april 19, 2024, 05:39:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: kjøp for så å selge?  (Lest 7019 ganger)
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« på: september 25, 2015, 10:48:18 am »

Hva syns vi om dette? jeg har blitt oppmerksom på et par annonser som har ligget ute for så å bli solgt, for deretter å dukke opp igjen kort tid etter med ny og høyere pris. Det diskuteres jo ganske flittig prisnivå og ødeleggelse av markedet dersom noen legger ut en bil til fantasisum, men hva med de som kjøper ene helgen for så å legge bilen ut igjen neste helg til høyere pris.
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1 på: september 25, 2015, 11:37:32 am »

Solgt er solgt i mine øyer. Hvis man har solgt en ting og er fornøyd med prisen får vel det Være bra. Noen ganger får man en god deal noen ganger ikke. Om en kjøper noe av meg og selger det dyrere etterpå så er det helt ok. Da er det jeg som har dårlig kunskap om det jeg har solgt. Ikke vanskelig å finne ut verdien av saker og ting nå om dagen... kjøper er ny eier og jeg har ikke noe med hva han/hun velger å Gjøre med det som har blitt kjøpt.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #2 på: september 25, 2015, 12:12:49 pm »

må si meg enig med Gaffel i dette, å grine over at man ikke fikk ut fingeren å handla ved første mulighet, funker bare ikke når samme tingen er ute for salg for en, sikkert salgbar pris, rett etterpå. kan liksom ikke gå på coopen å sutre til over at brusen de selger koster 2,50kr mindre på rema, heller ..
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 02, 2015, 16:44:43 pm »

Å kjøpe en ting, være seg bil eller bolig med kun et mål for øye : Å selge videre med fortjeneste, uten å selv ha brukt varen.
Synes jeg er helt forkastelig.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 02, 2015, 17:03:54 pm »

Dette er helt opp til den enkelte,pengene skal rullere
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 02, 2015, 18:09:28 pm »

Å kjøpe en ting, være seg bil eller bolig med kun et mål for øye : Å selge videre med fortjeneste, uten å selv ha brukt varen.
Synes jeg er helt forkastelig.

la oss ta en gitt situasjon da,, du har sikla på et supergromt prosjekt i dine øyne i mange år, eier vil ikke selge til deg på vilkår. så, får plutselig jeg kjøpt ut bilen fra lagerklemma den står i.. jeg legger den umiddelbart ut for salg, for noen kroner mere. er det da forkastelig at du da faktisk kan få kjøpt drømmeprosjektet ditt ?
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 02, 2015, 18:17:06 pm »

Enkel foretningsfilosofi, kjøp billig, selg for så mye kunden er villig til å betale.

Regner med at varene du kjøper på REMA1000 heller ikke er brukt, kommer fra grossist, både REMA1000 og grossisten tjener penger uten å bruke varene før de selges til deg for markedspris :-)  Samme prinsipp gjelder vel for alle som selger varer/deler og lever av dette.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 03, 2015, 08:17:03 am »

Enkel foretningsfilosofi, kjøp billig, selg for så mye kunden er villig til å betale.

Regner med at varene du kjøper på REMA1000 heller ikke er brukt, kommer fra grossist, både REMA1000 og grossisten tjener penger uten å bruke varene før de selges til deg for markedspris :-)  Samme prinsipp gjelder vel for alle som selger varer/deler og lever av dette.
Det er vel derfor Hagen og Reitan er med i Norges makt elite og er med på å legge føring i Norsk politikk med sine milliarder. Synes fortsatt det er forkastelig jeg da.  Blunker
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 03, 2015, 08:17:37 am »

Dette er helt opp til den enkelte,pengene skal rullere
Helt sant
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 03, 2015, 08:21:35 am »

Å kjøpe en ting, være seg bil eller bolig med kun et mål for øye : Å selge videre med fortjeneste, uten å selv ha brukt varen.
Synes jeg er helt forkastelig.

la oss ta en gitt situasjon da,, du har sikla på et supergromt prosjekt i dine øyne i mange år, eier vil ikke selge til deg på vilkår. så, får plutselig jeg kjøpt ut bilen fra lagerklemma den står i.. jeg legger den umiddelbart ut for salg, for noen kroner mere. er det da forkastelig at du da faktisk kan få kjøpt drømmeprosjektet ditt ?
Nei det er ikke forkastelig at muligheten da byr seg, men sannsynligvis til en pris som jeg ikke har råd til. Ville jo i utgangspunktet bydd tidligere eier det jeg mener grombilen er verdt.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 03, 2015, 22:35:23 pm »

Kremmere har det alltid vært. Synes det er greit å selge til ærlige mennesker. Forutsetningene for et salg og kjøp er viktig. Noen ser etter en god eier til klenodiet eventuelt også med en gunstig pris. Har opplevd at bilen som ble solgt til et godt nytt hjem for bevaring i Norge havnet i Englad med god profitt og det veldig raskt etterpå. Det kunne jeg ha gjort selv hvis penger er allt som teller.
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 03, 2015, 23:06:18 pm »

Er ikke åpenhet og ærlighet svaret. Kjøper man ett vrak til vrakpant. Hogger den og hjelper mange med deler og får igjen
vrakpanten er vel det greit. Kjøper man en bil og sier at denne kjøpes for videresalg er vel saken grei.
Kjøper man og lover å holde den i landet men selger den videre til utlandet er man ett typisk menneske. Grådig og uærlig.
Det er som tidligere nevnt forkastelig. Kommer man over billige deler må det være lov å selge de videre.
Ikke så viktig at pengene rullerer som at delene kommer til nytte.
Noen ganger kjøpes det inn ting som ikke blir brukt, eller passer inn allikevel. Disse selges videre og kanskje med en fortjeneste.
Og uansett hvordan vi snur på dette trenger vi deler og kremmere, så lenge penga styrer livet vårt.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #12 på: oktober 03, 2015, 23:25:55 pm »

Det er jo ikke opp til gammel eier hva ny eier gjør med bilen..? Så lenge det ikke er avtalefestet at den f.eks ikke skal ut av landet.

Ny eier gjør hva han vil.

Synd trist leit for gammel eier.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #13 på: oktober 03, 2015, 23:48:20 pm »

Kjøper man og lover å holde den i landet men selger den videre til utlandet er man ett typisk menneske. Grådig og uærlig.

Dette var vel det jeg skrev. Muntlig avtale er i følge norsk lov like sterk som en skriftlig. Bare veldig vanskelig å bevise.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 04, 2015, 08:00:13 am »

Sutretråd med innslag av misunnelse.
Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #15 på: oktober 04, 2015, 08:43:47 am »

Sutretråd med innslag av misunnelse.

Det han her skrev Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #16 på: oktober 04, 2015, 12:44:46 pm »

Jeg kjøper dyrt å selger billig.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #17 på: oktober 04, 2015, 15:20:33 pm »

Sutretråd med innslag av misunnelse.

Dersom ikke jeg (som vanlig ) tar helt feil spurte trådstarter om folks mening her.
Så da får vi folks meninger om dette.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #18 på: oktober 05, 2015, 18:14:00 pm »

Spekulering ved å smågrine seg til priser som ligger lavest mulig, gjerne ved hjelp av valpeblikk og løfter om et godt hjem, for så å selge til dobbel pris uka etter er ikke noe jeg bifaller.
Jeg har også et par personer som skal ha tak i deler for "takk skal du ha" fordi de er så blakke/og bilen virker ikke, som får fiksa opp skrotet sitt med deler de har fått av meg, for å tjene 50 til 70 %.
Når de samme mangler noe neste gang, er jeg helt tom for den delen, eller prisen er litt høyere enn i butikken.
Jeg gidder ikke å tømme mitt delelager lenger for sånt. Men jeg kan gjerne levere deg delen i handa langs veien for å få en entusiast videre på sin vei, (sikkert rar jeg.)
Loggført

Seaside VW Klubb
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #19 på: oktober 05, 2015, 19:30:27 pm »

Det er heldigvis ikke salgstvang her i landet, så om du eller "noen" velger å selge, så regner jeg med at du/de synes prisen faktisk er ok. Ikke nødvendigvis bra, men du har likevel valgt å selge. Om så kjøper velger å selge videre, så får det være hans sak.

Som regel er det ikke MYE penger å hente, og det er jo også litt av sjarmen at man kan gjøre noen kupp og tjene litt penger av og til...  Blunker

Vær litt PICKER!


Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #20 på: oktober 05, 2015, 20:05:00 pm »

Det er jo hyggelig å hjelpe noen som trenger det. At noen spekulerer i min hjelpsomhet setter ikke jeg pris på.
Det å gjøre ett godt kjøp for så å tjene penger på det er for så vidt greit. Som sagt før her. Sier man noe og lover man noe så holder man det. Fikk ett tilbud om en bra bil, men fikk ikke lov til å senke den. Jeg ville aldri senket den. Ferdig med det.
Kall meg gjerne dust og sutrete, men ser meg i speilet vær dag og kan stå for det jeg har gjort og sagt.
Så kan vi jo godt slutte å være hjelpsomme siden flertallet mener at det er greit å tjene penger på hjelpsomme og dumsnille mennesker.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Christopher
Medlem
***
Innlegg: 198
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #21 på: oktober 05, 2015, 21:44:10 pm »

Sutretråd med innslag av misunnelse.

Dersom ikke jeg (som vanlig ) tar helt feil spurte trådstarter om folks mening her.
Så da får vi folks meninger om dette.

Og her fikk vi vel Espen sin mening ?

Synes definitivt det er mer irriterende med folk som skal bestemme hva neste eier skal få lov til å gjøre med bilen de selger...
Hvis man har et krav om hvordan bilen skal være får man la vær å selge den!
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #22 på: oktober 05, 2015, 22:55:44 pm »

Jeg kjøper dyrt å selger billig.

Mvh Marius
[/quoter]x2  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #23 på: oktober 06, 2015, 09:03:05 am »

Sutretråd med innslag av misunnelse.

Dersom ikke jeg (som vanlig ) tar helt feil spurte trådstarter om folks mening her.
Så da får vi folks meninger om dette.

Og her fikk vi vel Espen sin mening ?

Ja, meningen om tråden ikke om saken  Gliser

Loggført

Stolt medlem av highroofers.
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #24 på: oktober 06, 2015, 09:04:02 am »


Synes definitivt det er mer irriterende med folk som skal bestemme hva neste eier skal få lov til å gjøre med bilen de selger...
Hvis man har et krav om hvordan bilen skal være får man la vær å selge den!
[/quote]

Eller la være å kjøpe  Hæ
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #25 på: oktober 06, 2015, 09:07:37 am »

Jeg er så vant til å tape penger på deler jeg tror jeg trenger for så å selge dem videre, at jeg fikk dårlig samvittighet når jeg faktisk gikk litt i pluss på en deal nylig..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #26 på: oktober 06, 2015, 11:48:16 am »

Sutretråd med innslag av misunnelse.

Dersom ikke jeg (som vanlig ) tar helt feil spurte trådstarter om folks mening her.
Så da får vi folks meninger om dette.

Og her fikk vi vel Espen sin mening ?

Ja, meningen om tråden ikke om saken  Gliser



Jeg vil si at mitt svar var bådfe svar til kommentarer og hva tråden handler om i ett å samme korte og enkle svar..
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #27 på: oktober 06, 2015, 12:53:46 pm »

Nærmer vi oss popcorn og vernesko? Øyerulling
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #28 på: oktober 06, 2015, 16:16:08 pm »

Når tråden er begynt å bli såpass utvatna, våger eg meg utpå, som potensiell 'forrige eigar'
Eg har ein 30-tallar som er 97% komplett, som eg ser at eg gjerne aldri rekk over. Denne har no barnebarnet til ein tidlegare eigar svært lyst på, sjølvsagt.
Eg unner han bilen, OM han fullfører. Problemet er at eg ikkje vil at denne flotte bilen, med norsk historie like tilbake til produksjonen, skal plutselig ende opp som ein skamsenka ratrod, med drivlinje frå Corvette.
Har snakka med BT om det er mulig å hindre at slikt skjer. Det er det i prinsippet ikkje. Men i det øyeblikket eg framstiller den for registrering, kan eg få den klassifisert som 'Bevaringsverdig køyretøy'. Då vil det for all framtid vera umulig å gjera noko som helst med den som ikkje er tilbakeføring til slik den var.
Den nye eigaren kan jo selje den vidare til ein kompis som ikkje deler mi meining. Eg drit i om han tener 30.000,- på det. Det er framtida til bilen eg vil sikra.
Dette er eit reelt dilemma for ein tidlegare eigar som meg. Har jo hatt denne bilen i 30 år........

Kom gjerne med gode forslag. Eg er ikkje tenkt å dra den til BT for registrering, nei.
 
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #29 på: oktober 06, 2015, 18:19:19 pm »

bevaringsverdig i vognkortet kan fjernes med et pennestrøk, så det hjelper deg ikke en skvett i ditt tilfelle dessverre
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!