april 29, 2024, 14:50:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vidar s 2332 cc EFI motor er nå ferdig 221 hk /7186RPM og med 24 kg moment  (Lest 5261 ganger)
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« på: august 08, 2008, 20:24:17 pm »

se tråd

http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1126.135
« Siste redigering: august 08, 2008, 20:55:49 pm av rallybugs » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: august 08, 2008, 21:39:52 pm »

Sweet! Gratulerer med bra tall Vidar :-)
Er vel det man kaller lønn for strevet... Jeg er veldig nysgjerrig på dine andre motorer med litt mindre volum... spennende
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #2 på: august 08, 2008, 21:48:00 pm »

jeg var med på mapping og dyno test av denna motoren, jeg har ikke sett noen 2332 med så rask respons som denna motoren før. og motoren er god for mere enn 221hk
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #3 på: august 08, 2008, 21:50:02 pm »

JEG HAR  NÅ ENDELIG MALEN PÅ ELETRONIKKEN ETTER MYE OM OG MEN OG EN GROV MAPPING FRA 2332 CC EN Å BEGYNNE Å STARTE 1599 CC MOTORENE PÅ, SÅ NÅ BESTILLER JEG INN 2 SETT TIL AV DET JEG TRENGER TIL DISSE TO MUSE MOTORENE , SÅ BLIR DE SPENNENDE Å SE PÅ RESULTATET , DEN ENE BLIR MED TØRRSUMP OG DEN ANDRE BLIR SOM 2332 EN MED DYP SUMP , DETTE MED VW ER EN SYKDOM SOM DET IKKE FINNES MEDESIN TIL , TROR JEG SOM HAR TULLA MED DETTE I OVER 40 ÅR NÅ....MEN NÅ ER DET SLUTT!!!! TROR JEG Hæ

VIDAR C.
« Siste redigering: august 08, 2008, 21:55:25 pm av rallybugs » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: august 08, 2008, 21:51:46 pm »

Det sies at man skal gi seg på topp...
Det gjør du isåfall med stil, men jeg håper du ikke klarer å legge verktøyet helt fra deg :-) Miljøet trenger slike som deg Vidar
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #5 på: august 08, 2008, 22:04:23 pm »

 OK det da ,takker og bukker , men jeg lurer jo fælt på å jeg skal med disse tre motorene ?? Jeg brenner jo for historisk rally og må da bygge en ny motor til for å kunne kjøre 400 mil i Rally Monte Carlo i 2009 , disse motorene jeg har laget nå er jo bare for tull og show, og jeg tror ikke noen kan kjøpe disse pga av pris , men jeg er spesialist til å lage meg arbeid for test og morro,og  jeg som overhode ikke har behov for det og som har en sønn som kan dette selv og som driver butikken , jeg har jo slutta for 10 år siden , jeg !!!!. trodde jeg.


Vidar C.
« Siste redigering: august 08, 2008, 22:14:20 pm av rallybugs » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: august 08, 2008, 22:05:27 pm »

Det spørs på prisen det vet du.
Det finnes da folk både her og der som vet hva man må betale for ekte hester :-P
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #7 på: august 08, 2008, 22:09:41 pm »

Jeg pleier jo å selge for dele kost , å jobbe nesten gratis vet du , men delekosten her er meget høy , man får ikke reelle HK gratis i 2008 og bremsebenkene våre er i allefall strenge på effekt  + at de er nye.
« Siste redigering: august 09, 2008, 06:04:41 am av rallybugs » Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #8 på: august 08, 2008, 22:17:32 pm »

OK det da ,takker og bukker , men jeg lurer jo fælt på å jeg skal med disse tre motorene ?? Jeg brenner jo for historisk rally og må da bygge en ny motor til for å kunne kjøre 400 mil i Rally Monte Carlo i 2009 , disse motorene jeg har laget nå er jo bare for tull og show, og jeg tror ikke noen kan kjøpe disse pga av pris , men jeg er spesialist til å lage meg arbeid for test og morro,og  jeg som overhode ikke har behov for det og som har en sønn som kan dette selv og som driver butikken , jeg har jo slutta for 10 år siden , jeg !!!!. trodde jeg.


Vidar C.

Tar du på deg motorjobb til en historisk rallybil da? Jeg har en av de 25 originale 1303S CUP bilene som ble solgt til rallyteam fra Møller i 1973/74. I denne sitter en fabrikklevert Oettinger 1600-motor med bl.a. to doble Solex og div. Min motor står fast og har ikke gått siden 1980. Tar du på deg en slik jobb?
Loggført

SCREWDRIVER #2
moon
Seniormedlem
****
Innlegg: 406
Bosted: mosjøen



Vis profil
« Svar #9 på: august 09, 2008, 02:32:10 am »

tørr jeg spørre hva selvkost på en sånn er?frister litt dette:-)
Loggført

Karmann ghia 1957 mod
Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!