Har fått snakket med de i dag. Det er to ting som skapte problemer.
1. Avsender hadde ikke satt tollfaktura/verdi på pakke.
2. Jeg oppgav annen adresse enn privat på mottaker. Det var ikke lurt.
I tillegg hadde de nå veldig mye som var til fortolling, noe som gjorde at ting tok tid.....Kan gjerne ta en pille, men det er klart det er frustrerende når man venter på deler og noe dukker opp på vanlig måte, mens andre ting blir "hengende" i systemet uten at man helt skjønner hvorfor. Forklaringene var jo helt greie når man fikk de, men de kunne jo skrevet det samme på mail.
Har ikke stilt spørsmål med hvilken rett Tollvesenet har til å sjekke ting, og ser jo selvsagt at det blir krøll når ikke avsender legger ved dokumentasjon. Lurte bare på om andre opplever det samme, og evt. hvilken måte jeg skal bestille på for å få ting raskest mulig. Det har jeg nå fått svar på, og ser også at andre har opplevd det samme flere ganger.
De har nå brukt 14 dager, og man KAN jo spørre to spørsmål samtidig.....Det burde ikke være nødvendig å FØRST be om faktura/dokumentasjon, og når man har gått gjennom den så skal man en ny runde for å få vite om det er privat eller firma....Uansett hvilke rettigheter de har så er det jo ikke noe
forbud mot effektivitet når de selv sier de har så mye å gjøre.
Da er det kanskje ikke så rart de kommer bakpå...

Geir