Da muligheten for å skaffe seg noe Gammelt har dukket opp, så må denne vike plassen i garasjen.
Dette er en original 1300S i rimelig bra stand. det er en bil som ikke er restaurert, men snarere fikset på
ved behov. Den er ikke strøken, men i god bruksstand.
Det er mye nye deler på bilen.
For å ta ekstiriøret på bilen først: Nye støtfanere, stigtrinn (av beste kvalitet), baklykter, speil, steinsprutdeksler og Cibe ekstralys.
Når det gjelder understellet så er det ny Puma forstilling. Det er røde Koni i alle hjørner samt styredemperen.
Interiøret er originalt med unntak av: VDO turteller, oljetemp, trykk og voltmeter. Det sitter et Originalt Forumla Vee ratt i den som
ble levert som tilbehør til disse bilene. Den har den originale girstanga som ble levert på disse bilene.
Jeg har også klart å finne en original Volksvagen Sapphire XIV radio med AM/FM til det polstrede dasjbordet.
Det sitter krommede Empi sprintstar på bilen med 185/65 forran og 195/65 bak.
Når det gjelder motoren så er dette en 1600 som har fått litt ekstra deler.
Alt av deler er nytt: std mexico topper, original bosch 009 fordeler med ignitor tenning, CSP Weber doble 40 sett, 1:1,25 vipper, CSP ventildeksler,
empi reimhjul og CSP supercompetition eksos anlegg.
Det er montert type 3 kjøleblekk under sylindre samt div nytt kjøleblekk på motoren.
Bilen selges ikke i deler fra meg. Hva eventuelt kjøper ønsker å gjøre legger jeg meg ikke opp i, selv om jeg mener at dette er en bil som bør
taes var på. Ikke alt for mange igjen av disse nå.
selges hbo 35.000.- Hvilket er langt under selvkost bare for delene.
Jan T Braaten
90505142