april 20, 2024, 06:52:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Elektrisk problem  (Lest 1965 ganger)
schouw
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: desember 22, 2007, 16:25:13 pm »

Tror ikke bilen likte å bli tatt med på juleferie. I går begynte det elektriske å klusse litt.

Stod i kø i går og oppdaget at tankmåleren stod på null. Jeg hadde akkurat fylt tanken, så jeg viste at det ikke kunne stemme. Når vi kom litt opp i fart steg også tankmåleren opp til riktig bensinnivå, men den sank tilbake til null hver gang vi stoppet opp.

Lysstyrken på frontlyktene varierte også med turtallet på motoren.

Dette oppstod plutselig i går. Har ikke hatt tendenser til noe slikt tidligere.

Startmotoren går fint når jeg vrir om tenningen, så batteriet er ikke tomt.

Noen som har vært ute for dette?
Loggført
KFS
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 22, 2007, 17:25:09 pm »

mål ladingen !

høres ut som att du har en dynamo som lader, men ikke helt som den skal, har du like strøms dynamo ??  kan vere regulator feil
Loggført

Karl Fredrik
har både telefon og mail !! vær snill ikke send PM
33 33 06 06 og mail karl@unneberg-bil.no

Steel can be any shape you want if you are skilled enough,
and any shape but the one you want if you are not.

http://www.unneberg-bil.no
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: desember 22, 2007, 21:12:46 pm »

Hvor mye spenning har du på batteriet med motoren i gang?
Tankmåleren KAN også være defekt giver.
Loggført
schouw
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: desember 23, 2007, 11:40:33 am »

Hvilken type dynamp jeg har vet jeg ikke. Antar det er likestrøms som sitter i en T1 1969 modell.

Spenningen på batteriet varierer fra 13,2 volt på tomgang til 14 volt på høyt turtall.

Såvidt jeg kan skjønne er det som det skal være.
Loggført
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #4 på: desember 23, 2007, 12:40:29 pm »

Ladingen hørtes OK ut, har du sjekket at det ikke er irr og dårlig kontakt på sikringene?, ta de ut og puss over kontaktflatene med et fint smergelpapir, og gjerne ha litt kontaktspray på (5-56 e.l)
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #5 på: desember 23, 2007, 15:30:02 pm »

Det er også viktig med god forbindelse til jord fra giveren, via tanken og til karrosseriet.
For å sjekke om måleren i speedometeret er i orden kan du ta av ledningen fra giveren og koble den til jord.
Da skal måleren etterhvert vise full tank (med tenningen på).
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!