april 28, 2024, 20:32:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tørrsump med ventil ?  (Lest 1665 ganger)
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« på: januar 10, 2016, 22:28:09 pm »

I en tidligere tråd ble det diskutert problemer med å ha tørrsumpsmøring og tank som var festet over nivå til motorolje....(finner ikke tråden igjen), men problemstillingen var at olje fra tørrsumptank fylte motor med olje når den ikke ble brukt på en tid. Brukes det ventil for å stoppe dette eller er det en designløsning som eliminerer problemet?

På diagrammer over tørrsumpsmøring finner jeg ikke noen egnet løsning for meg, har ikke planlagt så mye racing, men andre har jo hatt problemer/havari som kanskje kan tilskrives mangel på olje ved banekjøring, og det hadde jo vært greit kunne nyte bilen på vårt treff med banekjøring uten å tenke på smøring :-)
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: januar 10, 2016, 22:40:55 pm »

hmmm, kan hende både den opprinnelige diskusjonen rundt ventil og ikke minst havari etter banekjøring stammer fra min tråd Blunker

Etter å ha søkt og lett mye etter info om temaet, har jeg kommet til at jeg plasserer tanken under baksetet bak førerstolen, og med passe stuk på bilen tror jeg at jeg skal komme unna en ventil. Tanken blir da tilnærmet det laveste punkt på bilen.

Dersom jeg allikevel skulle trenge en ventil, tror jeg at jeg kommer til å gå for en manuell en som jeg kommer til fra innsiden av bilen, men med en bryter eller føler som gjør at jeg ikke får startet uten at den er åpnet.

Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 11, 2016, 19:32:26 pm »

Prøv denne! http://willhoit-auto-restoration.mybigcommerce.com/wr-anti-drain-back-valve-for-porsche-911/
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: januar 11, 2016, 20:21:13 pm »

stiv pris da...  Blunker
Loggført
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #4 på: januar 11, 2016, 20:53:17 pm »

Litt billigere denne da, men ikke helt samme virkemåte.


http://www.accusump.com/
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!