mai 18, 2025, 15:14:09 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Problemer med å få borret nytt hull i topp til grenrør-feste
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Problemer med å få borret nytt hull i topp til grenrør-feste (Lest 2190 ganger)
FooZ
Supermedlem
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
Problemer med å få borret nytt hull i topp til grenrør-feste
«
på:
september 26, 2015, 12:51:45 pm »
Heiann, den gamle bolten knakk inni toppen, jeg prøvde å dra den ut med en sånn omvendt gjenget dings som skal skrues inn i knekt bolt, for så å kunne skru bolten ut igjen (kalles vel grisepikk, ihvertfall her oppe i nord) .
Den knakk såklart, og når jeg forsøker å borre større hull for å sette inn gjengeinnsats,
er stålet i grisepikken for hardt, og borren funker kun på stålet i toppene.
Hvordan kan jeg få løsnet den knekte bolten?
Topp knekt bolt.jpg
(31.35 KB, 631x369 - vist 162 ganger.)
Loggført
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
Sv: Problemer med å få borret nytt hull i topp til grenrør-feste
«
Svar #1 på:
september 26, 2015, 17:01:43 pm »
Om du har tilgang til sveis kan du sveise på en bolt å skru den ut.
Loggført
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
FooZ
Supermedlem
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
Sv: Problemer med å få borret nytt hull i topp til grenrør-feste
«
Svar #2 på:
september 26, 2015, 18:23:28 pm »
Skal kjøpe sveiseapparat over helgen, men tror den knekte bolten sitter for langt inn.
Jeg kan vel prøve å varme den opp, men vil helst slippe siden toppene er nylakkert
Litt ulurt å lakke før jeg fjernet bolten, ser jeg nå
Loggført
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on
P-stop
Supermedlem
Innlegg: 915
Bosted: Vinterbro
Ulf
Sv: Problemer med å få borret nytt hull i topp til grenrør-feste
«
Svar #3 på:
september 28, 2015, 19:42:47 pm »
Stålet i grisepikken er knallhardt. Tynn grisepikk knekker veldig lett. Prøv med tynt bor rundt grisepikken uten og lage større hull enn du skal ha. En god pakke 2mm bor kan hjelpe.
Loggført
Stolt medlem av highroofers.
vwfreaks
Supermedlem
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
Sv: Problemer med å få borret nytt hull i topp til grenrør-feste
«
Svar #4 på:
september 29, 2015, 00:12:41 am »
Kanskje dumt spørsmål, men hvorfor er toppene lakkert ?
Loggført
T1 1969 Stepside pickup
T1 1951 "Voltswagen"
T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
FooZ
Supermedlem
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
Sv: Problemer med å få borret nytt hull i topp til grenrør-feste
«
Svar #5 på:
september 29, 2015, 16:29:08 pm »
Sitat fra: P-stop på september 28, 2015, 19:42:47 pm
Stålet i grisepikken er knallhardt. Tynn grisepikk knekker veldig lett. Prøv med tynt bor rundt grisepikken uten og lage større hull enn du skal ha. En god pakke 2mm bor kan hjelpe.
Takker, går for den jeg
Loggført
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on
FooZ
Supermedlem
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
Sv: Problemer med å få borret nytt hull i topp til grenrør-feste
«
Svar #6 på:
september 29, 2015, 16:33:50 pm »
Sitat fra: vwfreaks på september 29, 2015, 00:12:41 am
Kanskje dumt spørsmål, men hvorfor er toppene lakkert ?
Ikke dumt i det hele tatt
Dama mi (bobla) er i ferd med å bli relativt Uber-sexy etter +5år med renovering,
så når bilen blir motivlakkert, og alle deler får farger i henhold til hverandre,
må jo også det som ikke vises lakkeres, av prinsipp, såklart
Denne bobla blir minst like deilig sett fra undersiden som fra oversiden
DSCN7619x.jpg
(73.83 KB, 725x513 - vist 163 ganger.)
Loggført
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...