mars 28, 2024, 19:20:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 29
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekttråd 1300/oval  (Lest 153606 ganger)
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #480 på: desember 27, 2020, 20:07:37 pm »

Nå er blokka plugget. Klart for resten  Glad

* P1140623.jpg (78.83 KB. 800x534 - vist 247 ganger.)

Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #481 på: desember 28, 2020, 12:01:11 pm »

Nå er blokka plugget. Klart for resten  Glad [ Vedlegg ]
Smuuud! Får se om vi får presset inn noen tusen kkilometer mer med hardpressa motor:P var oljen blank eller? Øyerulling
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #482 på: desember 28, 2020, 17:59:10 pm »

Nå er blokka plugget. Klart for resten  Glad [ Vedlegg ]
Smuuud! Får se om vi får presset inn noen tusen kkilometer mer med hardpressa motor:P var oljen blank eller? Øyerulling
Yes sir..

Tja, den ene deciliteren som rant ut var nå blank  Osteaktig
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #483 på: desember 29, 2020, 10:40:20 am »

Nå er blokka plugget. Klart for resten  Glad [ Vedlegg ]
Smuuud! Får se om vi får presset inn noen tusen kkilometer mer med hardpressa motor:P var oljen blank eller? Øyerulling
Yes sir..

Tja, den ene deciliteren som rant ut var nå blank  Osteaktig
😂😂😂
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #484 på: desember 29, 2020, 14:09:54 pm »

Tok meg friheten til å fjærne hundehuset ditt.

* P1140628.jpg (71.41 KB. 800x534 - vist 224 ganger.)


Ny pumpe og lokk med reduksjon for 6mm bolter er på vei fra Tyskland  Glad

Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #485 på: desember 30, 2020, 19:43:59 pm »

Tok meg friheten til å fjærne hundehuset ditt. [ Vedlegg ]

Ny pumpe og lokk med reduksjon for 6mm bolter er på vei fra Tyskland  Glad
🤩🤩🤩🤩 nå blirre bil nå!:P tuuuuuusen takk Osteaktig Gliser
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #486 på: januar 02, 2021, 22:26:40 pm »

Så ble viftehuset tett  Glad

* P1140641.jpg (74.19 KB. 800x534 - vist 208 ganger.)


Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #487 på: januar 02, 2021, 22:32:43 pm »

Så ble viftehuset tett  Glad [ Vedlegg ]

Strøøøkent🤩 takker igjen😁🥳
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #488 på: januar 03, 2021, 17:17:55 pm »

var dette bare for å kunne bruke blokka, eller er målet også bedre/annen kjøling?

Grunnen til at jeg spør er at på min noget slitne 1600cc planlegger jeg å bruke full-flow opplegget som allerede sitter i bilen, så da tenker jeg å droppe doghousen. Er som vanlig mange meninger om dette med olje og kjøling, men kan jo være interessant å høre hva du/dere har tenkt?
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #489 på: januar 03, 2021, 20:27:00 pm »

var dette bare for å kunne bruke blokka, eller er målet også bedre/annen kjøling?

Grunnen til at jeg spør er at på min noget slitne 1600cc planlegger jeg å bruke full-flow opplegget som allerede sitter i bilen, så da tenker jeg å droppe doghousen. Er som vanlig mange meninger om dette med olje og kjøling, men kan jo være interessant å høre hva du/dere har tenkt?

Primært for å fortsette å kunne bruke motoren slik som den er. For å se hvor lenge den holder med undertegnedes noe kreative kjørestil. Den holdt seg akkurat kald med doghouse kjøler før blokka knakk.
Såvidt jeg har lest blir man aldri klok på det. Noen sier man bør ha doghouse kjøler uansett, spesielt for køkjøring etc. Og at man kun bør ha ekstern for ekstra kjøling. Men det er jo ikke noe alternativ i mitt tilfelle. Så det blir en kjøler med scoops og vifte for køkjøring som sitter på torsjonsrøret. Så får man se om det holder med en Glad
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #490 på: januar 10, 2021, 21:12:57 pm »

Okay, da er motoren komplett, og jeg skulle fyre den opp for en lekkasjetest, men så kom jeg på at det trengs tenningsmodul. Så da stoppe det der.
Begynte å lete etter 009 fordeleren, men den fant jeg heller ikke. Mulig Patrik har den, eller har du lånt den?

* P1140643.jpg (97.75 KB. 800x534 - vist 155 ganger.)

* P1140644.jpg (83.04 KB. 800x534 - vist 162 ganger.)

« Siste redigering: januar 10, 2021, 21:16:46 pm av TrettenNullTo » Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #491 på: januar 11, 2021, 05:03:10 am »

Okay, da er motoren komplett, og jeg skulle fyre den opp for en lekkasjetest, men så kom jeg på at det trengs tenningsmodul. Så da stoppe det der.
Begynte å lete etter 009 fordeleren, men den fant jeg heller ikke. Mulig Patrik har den, eller har du lånt den? [ Vedlegg ] [ Vedlegg ]
Wow! Har går det unna Gliser Osteaktig jeg har ikke tenningsmodul:( begge ligger i bilen😅 patrik har vell 009 om jeg husker rett? Fra i sommer:)
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #492 på: januar 11, 2021, 08:39:08 am »

Okay, da er motoren komplett, og jeg skulle fyre den opp for en lekkasjetest, men så kom jeg på at det trengs tenningsmodul. Så da stoppe det der.
Begynte å lete etter 009 fordeleren, men den fant jeg heller ikke. Mulig Patrik har den, eller har du lånt den? [ Vedlegg ] [ Vedlegg ]
Wow! Har går det unna Gliser Osteaktig jeg har ikke tenningsmodul:( begge ligger i bilen😅 patrik har vell 009 om jeg husker rett? Fra i sommer:)
Patrik har den ja. Jeg hadde vist montert den igjen i Bobla hans.
For det ordner seg, det gjør det alltid, som han svensken så fint synger  Blunker
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #493 på: januar 11, 2021, 08:48:14 am »

Okay, da er motoren komplett, og jeg skulle fyre den opp for en lekkasjetest, men så kom jeg på at det trengs tenningsmodul. Så da stoppe det der.
Begynte å lete etter 009 fordeleren, men den fant jeg heller ikke. Mulig Patrik har den, eller har du lånt den? [ Vedlegg ] [ Vedlegg ]
Wow! Har går det unna Gliser Osteaktig jeg har ikke tenningsmodul:( begge ligger i bilen😅 patrik har vell 009 om jeg husker rett? Fra i sommer:)
Patrik har den ja. Jeg hadde vist montert den igjen i Bobla hans.
For det ordner seg, det gjør det alltid, som han svensken så fint synger  Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #494 på: januar 11, 2021, 10:07:36 am »

Nå er blokka plugget. Klart for resten  Glad [ Vedlegg ]

Hva har du gjort med resten av oljesystemet?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #495 på: januar 11, 2021, 20:33:42 pm »

Nå er blokka plugget. Klart for resten  Glad [ Vedlegg ]

Hva har du gjort med resten av oljesystemet?
Kjøleren ble droppa da festeøret knakk på blokka. Så eneste grunnen til at vi har tetta blokka er for å fortsatt kunne bruke motoren.

Olja går nå fra oljepumpe/lokk med reduksjonsventil ut til filter, tilbake gjennom stengt termostat og inn i blokka. Ved varm olje, går olja fra åpen termostaten via ekstern oljekjøler med vifte, tilbake gjennom termostaten og inn i blokka.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #496 på: januar 11, 2021, 20:35:06 pm »

Okay, da er motoren komplett, og jeg skulle fyre den opp for en lekkasjetest, men så kom jeg på at det trengs tenningsmodul. Så da stoppe det der.
Begynte å lete etter 009 fordeleren, men den fant jeg heller ikke. Mulig Patrik har den, eller har du lånt den? [ Vedlegg ] [ Vedlegg ]
Wow! Har går det unna Gliser Osteaktig jeg har ikke tenningsmodul:( begge ligger i bilen😅 patrik har vell 009 om jeg husker rett? Fra i sommer:)
Patrik har den ja. Jeg hadde vist montert den igjen i Bobla hans.
For det ordner seg, det gjør det alltid, som han svensken så fint synger  Blunker

Haha Flashback til Gjøvik politikammer 2005.   Gliser Gliser
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #497 på: januar 11, 2021, 21:05:58 pm »


* P1140646.jpg (82.07 KB. 800x534 - vist 159 ganger.)

Alltid kjekt å ha en magneto eller to på hylla.
Nå er den varmkjørt og lekkasjefri  Glad Glad

Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #498 på: januar 12, 2021, 06:29:47 am »

[ Vedlegg ]
Alltid kjekt å ha en magneto eller to på hylla.
Nå er den varmkjørt og lekkasjefri  Glad Glad
Åhh deilig Gliser tuuusen takk! Legger ved videoen jeg
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #499 på: januar 12, 2021, 08:15:02 am »

Nice Glad
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #500 på: januar 12, 2021, 08:52:18 am »

Endte forøvrig opp med en slik kjøler

* 5E7C2B33-2027-4705-8A46-4487E48316EF.jpg (72.48 KB. 800x600 - vist 169 ganger.)

Den var i følge selger og produsent ratet for å kunne kjøle oljen til en motor på ~150 hk. Trolig er dette tall for vannkjølte motorer, så krysser fingrene for at det da holder til en 75hk luft/oljekjølt motor. Hvis ikke får det bli en til på andre skden Glad

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #501 på: januar 12, 2021, 08:56:51 am »

Nå er blokka plugget. Klart for resten  Glad [ Vedlegg ]

Hva har du gjort med resten av oljesystemet?
Kjøleren ble droppa da festeøret knakk på blokka. Så eneste grunnen til at vi har tetta blokka er for å fortsatt kunne bruke motoren.

Olja går nå fra oljepumpe/lokk med reduksjonsventil ut til filter, tilbake gjennom stengt termostat og inn i blokka. Ved varm olje, går olja fra åpen termostaten via ekstern oljekjøler med vifte, tilbake gjennom termostaten og inn i blokka.

Siden dette er en single relief blokk og vi nå har blenda kjøleren, burde vi ikke da fjerne fjæren som styrer når oljen skal gå innom kjøleren? Ettersom trykket nå for første gang i motorens historie er trykkregulert, og det i pumpelokket? Gliser
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #502 på: januar 12, 2021, 09:18:18 am »

Jeg har dual relief blokk, og bruker CSP sin full-flow adapter som sender olja rett i main galley etter å ha vært turen gjennom filter/kjøler, så skulle tro det ble omtrent samme oppsett som du har.

Men tenkte du å fjerne fjæra på oil relief ventilen som sitter fremme ved sylinder nr 3? Det ville jeg tro var en dårlig ide. Poenget med den er å sende olja rett i sumpa dersom det er for høyt trykk, så enten risikerer du å sende olja rett i sumpa eller så har du ikke noen "sikkerhetsventil" hvis trykket blir for høyt.

Men kanske single-relief blokka oppfører seg annerledes?
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #503 på: januar 12, 2021, 11:39:30 am »

Jeg har dual relief blokk, og bruker CSP sin full-flow adapter som sender olja rett i main galley etter å ha vært turen gjennom filter/kjøler, så skulle tro det ble omtrent samme oppsett som du har.

Men tenkte du å fjerne fjæra på oil relief ventilen som sitter fremme ved sylinder nr 3? Det ville jeg tro var en dårlig ide. Poenget med den er å sende olja rett i sumpa dersom det er for høyt trykk, så enten risikerer du å sende olja rett i sumpa eller så har du ikke noen "sikkerhetsventil" hvis trykket blir for høyt.

Men kanske single-relief blokka oppfører seg annerledes?

Motoren er bygget på den originale F-blokken. Den har kun et stempel bak ved oljepumpen, og så vidt jeg har forstått så styrer den kun og oljen går til kjøler eller galleriene? Og siden kjøler-passasjen nå er blokkert så blir det vell bare en vei den kan gå. Og det jeg da var redd for var at når motoren tror den er varm så prøver den sende oljen opp til kjøleren som gjør at mindre kommer frem til veiva? Eller er jeg utpå jordet her🤔
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #504 på: januar 12, 2021, 12:56:23 pm »

Jeg har som sagt aldri skrudd på single-relief blokk, så var i farta usikker på hvilken ventil som "manglet". Kanskje noen med mer kunnskap burde uttale seg, men jeg tror du har rett.
 
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #505 på: januar 12, 2021, 14:24:35 pm »

Jeg har som sagt aldri skrudd på single-relief blokk, så var i farta usikker på hvilken ventil som "manglet". Kanskje noen med mer kunnskap burde uttale seg, men jeg tror du har rett.
 
Jaj, vi prøver så ser vi hvordan det går Osteaktig
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #506 på: januar 12, 2021, 17:34:23 pm »

Kan forsøke å forklare litt : Singel relief betyr at det ikke finnes noen kontroll ventil bak som slipper overtrykk tilbake i sumpen ..
VW begynnte med dual relief da trykket ble bedre /mer stabilt med det systemet .. De oppgraderte pumpa /kjøler og . F -blokka har i utg. ptk. for liten kanal som fører olja til smørestedene .
Det er ikke problem å bruk denne blokka , bare at trykket øker med turtallet og faren var å sprenge oljekjølern . Hjelper heller ikke å oppgradere pumpa på disse , fortsatt problem med den smale kanalen ..
Tar du bort kjøleren og plugger hulla kan du ta bort alt i hullet for den bakre relifen , er ikke nødvendig , da olja går rett til fordeling til lager /kam /løftere ..
Litt vanskelig å forklare men med turtall over 5000 og motor med HK over 120 hadde jeg ikke brukt F-bokka ..
Skal være fin fin opptil det ..er nå slik jeg ser dette ..

Mvh/E
« Siste redigering: januar 12, 2021, 17:48:04 pm av Sonic » Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #507 på: januar 12, 2021, 18:58:57 pm »

Kan forsøke å forklare litt : Singel relief betyr at det ikke finnes noen kontroll ventil bak som slipper overtrykk tilbake i sumpen ..
VW begynnte med dual relief da trykket ble bedre /mer stabilt med det systemet .. De oppgraderte pumpa /kjøler og . F -blokka har i utg. ptk. for liten kanal som fører olja til smørestedene .
Det er ikke problem å bruk denne blokka , bare at trykket øker med turtallet og faren var å sprenge oljekjølern . Hjelper heller ikke å oppgradere pumpa på disse , fortsatt problem med den smale kanalen ..
Tar du bort kjøleren og plugger hulla kan du ta bort alt i hullet for den bakre relifen , er ikke nødvendig , da olja går rett til fordeling til lager /kam /løftere ..
Litt vanskelig å forklare men med turtall over 5000 og motor med HK over 120 hadde jeg ikke brukt F-bokka ..
Skal være fin fin opptil det ..er nå slik jeg ser dette ..

Mvh/E
Takker for god forklaring! Gliser Vet galleriene er små:P dette er en motor jeg i første omgang slang sammen vinteren jeg fyllte 16. Så tok jeg og trettennullto og modifiserte den til full flow og ny kam vinteren til jeg ble 17. Så dette er nå blitt en julingmotor som vi bare skal se hvor langt går:P har bare fått juling hver sesong, oljeskift og av og til justering av ventiler:)

Edit:
Sjekket nå kmstand tilbake på div. Pkk og det viser seg at motoren i 1600sp format alt har rullet ca 20 000km. Og takket være TrettenNullTos revival blir det kanskje 20 000 til? Hæ Kult
« Siste redigering: januar 12, 2021, 19:05:53 pm av Bug_Man » Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #508 på: januar 12, 2021, 21:42:22 pm »

Kan forsøke å forklare litt : Singel relief betyr at det ikke finnes noen kontroll ventil bak som slipper overtrykk tilbake i sumpen ..
VW begynnte med dual relief da trykket ble bedre /mer stabilt med det systemet .. De oppgraderte pumpa /kjøler og . F -blokka har i utg. ptk. for liten kanal som fører olja til smørestedene .
Det er ikke problem å bruk denne blokka , bare at trykket øker med turtallet og faren var å sprenge oljekjølern . Hjelper heller ikke å oppgradere pumpa på disse , fortsatt problem med den smale kanalen ..
Tar du bort kjøleren og plugger hulla kan du ta bort alt i hullet for den bakre relifen , er ikke nødvendig , da olja går rett til fordeling til lager /kam /løftere ..
Litt vanskelig å forklare men med turtall over 5000 og motor med HK over 120 hadde jeg ikke brukt F-bokka ..
Skal være fin fin opptil det ..er nå slik jeg ser dette ..

Mvh/E
Takker for god forklaring! Gliser Vet galleriene er små:P dette er en motor jeg i første omgang slang sammen vinteren jeg fyllte 16. Så tok jeg og trettennullto og modifiserte den til full flow og ny kam vinteren til jeg ble 17. Så dette er nå blitt en julingmotor som vi bare skal se hvor langt går:P har bare fått juling hver sesong, oljeskift og av og til justering av ventiler:)

Edit:
Sjekket nå kmstand tilbake på div. Pkk og det viser seg at motoren i 1600sp format alt har rullet ca 20 000km. Og takket være TrettenNullTos revival blir det kanskje 20 000 til? Hæ Kult

Sonic tenker slik jeg tenker.
Olja har ikke noen andre steder å gå enn riktig vei, da olja vil stå å stange mot plugg, så trykket er alltid så høyt at det smeller stempelet i bunn.
Men ingen ting i veien for å fjerne stempel og fjær hvis man vil.

Angående turtall og F blokk så har vel denne motoren rulla mange mil på godt over 6500 rpm, med originalkjøler i viftehuset, senere doghouse oljekjøler. Så skal bli spennende å se tilstand på bærelagrene den dagen motoren kaster inn håndkle.
« Siste redigering: januar 12, 2021, 21:52:07 pm av TrettenNullTo » Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #509 på: januar 13, 2021, 07:01:05 am »

Kan forsøke å forklare litt : Singel relief betyr at det ikke finnes noen kontroll ventil bak som slipper overtrykk tilbake i sumpen ..
VW begynnte med dual relief da trykket ble bedre /mer stabilt med det systemet .. De oppgraderte pumpa /kjøler og . F -blokka har i utg. ptk. for liten kanal som fører olja til smørestedene .
Det er ikke problem å bruk denne blokka , bare at trykket øker med turtallet og faren var å sprenge oljekjølern . Hjelper heller ikke å oppgradere pumpa på disse , fortsatt problem med den smale kanalen ..
Tar du bort kjøleren og plugger hulla kan du ta bort alt i hullet for den bakre relifen , er ikke nødvendig , da olja går rett til fordeling til lager /kam /løftere ..
Litt vanskelig å forklare men med turtall over 5000 og motor med HK over 120 hadde jeg ikke brukt F-bokka ..
Skal være fin fin opptil det ..er nå slik jeg ser dette ..

Mvh/E
Takker for god forklaring! Gliser Vet galleriene er små:P dette er en motor jeg i første omgang slang sammen vinteren jeg fyllte 16. Så tok jeg og trettennullto og modifiserte den til full flow og ny kam vinteren til jeg ble 17. Så dette er nå blitt en julingmotor som vi bare skal se hvor langt går:P har bare fått juling hver sesong, oljeskift og av og til justering av ventiler:)

Edit:
Sjekket nå kmstand tilbake på div. Pkk og det viser seg at motoren i 1600sp format alt har rullet ca 20 000km. Og takket være TrettenNullTos revival blir det kanskje 20 000 til? Hæ Kult

Sonic tenker slik jeg tenker.
Olja har ikke noen andre steder å gå enn riktig vei, da olja vil stå å stange mot plugg, så trykket er alltid så høyt at det smeller stempelet i bunn.
Men ingen ting i veien for å fjerne stempel og fjær hvis man vil.

Angående turtall og F blokk så har vel denne motoren rulla mange mil på godt over 6500 rpm, med originalkjøler i viftehuset, senere doghouse oljekjøler. Så skal bli spennende å se tilstand på bærelagrene den dagen motoren kaster inn håndkle.
Da får vi ta en helg med masse snacks og mimre over alle minnene ettersom vi demonterer Gliser Osteaktig Rekker tunge
Loggført
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 29
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!