juli 25, 2024, 05:22:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 30 31 [32]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekttråd 1300/oval  (Lest 181083 ganger)
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1299
Bosted:


Vis profil

« Svar #930 på: juni 08, 2024, 14:42:30 pm »

Og da var super scenic samt en tur til tønsberg over:)
Motoren fungerte over all forventning. Må lage litt mer rom til luftfiltre så er vi der! For motorvei i sommer i fart over 110 trengs nok en til oljekjøler. Så det blir ført opp på lista:)
Utenom etterstramming av innsug var det ingen problemer. Sitter alltid litt med hjertet i halsen og var spesielt spent når den oppførte og hørtes litt annerledes ut i høyden. Men ble vanlige lyden og gangen igjen når hjemme:)

Fantastisk Glad Hørtes frisk ut i alle fall Glad

Hvor varm ble den - og hvor sitter sensor?
Sitter i sandwich adapter. 108 i 120 ca
Kjøler er rated til 150 hester vannkjølt. Luftkjølt blir noe annet, så en til skal på plass:)
« Siste redigering: juni 08, 2024, 15:43:55 pm av Bug_Man » Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6162
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #931 på: juni 10, 2024, 10:32:18 am »

Og da var super scenic samt en tur til tønsberg over:)
Motoren fungerte over all forventning. Må lage litt mer rom til luftfiltre så er vi der! For motorvei i sommer i fart over 110 trengs nok en til oljekjøler. Så det blir ført opp på lista:)
Utenom etterstramming av innsug var det ingen problemer. Sitter alltid litt med hjertet i halsen og var spesielt spent når den oppførte og hørtes litt annerledes ut i høyden. Men ble vanlige lyden og gangen igjen når hjemme:)

Fantastisk Glad Hørtes frisk ut i alle fall Glad

Hvor varm ble den - og hvor sitter sensor?
Sitter i sandwich adapter. 108 i 120 ca
Kjøler er rated til 150 hester vannkjølt. Luftkjølt blir noe annet, så en til skal på plass:)

Sikkert lurt! Du har vel steinkontroll på at den ikke går for magert og ikke har for mye fortenning på det turtallet - Om jeg kjenner deg rett? Glad

Som en digresjon som kan det nevnes at jeg kun har hatt den temperaturen selv 1 gang (ca 110 grader).
Det var på autobahn i ca 115 km/t med lufttemperatur på 30-33 Grader og etter mange mils kjøring
« Siste redigering: juni 10, 2024, 13:17:24 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1299
Bosted:


Vis profil

« Svar #932 på: juni 10, 2024, 18:13:46 pm »

Har steinkontroll på alt Kult
En til kjøler er bestilt
Har også ganske mild tenningskurve foreløpig frem til jeg får rikere tomgangsdyse på plass
Her skal motor gå kjølig nok til 130-135 som marsjfart nedover europa. Derfor er motoren utstyrt med dual inlet fan og motorens oljekjøler fjernet for å dirigere all kjøleluft til topper og sylindre. Termostatflapsene er sveist fast i en slik posisjon at luften blir dirigert noe mer mot topper og toppen av sylindre enn mot bunn av sylindre
« Siste redigering: juni 10, 2024, 21:44:47 pm av Bug_Man » Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1299
Bosted:


Vis profil

« Svar #933 på: juni 13, 2024, 15:16:34 pm »

Skulle kanskje alt komme i morgen Kult

* IMG_3025.jpg (61.94 KB. 600x600 - vist 54 ganger.)

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1299
Bosted:


Vis profil

« Svar #934 på: juni 14, 2024, 15:08:48 pm »

To dager fra california. Kortere tid enn fra hotshop det

* IMG_3069.jpg (99.73 KB. 800x600 - vist 55 ganger.)

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1299
Bosted:


Vis profil

« Svar #935 på: juli 05, 2024, 23:29:15 pm »

Alt i alt en bra tur. 6000km kjørt. 130-140 i marsjfart og en sinna tysker som prøvde riste oss av men ikke fikk det til. Heldigvis tok han av når vi nådde turtallssperra på 6800 i fjerde gir

* IMG_3346.jpg (130.48 KB. 800x600 - vist 38 ganger.)

* IMG_3409.jpg (116.12 KB. 687x600 - vist 38 ganger.)

« Siste redigering: juli 05, 2024, 23:47:26 pm av Bug_Man » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #936 på: juli 08, 2024, 12:17:07 pm »

Nais Glad
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1299
Bosted:


Vis profil

« Svar #937 på: juli 16, 2024, 22:12:11 pm »

Brukes litt her og der. Motor for fort fin oljetemp og selv om konverteringen til nytt utløselager løsna så har clutchen tørket såppass opp at den ikke slurer lenger. Så blir litt å fikse til våren:) nå er det bare litt kjøring. Thermo switch på 90c skal kjøpes inn så oljen når 90c selv ved putlekjøring i stedet for 82 som nå. Er fan av optimal oljetemp både for sterkest film og for å få kokt ut vann og svoveldannelse. Det blir nok å bytte ut høyre panel for speedometeret med et panel med to instrumenter og montere lambdainstrument til neste sesong og få finjustert afr
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4062
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #938 på: juli 17, 2024, 07:45:43 am »

Utrolig tøft det der! jeg heier på biler som blir brukt  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1299
Bosted:


Vis profil

« Svar #939 på: juli 17, 2024, 08:30:33 am »

Utrolig tøft det der! jeg heier på biler som blir brukt  Gliser
Ja er noe eget med det! Er vell oppi 8-9000km med nye motoren nå Kult
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6162
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #940 på: juli 20, 2024, 01:50:51 am »

Utrolig tøft det der! jeg heier på biler som blir brukt  Gliser
Ja er noe eget med det! Er vell oppi 8-9000km med nye motoren nå Kult

Er slik det skal være. 🙂Ting som brukes holder.
Hjelper jo at du er fokusert og velger de beste produktene også

Takk for at du holder oss oppdatert!👍


Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1299
Bosted:


Vis profil

« Svar #941 på: juli 21, 2024, 18:24:28 pm »

Utrolig tøft det der! jeg heier på biler som blir brukt  Gliser
Ja er noe eget med det! Er vell oppi 8-9000km med nye motoren nå Kult

Er slik det skal være. 🙂Ting som brukes holder.
Hjelper jo at du er fokusert og velger de beste produktene også

Takk for at du holder oss oppdatert!👍



Jo er ikke mange oppdateringene men😂 ja målet var noe som holdt og som hadde ytelse. Så langt er jeg fornøyd. Til våren blir motoren tatt ut og demontert. Skal inspisere om den har tatt noe skade av hakket for lite oljepumpe på høyt turtall og tette giroljelekkasje. Toppene skal og sendes til en kar for porting. Ikke helt fornøyd med resultatet, så får vi se om vi får skvist ut noe mer før alle ressurser og energi legges i 2723cc oxyen
Loggført
Sider: 1 ... 30 31 [32]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!