juli 16, 2019, 10:16:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 201 meter eller 402 meter - 1/8 mile eller 1/4 mile? Thats the question!  (Lest 3710 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5337
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« på: mars 03, 2016, 10:34:54 am »

Hei alle sammen,

Inspirert av denne tråden: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=40831 så tenkte jeg å høre hva dere mener.

Våre biler kan være startraske og samtidig er det liten tvil om at det er mindre risiko å kjøre 201 meter. Hva foretrekker du?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 03, 2016, 12:12:26 pm »

402 meter.. helt klart. Dette er dragracing. Og en kvart mile er standarden som ble satt når sporten ble startet.

Om en skal tenke sikkerhet fremfor noe annet burde vi kjørt 60 fot. Og that's it.

201 meter ble tatt i bruk på grunn av banebegrensing. Og anses derfor som barnelek i dragracesammenheng. Men helt klart et middelmådig substitutt der 402 meter er uoppnåelig.

At de raskeste klassene på verdensbasis nå kjører 300 og ett eller annet kommer mer fra forsikringsbransjen enn sjåførene selv. Og jeg antar det ble rynket litt på nesen når reglene kom.

For meg, er og blir, alltid 402 meter målestokken i dragracing. 201 meter er kun en mellomtid på vei nedover...

Loggført

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1662
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #2 på: mars 03, 2016, 12:38:20 pm »

Liker 402m best, og deler Jee sin mening over her. Samtidig liker jeg å kjøre 201 m fordi man fort kan overaske en å annen amcar sjåfør Osteaktig
« Siste redigering: mars 03, 2016, 13:34:45 pm av pWolf » Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6711
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 03, 2016, 13:26:22 pm »

Jeg er uerfaren og har et kort forhold til dragracing.
Jeg ville likt å sett på 402m men deltatt på 201m.. Fordi det blir veldig høy topphastighet på 402. Måtte jeg valgt, hadde det blitt 201m.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4482
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: mars 03, 2016, 13:33:18 pm »

Jeg er uerfaren og har et kort forhold til dragracing.
Jeg ville likt å sett på 402m men deltatt på 201m.. Fordi det blir veldig høy topphastighet på 402. Måtte jeg valgt, hadde det blitt 201m.

Kort forhold, som i antall meter? :-D

Hvis du er bekymret for å kjøre for fort så har du gjort et par veldig spesielle valg det siste året...  Øyerulling

Personlig liker jeg 402m best. Skulle egentlig ikke trodd det siden det er akselerasjon og ikke topp fart som trigger meg. Men 201m blir litt sånn halvveis (og da ikke bokstavelig talt ment). På 402m rekker du å tenke og nyte at du har hatt et bra løp mens du suser over mållinja. Den kjenner jeg ikke helt på 201m for det skjer for fort :-D
Når det er sagt er det jo utrolig gøy å kjøre 201m og da så kjekt har jeg det uansett.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4494
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 03, 2016, 14:06:52 pm »

Foretrekker 402, er noe med det å få dratt ut alle gira...
Men skal innrømme at det ikke føles veldig annerledes med 201 sånn spenningsmessig, samme adrenalinrushet på startlinja  Osteaktig
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5337
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #6 på: mars 03, 2016, 14:17:40 pm »

Veldig interessant at det ser ut som vi foretrekker 402 mens svenskene foretrekker 201.

For meg er det ett fett om vi kjører 201 eller 402. Det meste er avgjort etter 60ft men etterhvert som effekten øker så blir det interessant å se forskjellen i hastigheten fra 201 til 402 meter.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6711
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 03, 2016, 16:49:33 pm »

Jeg er uerfaren og har et kort forhold til dragracing.
Jeg ville likt å sett på 402m men deltatt på 201m.. Fordi det blir veldig høy topphastighet på 402. Måtte jeg valgt, hadde det blitt 201m.

Kort forhold, som i antall meter? :-D

Hvis du er bekymret for å kjøre for fort så har du gjort et par veldig spesielle valg det siste året...  Øyerulling

Jepp, antall og meter og egentlig alt  Glad
Jeg visste vel egentlig ikke hva jeg gjorde når jeg plutselig fant ut jeg skulle bygge motor.. Det liksom bare ballet på seg  Gliser Men gleder meg til å prøve greiene.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!