mars 28, 2024, 09:54:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tannstag styring 1303  (Lest 3138 ganger)
kejoleid
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Fjerdingby


Vis profil

« på: august 04, 2008, 16:57:07 pm »

Har såvidt kommet meg for øret at tannstag styring, det er fint det;) Den ørna som kom med den budskapen nevnte også at man kunne (kanskje) benytte tannstagstyringen fra en tidlig Audi 80??

Er dette noe noen kan avkrefte/bekrefte - samt eventuelt hoste opp noen forslag til å oppnå dette?
Loggført

"Datanerd" med en HOBBY
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 04, 2008, 23:05:43 pm »

Vet ikke om Audi 80 passer, men vet at gammel 70-talls Passat skal la seg gjøre å montere, men det enkleste hvis du først skal gjøre dette er å få tak i en 75 mod(eller nyere) forstilling..  Du må uansett lage en liten bulk opp i karossen for å få plass, men det er ikke store jobben...  Men det hjelper mye å overhale styre-snekka di oxo (eventuellt kjøpe ny)
« Siste redigering: august 05, 2008, 19:34:18 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #2 på: august 08, 2008, 06:02:10 am »

TANNSTANGA FRA 70 TALLS AUDI 80 OG PASSAT PASSER , MEN DU MÅ LAGE NYTT HØYRE FESTE TIL RAMMA, RAMMEHODET MÅ SVEISES OM FOR Å FÅ PLASS TIL TANNSTANGA , RATTAKSELEN ER HELLER IKKE LIK Å MÅ BYGGES OM , ALT DETTE MÅ GJØRES ELLERS KOMMER TANNSTANGA FOR LANGT FREM OG STYRE GEOMETRIEN BLIR FEIL .RESTEN AV FORSTILLINGEN BØR OGSÅ VÆRE DEN NYE FRA 1974 MODELL OG NYERE.
« Siste redigering: august 08, 2008, 06:07:09 am av rallybugs » Loggført
kejoleid
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Fjerdingby


Vis profil

« Svar #3 på: august 21, 2008, 21:37:42 pm »

Takk for svaret Glad
Dette høres ut som mere arbeid en moro, så da kommer jeg nok ikke til å priotere dette gitt Blunker
Loggført

"Datanerd" med en HOBBY
ratmads
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: tromsø



Vis profil
« Svar #4 på: august 24, 2008, 15:12:44 pm »

har ei tannstag styring til boble 1303 75modell..
Loggført
kejoleid
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Fjerdingby


Vis profil

« Svar #5 på: august 24, 2008, 21:20:46 pm »

PM
Loggført

"Datanerd" med en HOBBY
kejoleid
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Fjerdingby


Vis profil

« Svar #6 på: august 25, 2008, 20:06:24 pm »

er tannstag fra 75 boble bolt on?
Loggført

"Datanerd" med en HOBBY
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #7 på: august 25, 2008, 20:31:28 pm »

er tannstag fra 75 boble bolt on?

Hei, K.

Jepp, det er bolt on, men ikke før du har laget festene til boltene på begge sider ;-).

Og så må du kanskje lage litt mer plass i rammehodet/karrosseriet - men det avhenger kanskje av årsmodell. Skal ikke være noe hokkuspokkus det der heller. Du kan ta deg en tur hitover og måle opp 76-modellen min, så vet du nøyaktig hvor tannstangen skal festes i karrosseriet.

Jeg ville tatt bryet, siden du er i gang med et så omfattende prosjekt likevel.

JF
Loggført
kejoleid
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Fjerdingby


Vis profil

« Svar #8 på: august 25, 2008, 20:39:14 pm »

Heisann,

Her får vi svar på tiltale tvert Glad bra det Blunker
Har du noe formening om hva B.T vil si om dette? trenger man noe papir på dette, eller er det bare å gi gass?

Vist jeg skulle gjort dette enda enklere - hva mere deler trenger jeg? høres ut som han som har denna tannstaga har det meste av boble deler;)
Loggført

"Datanerd" med en HOBBY
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #9 på: august 25, 2008, 20:51:39 pm »

Heisann,

Her får vi svar på tiltale tvert Glad bra det Blunker
Har du noe formening om hva B.T vil si om dette? trenger man noe papir på dette, eller er det bare å gi gass?

Vist jeg skulle gjort dette enda enklere - hva mere deler trenger jeg? høres ut som han som har denna tannstaga har det meste av boble deler;)

Biltilsynet? Hmm. Beats me, men som alltid er det greit å prate med dem først. Opplegget er jo typegodkjent fra før, men du sveiser jo inn boltefester, så det krever kanskje litt ekstra godkjenning?

Hvis du skal være sikker på at du har alt av deler, så kan du jo få med deg krysset som kobles innpå styresnekken og rattstammen også + selvfølgelig styrestagene, da. Boltene som fester styrestagene til tannstangen er veldig spesielle, så husk å få med dem. Noe særlig mye mer er det ikke av deler. Tannstang er en enkel konstruksjon.

Burde fått lett opp en her på forumet som har gjort denne ombyggingen før, så får du triksene du trenger. Jeg bare kjører rundt i en bil med tannstang, og kan bare si at det gir kjøreegenskaper helt på høyde med dagens biler!

Loggført
kejoleid
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Fjerdingby


Vis profil

« Svar #10 på: august 25, 2008, 21:20:52 pm »

da får vi se hva som skjer Glad

forresten, mener å huske du nevnte noe om at jeg hadde mye arbeid forran meg -  kan ikke akkurat kalle deg for løgner etter det utsagnet der gitt;)
går saaakte om dagen nå...
Loggført

"Datanerd" med en HOBBY
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #11 på: august 25, 2008, 21:55:20 pm »

da får vi se hva som skjer Glad

forresten, mener å huske du nevnte noe om at jeg hadde mye arbeid forran meg -  kan ikke akkurat kalle deg for løgner etter det utsagnet der gitt;)
går saaakte om dagen nå...

he,he... joda, bare vent. Men du vil ikke komme til å angre på at du tar deg tid. Det er en veldig bra følelse å vite at ALT er rustfritt under deg og at ALT ned til minste bolt er skikkelig overhalt og i topp stand! Lykke til videre!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!