juni 01, 2024, 07:21:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 29 30 [31]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekttråd 1300/oval  (Lest 171304 ganger)
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #900 på: mai 12, 2024, 15:48:29 pm »

Csp fuel pump safety relay også integrert. Orket ikke trekke nye ledninger hele veien så her var det frem med koblingsskjema og koble seg på bilens

* IMG_2688.jpg (106.89 KB. 800x600 - vist 138 ganger.)

Rottereir men urørt utenom det jeg har lagt opp av instrumenter. Lakk og nytt nett en dag hadde vært fint Øyerulling

Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 737
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #901 på: mai 16, 2024, 23:44:43 pm »

Ny tank omsider:)
Fint med 53l når man må kjøre 98
[ Vedlegg ]
Heldigvis ingen kontakt med tannstangen som jeg var litt spent på

Mulig det er nevnt i tråden et sted, men hvordan festet du batteriet? Vurderer tilsvarende løsning.
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #902 på: mai 17, 2024, 01:27:49 am »

Ny tank omsider:)
Fint med 53l når man må kjøre 98
[ Vedlegg ]
Heldigvis ingen kontakt med tannstangen som jeg var litt spent på

Mulig det er nevnt i tråden et sted, men hvordan festet du batteriet? Vurderer tilsvarende løsning.
Sveiste fast en universal batterikasse i stål fra jeggs tror jeg. Billig sak på ebay til tjah rundt tusingen med frakt og moms
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #903 på: mai 19, 2024, 18:56:31 pm »

Etter massse god hjelp fra trettennullto var jammen triangelstag på og endelig bagasjerommet ferdig. Bremsevæske skiftet, nye klosser, filteret tilpasset og brakett for kjøler i benk lagd. Det nærmer seg:)

* IMG_2810.jpg (105 KB. 800x600 - vist 111 ganger.)

* IMG_2811.jpg (88.79 KB. 800x600 - vist 110 ganger.)

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #904 på: mai 19, 2024, 19:10:37 pm »


* IMG_2813.jpg (120.77 KB. 800x600 - vist 115 ganger.)

* IMG_2814.jpg (118.65 KB. 800x600 - vist 116 ganger.)

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #905 på: mai 19, 2024, 22:58:25 pm »

Etter en del lesing blir det ombygd tenning slik at map signal kan benyttes til korrigering. I praksis er det som svda. Bare med map signal i stedet for vakuum. I utgangspunktet gir det et problem med at den vil jage og gå rart på tomgang med map signal. Men pacemaker har en funksjon som lar deg ignorere mal signalet under x i turtall. Så det vil luke ut dette problemet. Nipler er bestilt så får vi se hvordan det blir i praksis
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #906 på: mai 21, 2024, 07:59:47 am »

Hvor setter du niplene?
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #907 på: mai 21, 2024, 14:52:55 pm »

Hvor setter du niplene?
I innsuget. Totalt fire stk. det funker jo egt ikke fordi signalet blir til stede på tomgang. Men pacemaker har en funksjon der du kan be den ignorere map signal below x rpm. Så da kan jeg helt fint bruke map signal og ikke spesifikt vakuum
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #908 på: mai 21, 2024, 21:54:53 pm »

Er ikke helt sikker på at jeg forstår. Vacuumet (trykket) er jo det samme nede i innsuget og oppunder spjellet. Sånn stort sett så lenge innsuget har omtrent samme tverrsnitt hele veien.
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #909 på: mai 22, 2024, 00:25:25 am »

Ja det er korrekt. Men på forhassere med vakuum signal er det konstruert slik at på tomgang er signalet null så det ikke er noe opptrekk. Altså rett over spjeldet. Men i innsug vil d alltid være opptrekk. Er mulig å justere seg rundt sier noen. Andre sier den blir ujevn og rar på tomgang. Uansett ikke noe problem når jeg kan velge når map signalet skal aktiveres
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #910 på: mai 22, 2024, 21:16:59 pm »

Da var den ferdig innkjørt og klar til montering Kult

* IMG_2847.jpg (123.05 KB. 800x600 - vist 90 ganger.)

* IMG_2853.jpg (113.4 KB. 800x600 - vist 92 ganger.)

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #911 på: mai 22, 2024, 21:37:49 pm »

Ja det er korrekt. Men på forhassere med vakuum signal er det konstruert slik at på tomgang er signalet null så det ikke er noe opptrekk. Altså rett over spjeldet. Men i innsug vil d alltid være opptrekk. Er mulig å justere seg rundt sier noen. Andre sier den blir ujevn og rar på tomgang. Uansett ikke noe problem når jeg kan velge når map signalet skal aktiveres

Aah da skjønner jeg. Jeg er litt i EFI-verden, men jeg har fått med meg at forgassere har vacuum-porten rett over spjeldet Glad
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #912 på: mai 22, 2024, 21:53:15 pm »

 Kult Kult Kult
Bremsekaren lagde veldig svak/mild tenningskurve så her blir det å prøve litt
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #913 på: mai 25, 2024, 21:39:44 pm »

Og der etter enda litt super hjelp! Kult [ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]


* IMG_2907.jpg (85.55 KB, 677x600 - vist 39 ganger.)
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #914 på: mai 26, 2024, 09:49:49 am »

Jævlig bra jobba gutter.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #915 på: mai 26, 2024, 17:18:44 pm »

Nå er jeg glad på dine vegene.
Etter psykt mye timer med skru og mekk, kan du endelig børne dekk  Kult

Fet lyd i motor og xos.
Super Scenic next
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #916 på: mai 26, 2024, 20:58:55 pm »

Takker og bukker! Hadde ikke gått uten mye god hjelp! Kult Gliser
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6123
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #917 på: mai 27, 2024, 00:37:12 am »

Godt jobba, karer!  Glad
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2426
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #918 på: mai 27, 2024, 08:00:32 am »

Gratulerer med motor i bil😎👍.
Får jo en perfekt innkjøring av motor på Super-Senic🙂
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #919 på: mai 27, 2024, 14:12:11 pm »

I dag bestod den jaggu PKK og med null hull Kult
Loggført
Tuomo
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted: Oulu, Finland


Vis profil

« Svar #920 på: mai 27, 2024, 15:23:07 pm »

Gratulasjoner for en lovlig, utrolig boble. Kjør pent. Ses i SCC Super Scenic.
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #921 på: mai 27, 2024, 16:36:15 pm »

I dag bestod den jaggu PKK og med null hull Kult
Sweet
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #922 på: mai 27, 2024, 19:00:11 pm »

Takker og bukker!

* IMG_2915.jpg (118.31 KB. 800x600 - vist 22 ganger.)

Prøvekjørt en del i dag og so far so good. Litt lite fortenning på 2-3-4k rpm men det fikses. Viftereima vrei seg så note to myself er å holde den stram. Ellers blir oljen fort varm og fin driftstemp, selv i kø og trykk veldig stabilt. Må si jeg stadig mer og mer begynner foretrekke kun ekstern oljekjøler. Så stabil temp har jeg aldri hatt

« Siste redigering: mai 27, 2024, 19:03:30 pm av Bug_Man » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #923 på: mai 27, 2024, 21:18:46 pm »

Takker og bukker!
[ Vedlegg ]
Prøvekjørt en del i dag og so far so good. Litt lite fortenning på 2-3-4k rpm men det fikses. Viftereima vrei seg så note to myself er å holde den stram. Ellers blir oljen fort varm og fin driftstemp, selv i kø og trykk veldig stabilt. Må si jeg stadig mer og mer begynner foretrekke kun ekstern oljekjøler. Så stabil temp har jeg aldri hatt

Grattis, og godt å høre at det så langt funker bra. Har du noen form for termostat på olja eller styres det av oljetrykkventilen som originalt?

Jeg har kun eksternt på oybokseren, men har koplet via en termostat i sandwich-plata mellom blokka og filteret.
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1286
Bosted:


Vis profil

« Svar #924 på: mai 27, 2024, 21:45:29 pm »

Takker og bukker!
[ Vedlegg ]
Prøvekjørt en del i dag og so far so good. Litt lite fortenning på 2-3-4k rpm men det fikses. Viftereima vrei seg så note to myself er å holde den stram. Ellers blir oljen fort varm og fin driftstemp, selv i kø og trykk veldig stabilt. Må si jeg stadig mer og mer begynner foretrekke kun ekstern oljekjøler. Så stabil temp har jeg aldri hatt

Grattis, og godt å høre at det så langt funker bra. Har du noen form for termostat på olja eller styres det av oljetrykkventilen som originalt?

Jeg har kun eksternt på oybokseren, men har koplet via en termostat i sandwich-plata mellom blokka og filteret.
Har csps sandwich adapter med thermo switch ut fra retur på kjøler for vifte. Fjernet bakre oljetrykkstempel og kjører retur der da csp anbefaler dette og sier det gir jevnere trykk. Og det gjør det for så vidt Glad
Loggført
Sider: 1 ... 29 30 [31]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!