april 29, 2024, 06:51:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: garasjegulv.no  (Lest 20765 ganger)
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« på: april 29, 2010, 13:45:19 pm »

Hei

Noen som har erfaringer med disse "plastikk" flisene? ser jo fint og fjongt ut
prisen er jo heller ikke avskekkende
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: april 29, 2010, 13:54:13 pm »

Sist uke la jeg 50m2 med platerester i 18mm x-finer. Utrolig behagelig å gå på, godt feste til jekken, varmt å ligge på.
Fikk en palle med platerester og la to lag oppå grusen.
Plastflisene kjenner jeg ikke til, link eller bilder?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #2 på: april 29, 2010, 14:48:08 pm »

Trond Dahl har erfaring..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: april 29, 2010, 14:56:03 pm »

www.garasjegulv.no
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #4 på: april 29, 2010, 21:44:44 pm »

Jeg har slike i matboden i kjelleren Blunker Lette å legge, men også ganske lette å knekke festene på hvis du ikke har tunga rett i munnen. De er gode å gå på, men etter noen år tipper jeg du finner ganske mye dritt på undersiden hvis du velger den typen med huller i.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #5 på: april 29, 2010, 22:07:47 pm »

og på spørsmål, sier leverandøren at de ikke vet hvordan det tåler piggdekk, så jeg slo det fra meg og satser på 2k epoxy i stedet
Loggført
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: april 30, 2010, 10:10:01 am »

Hadde tenkt på de tette flisene da og piggdekk skal ikke på bilen noensinne,grunnen til disse flisene kontra vanlige fliser eller epoxy er endel olje söl på betongen.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #7 på: april 30, 2010, 12:11:05 pm »

det var samme problem jeg hadde, dette med olje på betongen altså, men siden jeg har bruksbilene inne i samme garasje, må jeg forutsette piggdekk...

på den annen side er ikke epoxyen innkjøpt enda, så det er fortsatt mulig å ombestemme seg.

Ut fra hva jeg husker så sa han at selv de tette flisene er ikke vanntette i skjøtene, så evt avrenning og søl vil krype ned mellom flisene uansett. jeg har støpt gulv uten fall, så jeg er også litt skeptisk til vann som står og råtner under flisene

Roy
Loggført
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #8 på: april 30, 2010, 12:19:26 pm »

http://www.eamiljo.no/default.asp?V_ITEM_ID=91

Disse mattene får du jo i allslags utforming, å tåler mye..dessuten er de enkle å ta ut å rengjøre... Blunker

kanskje ett alternativ til Garasjegulv eller epoksy...
Loggført
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #9 på: april 30, 2010, 20:33:30 pm »

Jeg har laget meg et liter verksted i en isolert del av garasjen. Ikke til biler riktignok, men jeg har lagt fliser fra garasjegulv.no på gulvet. Jeg la de oppå et lite lag med isopor (vanlig hvit) - det var tabbe. I romtemperatur er det en viss mykhet i flisene, pluss at de har en masse tynne "nupper" på undersida. Disse gikk ned i isoporen og gjorde gulvet for mykt etter min mening. Jeg fikk et råd hos en kamerat om å legge blå isopor under istedet. Den typen er hard og tåler både vann og trykk. Hvis jeg skulle brukt flisene i garasjen så ville jeg ha laget meg fall på gulvet og en sluk til å ta unna vannet som bilen drar inn. Det blir nemlig fort ei glippe på 1 mm mellom flisene og det kan samle seg både sand og vann der - for ikke å snakke om under flisa der det er masse hulrom. Fine er de, gode å gå på og lette å legge, men passer nok best i rene miljøer.


* add17[1].jpg (29.06 KB, 200x154 - vist 8903 ganger.)
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: april 30, 2010, 22:35:01 pm »

En fordel er at det tar 5 min å rive opp et stort flak og dra ut av garasjen. Da får du lett spylt det rent, og fjernet dritt som har samlet seg under.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #11 på: mai 01, 2010, 11:00:35 am »

Jeg har slike fliser ute på terassen. De jeg har heter " Bergmoplattan" eller "Hestraplattan". Disse skulle tåle ca 20 tonn på m2 så trucker osv kan kjøre på de. De var veldig lette å legge. Kostet ca 150,-kr pr m2 og kom vel i ca 20 forskjellige farger.

Mvh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #12 på: mai 01, 2010, 16:17:11 pm »

Alt utenom inpregnering er ubrukelig på betong!.. Uansett hva man har på et betonggulv så lager dette arbeide, selv epoxy er jobbkrevende å holde i orden. Epoxy er jobbkrevende allerede før man legger det, med tanke på all syrevasking, støvsuging og rengjøring som man må gjøre før epoxyen kan smøres på.. Og enda så sitter den bare noen år..

Betonggulv skal etter min mening kun impregneres!!.. Det gjøres kun en gang og er evigvarende. Betongen får hardere overflate (tåler pigg og kjettinger), kaster lyset mye bedre og du kan bare tørke av olje og søl..

Enkelt og greit..
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #13 på: mai 01, 2010, 16:21:08 pm »

Alt utenom inpregnering er ubrukelig på betong!.. Uansett hva man har på et betonggulv så lager dette arbeide, selv epoxy er jobbkrevende å holde i orden. Epoxy er jobbkrevende allerede før man legger det, med tanke på all syrevasking, støvsuging og rengjøring som man må gjøre før epoxyen kan smøres på.. Og enda så sitter den bare noen år..

Betonggulv skal etter min mening kun impregneres!!.. Det gjøres kun en gang og er evigvarende. Betongen får hardere overflate (tåler pigg og kjettinger), kaster lyset mye bedre og du kan bare tørke av olje og søl..

Enkelt og greit..
Har tenkt på det samme. Hvilket produkt anbefaler du? For dette kan en gjøre selv?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #14 på: mai 07, 2010, 22:46:14 pm »

Ja dette kan du gjøre selv, dette stoffet svabrer du bare utover gulvet med en svaber og venter til det blir "klebrigt" (seigt).. Da vasker du det bort med en vaskemaskin, eller skurer og spyler.

Stoffet som jeg anbefaler, eller som jeg VET er det aller beste i verden heter Ashford formula, er amerikans (og med resultat jeg trodde ikke gikk an) og forhandles av Betongmann AS som er eneforhandler i Europa.

Du kan til og med polere gulvet med pad for å få det speilblankt..

Betongmann AS kan nåes på telefon: 90192008 (Simen)

Stoffet koster litt i overkant.. Men blir også i overkant bra.. Kan også brukes på gamle gulv.

Om du har et gammelt ujevnt gulv som ikke ble pusset da det ble støpt så anbefaler jeg at du leier deg en betongslipemaskin på UCO eller Bautas og sliper det noenlunde jevnt først.. Da får du resultat som et nystøpt gulv i proffklassen.

Legger med noen linker:)







http://www.ashfordformula.com/

« Siste redigering: mai 07, 2010, 23:04:27 pm av T2-Vandal » Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #15 på: februar 02, 2016, 11:31:35 am »

Hva gjør jeg.

Jeg har 36 Kvm dobbelgarasje, 28 år gammelt sterkt/armert betonggulv.
Det kjøres ut og inn daglig. Små felt i hjulsporet særlig ved forhjul har løsnet med dybde på ca 1cm.
Grunnet ubehandlet og salt og dritt fra norske forhold.
I tillegg heller gulvet inn mot center i lengde retning med ca 3 cm og er litt ujevnt.
Jeg vil Ha dette bortimot flatt med eventuelt veldig slak helling utover for drenering.
Det kjøres daglig, bruker garasje jekk med stålhjul. Bukker, og diverse som følger med en bruksgarasje.
Jeg skal ha en portable 2 søyler Løftebukk etterhvert.
Det varmes opp vinterstid når jeg skal skru litt. Da kan tempen gå fra minus til pluss 20c på kort tid.

Hva skal jeg gjøre.
1: Rette av og så betongimpregnering?
2: Frostsikre fliser?
3: Rette av hele med Epoxy flytemasse fra epoxygrossiten.

Andre alternativ?

Dette er i allefall en stor investering. Den skal gjøres en gang og ferdig med det!!!!! Glad Glad Glad
Jeg skal ikke gjøre det selv.

Marius
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #16 på: februar 04, 2016, 16:58:31 pm »

La sånne fliser i deler av kjelleren lette å legge,gode å gå på.Vurderer sånne i garasjen men er ikke helt overbevist.Dette er plast så det har sin begrensing føler jeg.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #17 på: februar 04, 2016, 20:56:18 pm »

Vi har hatt gulv med plastikkfliser på jobben i 1,5 år nå. Disse blir fjernet nå, fordi når det kommer fuktighet under som blir stående, dannes det mugg under.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!