonen er i god gang, flaks noen hadde sitert deg alt så vi andre kan se hvor mye du driter deg ut.

Syns tråden skal få stå som et godt eksempel på tåkeprat, slik at fremtidige medlemmer ikke trår i samme salaten.
Syns vel ikke han driter seg ut. Han har vel brukt noen uheldige uttrykk, men han har vel i grunn bare trykt litt der skoen klemmer. Er ganske enig med han i mange av tingene. At det er utrolig mange kjipe her er det ikke noe vits i å legge under en stol. Legges det ut en del/bil til salgs her på forumet til en fornuftig pris skal folk fremdeles prøve å få den gratis med å prute noe hemningsløst.
Det er kansje det han har sett seg lei på og ville få uttrykt. Det mest idiotiske med disse foruma er og legge spesielt biler til salgs her. en får mye bedre pris på finn og autodb.
Vi kan jo ta ett enkelt eks. Hvis en legger ut en trimma motor til salgs her for 15000kr, så får man gjerne henvendelse på pm om at det er for dyrt og man kan bygge motoren for samme pris.
For det første "glemmer" man antall timer den personen kansje har jobbet med den, for det andre vil vel ikke byggeren først ha ett utlegg på 15000, for at han skal selge den for 10000. Det er en butikk som ikke kan klare å gå i lengden, det får holde med at han har stått og jobbet nesten gratis med å skru den sammen. For det tredje kommer flere av "kjøperne" aldri til å kunne sette den sammen for den prisen, av den enkle grunn at de ikke har peil på detta. Og da begynner kronene og rulle, hvis en skal sette bort alt arbeidet også.

God Jul til alle sammen
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #47 på: desember 22, 2007, 23:41:33 pm »

Enig med dette. Noen drar med seg en Rema1000-holdning inn i bil- og delekjøp som er direkte uspiselig. Skambud og total mangel på respekt, utnyttelse av andres pengekniper, osv. Det viser hvordan samfunnet generelt er blitt, mer enn kanskje noe spesielt for VW-miljøet vårt. Etter min mening bør vi som deler denne hobbyen ha såpass vett at man respekterer spesielt andres arbeid mer, men mange jager innbitt etter å sikre seg godbiter til en rasende god pris gjennom å tøye strikket langt forbi anstendigheten. Kan ikke si meg plaget av fenomenet selv, men man hører jo litt av hvert. Ting koster - om det er kvalitet. Arbeid koster også, om det er kvalitet. Endel later til å ikke ha oppdaget dette, derfor får vi utslag som dette fra Sonic. Har du ikke penger til å handle, så la like godt være å komme med ufine skambud...
Loggført
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #48 på: desember 23, 2007, 00:50:58 am »

Angående delepriser og verdien på deler til luftkjølt så lurer jeg på en ting. Jeg solgte to høyrygga framseter i sort skay til en 1302, Setene var nesten strøkene men noe småtteri ver det som noen små rift i seteryggen ( De var riktig nok veldig små, rundt 1 cm ) og en søm som begynte og gå opp litt. Men ellers var dem meget pene og ikke nedsitti.

Jeg fikk lett 3 000 kr for dem og lurer på om det var bra eller dårlig butikk.
Kjøper syntes prisen var grei og det ble salg.

Solgte jeg dem for billig ?
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #49 på: desember 23, 2007, 01:01:46 am »

Solgte jeg dem for billig ?
[/quote]

Tatt i betraktning hva det koster med nye seterekk i valgfri farge og materialkvalitet tror jeg du skal si deg meget fornøyd...
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #50 på: desember 23, 2007, 11:34:22 am »

Enig med dette. Noen drar med seg en Rema1000-holdning inn i bil- og delekjøp som er direkte uspiselig. Skambud og total mangel på respekt, utnyttelse av andres pengekniper, osv. Det viser hvordan samfunnet generelt er blitt, mer enn kanskje noe spesielt for VW-miljøet vårt. Etter min mening bør vi som deler denne hobbyen ha såpass vett at man respekterer spesielt andres arbeid mer, men mange jager innbitt etter å sikre seg godbiter til en rasende god pris gjennom å tøye strikket langt forbi anstendigheten. Kan ikke si meg plaget av fenomenet selv, men man hører jo litt av hvert. Ting koster - om det er kvalitet. Arbeid koster også, om det er kvalitet. Endel later til å ikke ha oppdaget dette, derfor får vi utslag som dette fra Sonic. Har du ikke penger til å handle, så la like godt være å komme med ufine skambud...

Og her klemmer nok skoen litt ekstra hos enkelte "guruer" og andre profilerte i miljøet. De ligger lett på 10 på topp lista av verstingene. Som regel skal de raske det til seg grisebillig for å selge det ut av landet til blopris. Og på toppen av det hele er det mer enn en gang, hvis noen andre har solgt ut av landet, står de og "hyler" om at Norge tømmes for godbiter. Må jo være for at de selv gikk glipp av fortjenesten det da.
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #51 på: desember 23, 2007, 17:13:23 pm »

Dro nok provokasjonen for langt her ja , frustrasjonen over prutere , mistanke om uærlighet osv ble for mye .. mange gode innlegg til tross ,lover å ordlegge meg
forsiktigere mht. alle i miljøet.
God jul
Mvh   
Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #52 på: desember 23, 2007, 17:33:45 pm »

Dro nok provokasjonen for langt her ja , frustrasjonen over prutere , mistanke om uærlighet osv ble for mye .. mange gode innlegg til tross ,lover å ordlegge meg
forsiktigere mht. alle i miljøet.
God jul
Mvh   
Starter litt kvasst men ble da en bra debatt ut av det. God jul!
Loggført

anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #53 på: desember 23, 2007, 18:31:25 pm »

jeg syns det bare er tull hele tråden. så mange folk kjøper rustene (krasja)biler for 1500kr og skal ha guld og grønne skoger for delene. er ikke mange delene som skal bli solgt før man har 1500 spenn . folk skjerer av tak og alt mulig i egentlig for og suge så mye spenn ut av det som mulig . syns det er fint jeg at vi kan holde på alle mann . å hele greia kan bare slettes for min del
Loggført

1 up
Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #54 på: desember 23, 2007, 18:43:02 pm »

jeg syns det bare er tull hele tråden. så mange folk kjøper rustene (krasja)biler for 1500kr og skal ha guld og grønne skoger for delene. er ikke mange delene som skal bli solgt før man har 1500 spenn . folk skjerer av tak og alt mulig i egentlig for og suge så mye spenn ut av det som mulig . syns det er fint jeg at vi kan holde på alle mann . å hele greia kan bare slettes for min del


Syns det er vikti at ting blir tatt vare på.Sjøl kjøpte eg eit ovalutsnitt ein kar i by n.Har ikkje bruk for det no men det kjem nok til nytte ein dag.
Vi må huske på ein ting og det er at plutseli er det minka krafti av desse tidlegaste boblene våre og då skyt prisane i været.Og det kjem til å skje så eg trur vi må handle no når det er overkommelege priser Glad
Dette er ivertfall mitt syn på dette
Loggført
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #55 på: desember 23, 2007, 22:09:39 pm »

Angående delepriser og verdien på deler til luftkjølt så lurer jeg på en ting. Jeg solgte to høyrygga framseter i sort skay til en 1302, Setene var nesten strøkene men noe småtteri ver det som noen små rift i seteryggen ( De var riktig nok veldig små, rundt 1 cm ) og en søm som begynte og gå opp litt. Men ellers var dem meget pene og ikke nedsitti.

Jeg fikk lett 3 000 kr for dem og lurer på om det var bra eller dårlig butikk.
Kjøper syntes prisen var grei og det ble salg.

Solgte jeg dem for billig ?

Så da tror jeg salget gikk i pluss denne gangen. tror ikke jeg kunne fått mere en 3 000 for dem
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #56 på: desember 24, 2007, 02:17:26 am »

Dro nok provokasjonen for langt her ja , frustrasjonen over prutere , mistanke om uærlighet osv ble for mye .. mange gode innlegg til tross ,lover å ordlegge meg
forsiktigere mht. alle i miljøet.
God jul
Mvh   

God JUL!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #57 på: desember 29, 2007, 22:51:13 pm »

Man blir så lei seg når folk vil prute på "superbillige priser"
I tillegg ikke betaler ....
Nei Lobo , kan hende jeg angrer , bilen du fikk er super til den prisen..
Uansett tråden engasjerte .Prisen på bobler og deler er som implisert i første innelegget for lave , nok sagt .....Godt nytt år til alle
Mvh

 
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #58 på: desember 30, 2007, 17:13:51 pm »

skulle ønske jeg hadde kjøpt den før lobo. fulgte ikke med i timen den perioden jeg....

godt nytt år.
Loggført

1961 T1 - Custom
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #59 på: desember 30, 2007, 21:25:12 pm »

Jeg skjønner jo poenget ditt nå sonic, nå som diskusjonen ble sakelig. At prisene er lave er jo både negativt og positivt. Jeg velger å kose meg, og ikke tenke så mye på det negative. Poenget er jo at dette skal være morsomt!

Jeg vet at jeg fikk ovalen billig i forhold til hva du kunne ha fått for den i utlandet. Tidlige ovaler i samme stand går jo nesten for det dobbelte i Engeland. Synes det er fint at folk ikke bare tenker på penger, men heller vil beholde de "norske" bilene i Norge.

Prisen kommer jo ann på etterspørselen. i Engeland ble det jo solgt veldig få bobler, mens etterspørselen er mye større enn her til lands. Da blir prisene høyere der, og det kan vi ikke gjøre så mye med Flau
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!