Boka mi gav ingen svar: Må jeg ta ut hele fjæringsenheten for å skifte lageret på toppen, eller holder det med å komprimere fjæra og gjøre jobben under skjermen? 74-modell, for øvrig. Hvis hele greia må ut: Trenger jeg komprimeringsverktøy, eller er fjæra festet i en skål under lageret? Fant ingen sprengskisse i boka. Kanskje på tide med ny bok...
Takk for hjelpen!
Mvh.
Frode.
Det er ikke noe pes å ta av fjærbeinet. Og (er nesten sikker på at) det er nødvendig for å få skiftet lageret.
Jeg har klemt sammen 1303-fjærer noen ganger med og uten komprimeringsverktøy. Min erfaring er at 3-4 kraftige reimer er bedre enn klemmer. Dra i remmene litt etter litt og jevn rundt på alle sider, så klemmer du fjæren fint sammen for hånd. Sikrere også, siden metallklemmer lettere kan gli av (nasty!).
Så snart fjæren er klemt sammen er det bare å jobbe sikkert og greit med ting i toppen av fjærbeinet.