april 18, 2021, 10:05:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 16 17 [18]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekttråd 1300/oval  (Lest 86514 ganger)
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4648
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #510 på: januar 13, 2021, 17:02:33 pm »

Kan forsøke å forklare litt : Singel relief betyr at det ikke finnes noen kontroll ventil bak som slipper overtrykk tilbake i sumpen ..
VW begynnte med dual relief da trykket ble bedre /mer stabilt med det systemet .. De oppgraderte pumpa /kjøler og . F -blokka har i utg. ptk. for liten kanal som fører olja til smørestedene .
Det er ikke problem å bruk denne blokka , bare at trykket øker med turtallet og faren var å sprenge oljekjølern . Hjelper heller ikke å oppgradere pumpa på disse , fortsatt problem med den smale kanalen ..
Tar du bort kjøleren og plugger hulla kan du ta bort alt i hullet for den bakre relifen , er ikke nødvendig , da olja går rett til fordeling til lager /kam /løftere ..
Litt vanskelig å forklare men med turtall over 5000 og motor med HK over 120 hadde jeg ikke brukt F-bokka ..
Skal være fin fin opptil det ..er nå slik jeg ser dette ..

Mvh/E
Takker for god forklaring! Gliser Vet galleriene er små:P dette er en motor jeg i første omgang slang sammen vinteren jeg fyllte 16. Så tok jeg og trettennullto og modifiserte den til full flow og ny kam vinteren til jeg ble 17. Så dette er nå blitt en julingmotor som vi bare skal se hvor langt går:P har bare fått juling hver sesong, oljeskift og av og til justering av ventiler:)

Edit:
Sjekket nå kmstand tilbake på div. Pkk og det viser seg at motoren i 1600sp format alt har rullet ca 20 000km. Og takket være TrettenNullTos revival blir det kanskje 20 000 til? Hæ Kult

Sonic tenker slik jeg tenker.
Olja har ikke noen andre steder å gå enn riktig vei, da olja vil stå å stange mot plugg, så trykket er alltid så høyt at det smeller stempelet i bunn.
Men ingen ting i veien for å fjerne stempel og fjær hvis man vil.

Angående turtall og F blokk så har vel denne motoren rulla mange mil på godt over 6500 rpm, med originalkjøler i viftehuset, senere doghouse oljekjøler. Så skal bli spennende å se tilstand på bærelagrene den dagen motoren kaster inn håndkle.
Da får vi ta en helg med masse snacks og mimre over alle minnene ettersom vi demonterer Gliser Osteaktig Rekker tunge
Heeelt klart, og jeg har med meg aux å setter på en sang hele natta lang  Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #511 på: januar 13, 2021, 18:12:47 pm »

Kan forsøke å forklare litt : Singel relief betyr at det ikke finnes noen kontroll ventil bak som slipper overtrykk tilbake i sumpen ..
VW begynnte med dual relief da trykket ble bedre /mer stabilt med det systemet .. De oppgraderte pumpa /kjøler og . F -blokka har i utg. ptk. for liten kanal som fører olja til smørestedene .
Det er ikke problem å bruk denne blokka , bare at trykket øker med turtallet og faren var å sprenge oljekjølern . Hjelper heller ikke å oppgradere pumpa på disse , fortsatt problem med den smale kanalen ..
Tar du bort kjøleren og plugger hulla kan du ta bort alt i hullet for den bakre relifen , er ikke nødvendig , da olja går rett til fordeling til lager /kam /løftere ..
Litt vanskelig å forklare men med turtall over 5000 og motor med HK over 120 hadde jeg ikke brukt F-bokka ..
Skal være fin fin opptil det ..er nå slik jeg ser dette ..

Mvh/E
Takker for god forklaring! Gliser Vet galleriene er små:P dette er en motor jeg i første omgang slang sammen vinteren jeg fyllte 16. Så tok jeg og trettennullto og modifiserte den til full flow og ny kam vinteren til jeg ble 17. Så dette er nå blitt en julingmotor som vi bare skal se hvor langt går:P har bare fått juling hver sesong, oljeskift og av og til justering av ventiler:)

Edit:
Sjekket nå kmstand tilbake på div. Pkk og det viser seg at motoren i 1600sp format alt har rullet ca 20 000km. Og takket være TrettenNullTos revival blir det kanskje 20 000 til? Hæ Kult

Sonic tenker slik jeg tenker.
Olja har ikke noen andre steder å gå enn riktig vei, da olja vil stå å stange mot plugg, så trykket er alltid så høyt at det smeller stempelet i bunn.
Men ingen ting i veien for å fjerne stempel og fjær hvis man vil.

Angående turtall og F blokk så har vel denne motoren rulla mange mil på godt over 6500 rpm, med originalkjøler i viftehuset, senere doghouse oljekjøler. Så skal bli spennende å se tilstand på bærelagrene den dagen motoren kaster inn håndkle.
Da får vi ta en helg med masse snacks og mimre over alle minnene ettersom vi demonterer Gliser Osteaktig Rekker tunge
Heeelt klart, og jeg har med meg aux å setter på en sang hele natta lang  Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Kult Kult Kult Kult Kult Kult
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #512 på: januar 24, 2021, 11:02:36 am »

Omsider etter et halvt års pause ble det litt ovalmekking igjen Kult

* 0F35F756-5B49-4618-A99A-2A4EE4E27249.jpg (107.25 KB. 800x600 - vist 115 ganger.)

Mags forstilling er bestilt og girkassen er vell klar ila mars. Så da gjenstår det sandblåsing og bremser for denne gang😎

Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4648
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #513 på: januar 26, 2021, 11:15:05 am »

Jeeezzzzzz du har stått på a man.
Tar av meg hatten i beundring.
Oppløftende å se......
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #514 på: januar 26, 2021, 20:21:54 pm »

Jeeezzzzzz du har stått på a man.
Tar av meg hatten i beundring.
Oppløftende å se......
Jo takker og bukker! Har vært rimelig lei siden sommer egt  Øyerulling men hentet motivasjon fra deg og hvordan du alltid har prosjekter på gang i garasjen Kult så da måtte jeg somle meg til noe!
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 825
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #515 på: januar 26, 2021, 21:30:20 pm »

Flinke gutter. Øyerulling Ser at det er en stor fordel med varme i garasjen, hmmm. Noe å tenke på etter hvert dersom man blir boende.

Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #516 på: januar 27, 2021, 05:53:05 am »

Flinke gutter. Øyerulling Ser at det er en stor fordel med varme i garasjen, hmmm. Noe å tenke på etter hvert dersom man blir boende.


Ja det er det! Er kaldt om dagen! Fant en løsning med dieselvarmer
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #517 på: februar 12, 2021, 16:45:52 pm »

Kom litt deler i dag Kult kerscher stabstag sammen med eksentriske muttere foran. Sammen med 17 toms blir det kanskje bedre med stivere stag foran Gliser


* F435AF84-C50A-4608-8369-168AEC970A34.jpg (104.02 KB. 800x600 - vist 71 ganger.)

* 6042084B-A8DD-4704-A9A8-84FE45DE8AB8.jpg (78.96 KB. 800x600 - vist 61 ganger.)

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #518 på: mars 23, 2021, 12:06:19 pm »

🤔

* 8A359D6A-41E4-4AB5-B7A5-A8897C872BDC.jpg (94.13 KB. 800x600 - vist 70 ganger.)

* 479F0A0C-0EEE-446F-A82E-0D6E3A184925.jpg (73.24 KB. 800x600 - vist 56 ganger.)

Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3951
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #519 på: mars 23, 2021, 13:58:22 pm »

Dette blir bra!  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4648
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #520 på: mars 30, 2021, 14:28:34 pm »

26mm oljepumpe med reduksjons lokk fra CSP, blåkopiert og modifisert etter Gene Berg metoden Blunker er nå montert.
Dette blir så bra det.

* P1140690.jpg (57.43 KB. 800x534 - vist 54 ganger.)

Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #521 på: mars 31, 2021, 17:02:14 pm »

26mm oljepumpe med reduksjons lokk fra CSP, blåkopiert og modifisert etter Gene Berg metoden Blunker er nå montert.
Dette blir så bra det. [ Vedlegg ]
FETT mann! Gliser Gliser Nå må jo motoren bare gå og gå:P
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4648
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #522 på: april 03, 2021, 18:36:02 pm »

Satser på det Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4648
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #523 på: april 07, 2021, 21:52:53 pm »

Snart helg nå  Blunker
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 5650
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #524 på: april 07, 2021, 23:07:59 pm »

Mer bilder...?

På forhånd takk Glad
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #525 på: april 08, 2021, 18:36:34 pm »

Nå er det helg Kult Gliser

Det kommer nok en oppdatering med noen bilder på søndagen kanskje Hæ Gliser
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4648
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #526 på: april 11, 2021, 19:48:58 pm »

Takk for en utrolig bra mekkehelg. Sliten i rygg og knær nå..
Hentet Boblene ut av vinterdvale.
King og link pin overhaling med brotsjing av nye  foringer og senkespindler, tre forsøk på senk bak, før vi ble fornøyd, sørvis på motor og masse småplukk på Bobla til RastaMan.
Motorbytte, bygging av nytt oljesystem med Aeroquip AN kuplinger, nye tromler/skiver med 5/130. og mye mer som jeg ikke husker i farta, på Bobla til Bug_Man.
Du får komme med mer utfyllende..

* P1140716.jpg (80.96 KB. 800x534 - vist 23 ganger.)

* P1140728.jpg (80.7 KB. 800x534 - vist 29 ganger.)

« Siste redigering: april 11, 2021, 20:03:06 pm av TrettenNullTo » Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4648
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #527 på: april 11, 2021, 20:04:08 pm »


* P1140730.jpg (55.77 KB. 800x534 - vist 28 ganger.)

Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #528 på: april 12, 2021, 04:36:36 am »

Ja takk for en fet og produktiv helg🥳
Ble bytte av alt det henrik sa samt kärscher/h&r stabstag bak. Oljekjøleren er en setrab kjøler/vifte med feste spesifikt lagd for boble. Tror det var f2performance. Hvertfall ser det slik ut under nå

* 591298F6-C61F-4123-9FB7-51F8A388BE1B.jpg (101.83 KB. 800x600 - vist 24 ganger.)

* 55BD87CB-BA00-421A-9784-E98D1BD6FB44.jpg (111.86 KB. 800x600 - vist 28 ganger.)

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #529 på: april 12, 2021, 04:39:11 am »

Fikk også overhalt Z staget med nye foringer og gummidetaljer. Motoren og oljesystemet fikk også aeroquip koblinger denne gang

* 0D2BE2D2-17AE-447F-A83B-2222000D5367.jpg (86.81 KB. 800x600 - vist 23 ganger.)

* 2EC7DAED-7FEE-4E98-9444-8F9F28307922.jpg (74.27 KB. 800x600 - vist 19 ganger.)


Nå mangler det bare noen spacere så vi får på felgene Sjokkert Kult

Loggført
Tuomo
Medlem
***
Innlegg: 140
Bosted: Oulu, Finland


Vis profil

« Svar #530 på: april 12, 2021, 10:08:47 am »

Med denne takten er den blåe boblen på veien i sommer... bra.
Hvordan ser dere SCC 20.-22. august? Kan utlenninger komme til Norge da?
Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6709
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #531 på: april 12, 2021, 10:33:12 am »

Ser bra ut. Skal du ha noe scoop eller lignende på den oljekjøleren? Den ligger jo ganske langt oppunder.
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #532 på: april 12, 2021, 11:27:08 am »

Med denne takten er den blåe boblen på veien i sommer... bra.
Hvordan ser dere SCC 20.-22. august? Kan utlenninger komme til Norge da?

Staten har optimistiske prognoser om vanlig ferdsel med vaksinepass i juli tror jeg. Men noe mer enn det er uvisst. Den blåe er nå kjørbar  Kult
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #533 på: april 12, 2021, 11:28:09 am »

Ser bra ut. Skal du ha noe scoop eller lignende på den oljekjøleren? Den ligger jo ganske langt oppunder.
Jo takk:) ja mr trettennullto skal hoste opp noen plateskills og fabrikere et scoop som går på kjøler og rundt stabstag. Men den har en vifte som er koblet opp mot tempsensor. Så det får gå med det i mellomtiden
Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6709
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #534 på: april 12, 2021, 15:28:09 pm »

Ser bra ut. Skal du ha noe scoop eller lignende på den oljekjøleren? Den ligger jo ganske langt oppunder.
Jo takk:) ja mr trettennullto skal hoste opp noen plateskills og fabrikere et scoop som går på kjøler og rundt stabstag. Men den har en vifte som er koblet opp mot tempsensor. Så det får gå med det i mellomtiden

Blir nok bra.

Jeg har kjørt noen uker nå med kjøler plassert under girkassa, og et enkelt scoop uten vifte. Heller ikke doghouse, og tempen har enda ikke vært over mellom 80 og 90 °C, så plasseringa funger i alle fall for meg Glad
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #535 på: april 12, 2021, 17:59:35 pm »

Ser bra ut. Skal du ha noe scoop eller lignende på den oljekjøleren? Den ligger jo ganske langt oppunder.
Jo takk:) ja mr trettennullto skal hoste opp noen plateskills og fabrikere et scoop som går på kjøler og rundt stabstag. Men den har en vifte som er koblet opp mot tempsensor. Så det får gå med det i mellomtiden

Blir nok bra.

Jeg har kjørt noen uker nå med kjøler plassert under girkassa, og et enkelt scoop uten vifte. Heller ikke doghouse, og tempen har enda ikke vært over mellom 80 og 90 °C, så plasseringa funger i alle fall for meg Glad

Det lover godt! Er spent på sommervarmen og køkjøring
Loggført
Sider: 1 ... 16 17 [18]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!