april 28, 2024, 11:53:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tenningsopplegg med timing retard  (Lest 955 ganger)
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« på: oktober 30, 2015, 17:47:10 pm »

For bruk på type4 motor med draw trough turbo
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #1 på: november 02, 2015, 21:10:39 pm »

Ingen?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 02, 2015, 21:35:37 pm »

hva med ett TMbryhn mega/microsquirt??
Der kan du kjøre tenning only
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: november 03, 2015, 07:55:11 am »

hva med ett TMbryhn mega/microsquirt??
Der kan du kjøre tenning only
Det er sikkert like greit ja, så har du full kontroll og kan utvide til å kjøre injection og seinere +++ uten at det koster skjorta.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: november 03, 2015, 09:35:15 am »

Finnes enklere opplegg, men ikke som fungerer like bra. Like greit å kjøpe det som virker med en gang.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #5 på: november 03, 2015, 12:03:26 pm »

Så det var en ms3 som stammer fra deg Jørn til salgs, kan den sammen med en cranktrigger dekke behovet?

Mvh Lars
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #6 på: november 03, 2015, 12:18:57 pm »

Har du kikka på megajolt?
Loggført

Vw 1302
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 03, 2015, 12:54:14 pm »

hvis det er det Hans selger er det microsquirt v3.
det var vel med hall giver og wastespark coil.
det burde gjøre jobben ja
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: november 04, 2015, 00:00:44 am »

med microsquirt trenger du ekstern MAP sensor og kan kun drive aktive/logiske coiler direkte
ellers trenger du en tennings driver boks-

TMbryhn sprutet har innebygd MAP sensor, kan drive coiler direkte og som bonus har den bl.a innebygd lambda.


begge er som å bruke/sette opp som megasquirt (tunerstudio)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!