mars 28, 2024, 16:24:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: selge luftkjølt i norge ?  (Lest 8146 ganger)
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« på: januar 08, 2016, 23:29:42 pm »

hva mener dere er det beste? Finn.no , og bare det, eller vw-norge på face og her i stedet?
helt ærlig kvier jeg meg litt for å legge ut bilene her pga surv og dissing i endel tilfeller. (dette har jeg lagt merke til i div salgsannonser her det siste året, mulig jeg tar feil, og ikke forstår interne ting.... )
min interesseretning er i ferd med å snu, så har en del som sannsynligvis selges i stedet for lagring. men ønsker jo at det fortsatt blir i landet.
Kjør debatt  Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: januar 08, 2016, 23:44:14 pm »

Spørs hvor mange du vil ha telefon av :-)
Annonser på alle de nevnte stedene om du vil ha maks eksponering for potensielle kjøpere.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #2 på: januar 09, 2016, 01:57:15 am »

Det beste er jo å annonsere så bredt som mulig så flest mulig ser det..
Det virker på meg som at uavhengig av hvor mange andre kanaler som finnes/dukker opp så kikker de fleste som er seriøst ute etter bil innom finn.no daglig. Har selv fått solgt omtrent alt jeg har lagt ut der. Men man må leve med mye rare bytteforslag osv..
Når det gjelder luftkjølt VW ville jeg også lagt det her og på FB siden  så man er sikker på at alle VW-entusiaster får det med seg. "Surv og dissing" finnes i alle miljøer, ikke la det påvirke dine valg.

Men seriøst, du skal ikke bare drive med Opel i fremtiden?  Blunker
« Siste redigering: januar 09, 2016, 12:02:28 pm av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: januar 09, 2016, 11:24:29 am »

Med dagens kronekurs så selger man til utlandet. 130 norske for 100 danske. En bil som koster 35000 i Norge kommer på 25000 i Danmark. For ikke å glemme EUR.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #4 på: januar 09, 2016, 17:28:15 pm »

Det beste er jo å annonsere så bredt som mulig så flest mulig ser det..
Det virker på meg som at uavhengig av hvor mange andre kanaler som finnes/dukker opp så kikker de fleste som er seriøst ute etter bil innom finn.no daglig. Har selv fått solgt omtrent alt jeg har lagt ut der. Men man må leve med mye rare bytteforslag osv..
Når det gjelder luftkjølt VW ville jeg også lagt det her og på FB siden  så man er sikker på at alle VW-entusiaster får det med seg. "Surv og dissing" finnes i alle miljøer, ikke la det påvirke dine valg.

Men seriøst, du skal ikke bare drive med Opel i fremtiden?  Blunker
blir vel igjen en barndoor og ei boble, tipper jeg, resten går nok etter hvert ja, opel er nok det som drar mest i mekkelabben om dagen  Gliser det er jo tydelig at det norske markedet ikke er intressert i å hoste opp reelle kroner, så jeg må sikkert friske opp tysken og engelsken litt før jeg annonserer.....
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #5 på: januar 10, 2016, 02:37:14 am »

Ja jeg vet ikke hvordan det er å avertere her men har selv veldig negative erfaringer med Finn. Det er jo selvsagt der flest ser men også flest useriøse tullinger som verken kan lese, skrive eller se. Har prøvd å selge to av mine gamle Mercedeser nå siden November og får stadig vekk meldinger hvor folk bare skriver "Bud 5000" uten navn eller noe annet når prisforlangende er 25 000. Det var også en som sendte sms som jeg ringte opp etterpå og han visste ikke engang hvilken bil det var han hadde sendt sms om. Spurte meg om farge, karosseritype, motor, gir, drivstoff osv.
Jeg er lei og vurderer seriøst å hive alt på dynga.
Har også funnet ut hvorfor folk skriver "Høystbydene over", det er for å unngå at idioter byr en femtedel av prisforlangende eller bare sender melding hvor det står "minstepris?"

Har du fine biler så er det vel kanskje best å avertere på mobile.de, du kan gratis avertere to biler i 8 uker med 5 bilder hver der. Finn.no er svindyrt å avertere på i forhold.
Ebay kan kanskje også være en mulighet.
Det er i alle fall tydelig at nordmenn ikke er villige til å betale det samme som er vanlige priser i andre land. En bil til 10 000€ er plutselig bare 10 000 kroner i Norge. Det er jo fryktelig trivelig for den som har lagt mange kroner og timer i en gammelbil å få høre at slikt gammelt rask ikke er verd noen ting.

For meg virker det som alle er ute etter å finne feil å pirke på uten at de egentlig er villige til å komme å se på bilen. Jeg fikk til og med en haug med meldinger på kvelden på julaften med en kar som sendte meg et lavt bud og så en drøss med meldinger med bare spørsmålstegn i de påfølgende timene. Jeg får ikke meldinger inn på telefon eller noe slikt så jeg så dem først to dager senere når vi kom hjem igjen men siter man å leter etter bil å kjøpe på finn på julaften kan man ikke ha mye til liv.

Så mitt tips er som følger, averter bilene på så mange steder som mulig men sats mest på å få solgt til utlandet om du vil ha igjen penger for dem.
Loggført

nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #6 på: januar 10, 2016, 15:29:23 pm »

jeg har snoka litt rundt i miljøet utenlands de siste dagene, og funnet et par som virker seriøse, uten å annonsere, så går det slik jeg vil, reiser to av bilene utenlands uten annonsering, og til min pris uten spm . kanskje litt slemt mot miljøet her i Norge, men som Atmobil skriver, så føler jag at det stemmer med mine opplevelser . (jeg skjønner såklart den med kjøp billig . selg dyrt, men det er ikke sånne kjøpere jeg ser etter heller ;-) )
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
tom ivar t2
Seniormedlem
****
Innlegg: 316
Bosted: sola


Det går beire i mårræ


Vis profil
« Svar #7 på: januar 10, 2016, 19:11:22 pm »

Beholde bilene i Norge  gjaldt ikke særlig lenge da, det kunne jo fort vært noen intresserte her på berget om de fikk sjansen da...
Mvh Tom Ivar
Loggført

T1 1949
T1 1952
Type 1 1500 1967.
Type 2 Ambulanse 1961.
Type 2 15 Vindu deluxe 1962.
porsche 911 carrera 1988.
Barndoor panel 1953
T3 syncro pick up
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #8 på: januar 10, 2016, 19:45:18 pm »

Det går jo å prøve her på VWnorge for å sjekke om det er noen seriøse interesserte i Norge.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #9 på: januar 10, 2016, 22:42:35 pm »

Beholde bilene i Norge  gjaldt ikke særlig lenge da, det kunne jo fort vært noen intresserte her på berget om de fikk sjansen da...
Mvh Tom Ivar
nei dessverre, det utgår rimelig kjapt, når man ser alt som skrives på nett såsnart noen har lagt ut en bil for "feil pris" i andres øyne.. det gidder jeg ikke, da får det heller gå til de som betaler og smiler når de henter. dessverre blir det slik tror jeg . i utgangspunktet kunne sikkert minst en av de blitt i Norge, men da som bytte mot opel, men det er ikke lov å annonsere på den måten her, og på finn er det vel ikke lov å annonsere bytting heller så vidt jeg forstår .
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #10 på: januar 10, 2016, 23:59:03 pm »

Skjønner absolutt greia med å selge ut av landet med dagens kurser osv.
Men som Tom Ivar sier, det kan være seriøse interessenter i Norge også og du skriver jo selv i første innlegg at du gjerne ser at det blir i landet.
Om det er snakk om sjeldne biler/objekter (barndoor osv) med norsk historie er det jo en mulighet å lufte hva som er til salgs her på forumet først så eventuelle interessenter har mulighet til å ta kontakt før det går ut av landet..
Trenger ikke nødvendigvis være en fancy annonse med pris eller diskusjonsmuligheter.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: januar 11, 2016, 11:51:18 am »

Arnstein du kan jo prøve å selge bilen din hær Gliser Osteaktig
http://www.thegallerybrummen.nl/


M
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Alvin
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: Sørum



Vis profil
« Svar #12 på: januar 11, 2016, 12:06:49 pm »

Jeg annonserte en KG Cab på finn.no og fikke kun forespørsler om ting som stod i bakgrunnen. Så annonserte jeg på mobile.de og fikk solgt i løpet av dager, til en høyere pris enn jeg hadde annonsert på finn.no. Men jeg synes du bør gi oss en sjanse først  Glad Legg inn en annonse her, eller på f.eks. finn.no eller autodb.no (koster 25,- og i noen perioder gratis) først. Det er noen av oss som bare 'må ha', og noen andre (ikke meg) har penger også.
Loggført

-T1 1200 -58
-T1 1300 -66 prosjekt (til salgs)
-T1 1300 Cab -66
-VW Golf -14 (til salgs)
-Audi A6 -12 (til salgs)
-Tesla Model S P85+ (til salgs)
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #13 på: januar 11, 2016, 13:38:38 pm »

Jeg mener ingen ting i dag:)

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #14 på: januar 11, 2016, 13:52:12 pm »

Av de 3 siste luftkjølte jeg har kjøpt, er kun en funnet på Finn. De andre har dukket opp her..
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #15 på: januar 11, 2016, 14:31:07 pm »

Ved kjøp og salg av biler og prosjekter her er det jo alltid bare kjøpern som skal stå igjen fornøyd.
Sjelden eller aldri biler blir solgt for det selgern vil ha, og prisen til selger er jo alltid feil.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: januar 11, 2016, 18:35:52 pm »

Har måttet gå på TheSamba og kjøpe bil som var annonsert kun der av en bileier noen km unna meg lokalt her i Bergen.

Spesielle biler kan også ha et marked i Norge, men vil en ha mest mulig og er tar jobben med å handle internasjonalt, så kan en nok få bedre betalt.  Regner med det er mange som "vindus-handler" og spør mange spørsmål og gir lave bud utenfor Norge også, ikke bare her hjemme!
Loggført
Bubble
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #17 på: januar 11, 2016, 19:39:06 pm »

 Boble i Norge skal ikke koste mer enn  25000 den, uansett om det er vrak eller fullt restaurert er min erfaring:-)

Min blir hos meg Gliser
Loggført
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #18 på: januar 11, 2016, 20:50:53 pm »

Da ser det jo dårlig ut for mitt salg..... vil ha mer enn 25.000,-

Har hatt noen kontakter fra utlandet, men absolutt flest fra Norge, foretrekker å selge i Norge, annonsert på SRVWK, Finn og VW Norge.

Har fått ett par "tilbud" om bytte i Mercedes og Suburban :-) men det må en regne med. Må jo være opp til selger om han ønsker å svare på mindre seriøse tilbud.

Ønsker alle selgere lykke til, om De selger i Norge eller utlandet.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #19 på: januar 11, 2016, 21:20:34 pm »

 Glad fint at dere engasjerer dere vedrørende dette her, som jeg skriver før her, jeg ville helst ha bytta bort en av bila i en opel jeg har lyst på her på berget hadde det vært enklest såklart, jeg har fått bud på to av bilene, men kommer til å annonsere litt utpå året for å se om kjøperne finnes her i landet , før bud fra utlandet vurderes sterkt. jeg vingler i dette spm selv som dere ser  Flau men, klart at penger er en del av bildet, men ikke absolutt alt . men setter jeg fastpris på et av kjøretøya, (som jeg for så vidt har gjort) så er det den prisen jeg mener det er verdt uansett liksom ;-) .
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #20 på: januar 16, 2016, 21:35:05 pm »

Jeg averterte en bil på finn.no i dag. Ikke VW men veteranbil.
Gjorde det ganske klart i annonsen at innbytte ikke var aktuellt. I løpet av dagen har det vært ca 2500 visninger av annonsen, jeg har blitt kontaktet pr tlf eller mail av 11-12 interessenter og bilen er solgt. Mottok ikke et eneste bytteforslag, fikk et par bud under prisforlangende men ingen skambud.

Dette er ca slik jeg har opplevd det hver gang jeg har avertert bil på finn de senere årene. Så jeg står på mitt, de fleste som er seriøst ute etter bil kikker innom finn.no daglig selv om det finnes mange andre kanaler i dag. 
Det skal sies at annonsen ganske kjapt ble linket inn på et par veteranrelaterte facebooksider (ikke av meg), det hjalp nok en god del på antall visninger.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #21 på: januar 17, 2016, 02:43:45 am »

Jeg averterte en bil på finn.no i dag. Ikke VW men veteranbil.
Gjorde det ganske klart i annonsen at innbytte ikke var aktuellt. I løpet av dagen har det vært ca 2500 visninger av annonsen, jeg har blitt kontaktet pr tlf eller mail av 11-12 interessenter og bilen er solgt. Mottok ikke et eneste bytteforslag, fikk et par bud under prisforlangende men ingen skambud.

Dette er ca slik jeg har opplevd det hver gang jeg har avertert bil på finn de senere årene. Så jeg står på mitt, de fleste som er seriøst ute etter bil kikker innom finn.no daglig selv om det finnes mange andre kanaler i dag. 
Det skal sies at annonsen ganske kjapt ble linket inn på et par veteranrelaterte facebooksider (ikke av meg), det hjalp nok en god del på antall visninger.

Du har tydeligvis vært heldig. Her tikker det inn SMSer selv om jeg har skrevet to ganger i annonsen at SMS ikke besvares. Ingen har hittil skrevet navnet sitt. Har hatt en del telefoner i det siste og noen hørtes veldig interisert ut og en virket også positiv til min pris så kanskje det blir salg men dette først nå etter at jeg har kostet på bilen sveising og hellakkering til langt mere enn hva den er verd. Å selge prosjekter er visst dødfødt.
Jeg tror jeg gir opp å holde på med bil.
Loggført

Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #22 på: januar 23, 2016, 09:42:23 am »

Åssen super-hemmelige biler erre du skal selge a?


Glad fint at dere engasjerer dere vedrørende dette her, som jeg skriver før her, jeg ville helst ha bytta bort en av bila i en opel jeg har lyst på her på berget hadde det vært enklest såklart, jeg har fått bud på to av bilene, men kommer til å annonsere litt utpå året for å se om kjøperne finnes her i landet , før bud fra utlandet vurderes sterkt. jeg vingler i dette spm selv som dere ser  Flau men, klart at penger er en del av bildet, men ikke absolutt alt . men setter jeg fastpris på et av kjøretøya, (som jeg for så vidt har gjort) så er det den prisen jeg mener det er verdt uansett liksom ;-) .
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #23 på: januar 23, 2016, 11:31:31 am »

52 barndoor panel, objekt, og en sika 68 greit emmne den da i og med den er flyttbar for egen maskin osv ..
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #24 på: januar 31, 2016, 22:34:57 pm »

da er opel innkjøpt, og vw`s blir annonsert til sommeren takk for tips om salg osv :-)
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #25 på: februar 01, 2016, 08:54:46 am »

Eg heiv meg i telefonen på onsdag kveld, etter ei attraktiv non-VW annonse på finn. Bilen var solgt for maaange timar sidan.
Selgar hadde fem tyske henvendelsar ila dei første 40min annonsen låg ute!!
Heldigvis var det ein normann som fekk tilslaget. Ønsker han lukke til Osteaktig

Selge nylakka bil er tapsprosjekt. Er vel ein grunn til mengden råttebilar i markedet!?!
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #26 på: februar 01, 2016, 14:42:04 pm »

Ja jeg tror jeg skal kjøre alle bilene mine rett til huggeriet. Gidder iallefall ikke prøve å selge noe mere. Fikk i helga melding på finn fra en ukjent bruker hvor det bare står "Du er å blir patetisk LOL"
Loggført

nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #27 på: februar 01, 2016, 18:28:54 pm »

Ja jeg tror jeg skal kjøre alle bilene mine rett til huggeriet. Gidder iallefall ikke prøve å selge noe mere. Fikk i helga melding på finn fra en ukjent bruker hvor det bare står "Du er å blir patetisk LOL"
trivelig a gitt... da er det en du har bedt dra dit peppern gror sikkert ;-) ikkeno å bry seg om. jeg har fått noen intressenter på melding på face på bila mine, så er det en av de som står på døra mi med "min" sum i hånda, blir det ikke finn.no, derimot kjapt salg over dørstokken her ;-)
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #28 på: februar 01, 2016, 21:26:18 pm »

Ja jeg har ikke bedt noen dra ditt peppern gror men han bydde meg 5000 kroner og da jeg opplyste om at bilen var nylig sveiset og hellakert så spurte jeg om han fremdeles bare ville by 5000. Jeg har nå trukket annonsen fra Finn og har den siste tiden fundert mye på om jeg skal legge bilen ut på Ebay. Får ta massevis av bra bilder og legge den ut på en auksjon med "reserve" pris slik at jeg slipper å selge for mindre enn hva jeg vil ha.
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #29 på: februar 01, 2016, 21:52:01 pm »

Har et lite tips som jeg praktisert de siste 15 år. Det er å kun kjøpe biler og ikke selge...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!