april 19, 2024, 05:05:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Omregistrering av bil fra dødsbo  (Lest 5090 ganger)
JanHa
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted:


Vis profil

« på: oktober 07, 2015, 21:45:21 pm »

Hei
Har akkurat kjøpt min første bil hvia ett dødsbo, en 1954 Oval, jeg har skifte attest bekreftelse på at bilens papirer finnes ved biltilsynet Steinkjer, og selvfølgelig salgsmelding .Problemet er at ved biltilsynet mener at dette ikke er godt nok , ett sted mente de at jeg måtte vise bilen for å få papirer i mitt navn. Bilen har stått siden tidlig 60 tallet og det er en del jobb å få den kjørbar, så en visning måtte foregått på bilhenger. Det som bekymrer meg er at jeg ser at det kommer til å koste en del titusner å få den slike jeg vil. Og for å føle meg sikker på at det ikke blir noe tull senere  skulle jeg gjerne hatt den i mitt navn. Noen som har erfaring eller forslag til hvordan jeg kan gå frem, eller er en slik salgsmelding god som gull den dagen jeg skal ha den på vegen.
Tar imot råd med stor takk.
Mvh
Jan
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 07, 2015, 22:31:38 pm »

Det er mulig at det er gjort endringer i senere år som jeg ikke vet om men i 2008 fikk jeg tak i en bil hvor tidligere eier var død.
Jeg fikk da kopi av skifteattest fra enka samt hennes underskrift på salgsmelding og det var alt som trengtes for at bilen skulle stå i mitt navn.
Loggført

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 07, 2015, 22:41:19 pm »

Blitt mer og mer vanlig at du må inn på identitetskontroll hvis den ikke står i datasystemet.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 07, 2015, 23:03:27 pm »

En ID kontroll krever ikke at bilen er kjørbar, det kontrolleres at chassinummer på bunnplata og ID platen bak reservehjulet er de samme som på salgsmeldingen.

Teknisk kontroll kan vente til du er ferdig med rep/restaurering og du skal ha skilter på bilen.

Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 08, 2015, 07:34:33 am »

hei.
Få  bobestyrer til å skrive en bekreftelse på at du har kjøpt bilen.
Loggført
Geir L
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 08, 2015, 15:39:49 pm »

Jeg har akkurat samme utfordring med en A Ford nå.
Kun identitetskontroll, så er det bare å bestille skilt Glad

(Utfordringen min er at rammenr står under karosseriet slik at jeg må løfte det av på en nyrestaurert bil Kysser)
Loggført

Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min:
Skit e billig overalt!

Jeg har:
64 Ghia

Jeg nås på:
Tlf 99268191
JanHa
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 08, 2015, 16:54:21 pm »

Hei
Takk for alle svar - da skal jeg få tatt en tur med henger til nærmeste trafikkstasjon.
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 08, 2015, 20:03:40 pm »

Mente det holdt med skifteattest og salgsmelding som arvinger har skrevet under på.
Har registrert kjøretøy på meg som aldri har vært eller kommer til å nærme seg biltilsynet.
Men som må vises før registrering. Så lenge salgsmelding er i orden og i dette tilfelle med en kopi av skifteattest skal det vel være
mulig å få den på ditt navn. Gikk veldig greit med en uregistrert Campingvogn i våres i hvert fall.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 09, 2015, 10:28:14 am »

Jeg har akkurat samme utfordring med en A Ford nå.
Kun identitetskontroll, så er det bare å bestille skilt Glad

(Utfordringen min er at rammenr står under karosseriet slik at jeg må løfte det av på en nyrestaurert bil Kysser)
Å for sikkerhets skyld er det ikke sikkert du finner noe rammenummer under der,
Da det ikke alltid ble slått nummer i rammene... Dette pga at det var motornummer som var gjeldende..

Anders
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #9 på: oktober 09, 2015, 11:49:53 am »

Nysgjerrig. Gjaldt ikke det bare T-Ford eller? Var det det samme på A-Forden?
Liten digresjon men.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Geir L
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 09, 2015, 14:33:44 pm »

Nysgjerrig. Gjaldt ikke det bare T-Ford eller? Var det det samme på A-Forden?
Liten digresjon men.

Etter hva jeg har blitt fortalt begynte de å slå inn Nr ca 1926 på T.
Jeg har også blitt fortalt at der er det nok å løfte av v.forskjerm.
(De som vil se A Ford'en og mine andre biler/mc kan legge meg til på Instagram: geirlanglo)
Loggført

Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min:
Skit e billig overalt!

Jeg har:
64 Ghia

Jeg nås på:
Tlf 99268191
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!