Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1310
Bosted:
|
|
« Svar #930 på: juni 08, 2024, 15:42:30 pm » |
|
Og da var super scenic samt en tur til tønsberg over:) Motoren fungerte over all forventning. Må lage litt mer rom til luftfiltre så er vi der! For motorvei i sommer i fart over 110 trengs nok en til oljekjøler. Så det blir ført opp på lista:) Utenom etterstramming av innsug var det ingen problemer. Sitter alltid litt med hjertet i halsen og var spesielt spent når den oppførte og hørtes litt annerledes ut i høyden. Men ble vanlige lyden og gangen igjen når hjemme:)
Fantastisk Hørtes frisk ut i alle fall Hvor varm ble den - og hvor sitter sensor? Sitter i sandwich adapter. 108 i 120 ca Kjøler er rated til 150 hester vannkjølt. Luftkjølt blir noe annet, så en til skal på plass:)
|
|
« Siste redigering: juni 08, 2024, 16:43:55 pm av Bug_Man »
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6193
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #931 på: juni 10, 2024, 11:32:18 am » |
|
Og da var super scenic samt en tur til tønsberg over:) Motoren fungerte over all forventning. Må lage litt mer rom til luftfiltre så er vi der! For motorvei i sommer i fart over 110 trengs nok en til oljekjøler. Så det blir ført opp på lista:) Utenom etterstramming av innsug var det ingen problemer. Sitter alltid litt med hjertet i halsen og var spesielt spent når den oppførte og hørtes litt annerledes ut i høyden. Men ble vanlige lyden og gangen igjen når hjemme:)
Fantastisk Hørtes frisk ut i alle fall Hvor varm ble den - og hvor sitter sensor? Sitter i sandwich adapter. 108 i 120 ca Kjøler er rated til 150 hester vannkjølt. Luftkjølt blir noe annet, så en til skal på plass:) Sikkert lurt! Du har vel steinkontroll på at den ikke går for magert og ikke har for mye fortenning på det turtallet - Om jeg kjenner deg rett? Som en digresjon som kan det nevnes at jeg kun har hatt den temperaturen selv 1 gang (ca 110 grader). Det var på autobahn i ca 115 km/t med lufttemperatur på 30-33 Grader og etter mange mils kjøring
|
|
« Siste redigering: juni 10, 2024, 14:17:24 pm av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1310
Bosted:
|
|
« Svar #932 på: juni 10, 2024, 19:13:46 pm » |
|
Har steinkontroll på alt En til kjøler er bestilt Har også ganske mild tenningskurve foreløpig frem til jeg får rikere tomgangsdyse på plass Her skal motor gå kjølig nok til 130-135 som marsjfart nedover europa. Derfor er motoren utstyrt med dual inlet fan og motorens oljekjøler fjernet for å dirigere all kjøleluft til topper og sylindre. Termostatflapsene er sveist fast i en slik posisjon at luften blir dirigert noe mer mot topper og toppen av sylindre enn mot bunn av sylindre
|
|
« Siste redigering: juni 10, 2024, 22:44:47 pm av Bug_Man »
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1310
Bosted:
|
|
« Svar #933 på: juni 13, 2024, 16:16:34 pm » |
|
Skulle kanskje alt komme i morgen
IMG_3025.jpg (61.94 KB. 600x600 - vist 93 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1310
Bosted:
|
|
« Svar #934 på: juni 14, 2024, 16:08:48 pm » |
|
To dager fra california. Kortere tid enn fra hotshop det
IMG_3069.jpg (99.73 KB. 800x600 - vist 92 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1310
Bosted:
|
|
« Svar #935 på: juli 06, 2024, 00:29:15 am » |
|
Alt i alt en bra tur. 6000km kjørt. 130-140 i marsjfart og en sinna tysker som prøvde riste oss av men ikke fikk det til. Heldigvis tok han av når vi nådde turtallssperra på 6800 i fjerde gir
IMG_3346.jpg (130.48 KB. 800x600 - vist 79 ganger.)
IMG_3409.jpg (116.12 KB. 687x600 - vist 77 ganger.)
|
|
« Siste redigering: juli 06, 2024, 00:47:26 am av Bug_Man »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1310
Bosted:
|
|
« Svar #937 på: juli 16, 2024, 23:12:11 pm » |
|
Brukes litt her og der. Motor for fort fin oljetemp og selv om konverteringen til nytt utløselager løsna så har clutchen tørket såppass opp at den ikke slurer lenger. Så blir litt å fikse til våren:) nå er det bare litt kjøring. Thermo switch på 90c skal kjøpes inn så oljen når 90c selv ved putlekjøring i stedet for 82 som nå. Er fan av optimal oljetemp både for sterkest film og for å få kokt ut vann og svoveldannelse. Det blir nok å bytte ut høyre panel for speedometeret med et panel med to instrumenter og montere lambdainstrument til neste sesong og få finjustert afr
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4086
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #938 på: juli 17, 2024, 08:45:43 am » |
|
Utrolig tøft det der! jeg heier på biler som blir brukt
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1310
Bosted:
|
|
« Svar #939 på: juli 17, 2024, 09:30:33 am » |
|
Utrolig tøft det der! jeg heier på biler som blir brukt Ja er noe eget med det! Er vell oppi 8-9000km med nye motoren nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6193
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #940 på: juli 20, 2024, 02:50:51 am » |
|
Utrolig tøft det der! jeg heier på biler som blir brukt Ja er noe eget med det! Er vell oppi 8-9000km med nye motoren nå Er slik det skal være. 🙂Ting som brukes holder. Hjelper jo at du er fokusert og velger de beste produktene også Takk for at du holder oss oppdatert!👍
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1310
Bosted:
|
|
« Svar #941 på: juli 21, 2024, 19:24:28 pm » |
|
Utrolig tøft det der! jeg heier på biler som blir brukt Ja er noe eget med det! Er vell oppi 8-9000km med nye motoren nå Er slik det skal være. 🙂Ting som brukes holder. Hjelper jo at du er fokusert og velger de beste produktene også Takk for at du holder oss oppdatert!👍 Jo er ikke mange oppdateringene men😂 ja målet var noe som holdt og som hadde ytelse. Så langt er jeg fornøyd. Til våren blir motoren tatt ut og demontert. Skal inspisere om den har tatt noe skade av hakket for lite oljepumpe på høyt turtall og tette giroljelekkasje. Toppene skal og sendes til en kar for porting. Ikke helt fornøyd med resultatet, så får vi se om vi får skvist ut noe mer før alle ressurser og energi legges i 2723cc oxyen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1310
Bosted:
|
|
« Svar #942 på: juli 27, 2024, 00:25:20 am » |
|
Ikke mye som skjer om dagen, annet enn at kjøleviften sprang jeg og mister trettennullto valgte å oppgradere kjølesystemet med en AAT evolution 2 kjølevifte. Denne suger inn luft på begge sider. Vi ble lovet gull og grønne skoger men trettennullto sin vifte sprang i tyskland ved autobahn i sommer. Heldigvis bare en time unna csp, så han demonterte, jeg dro og kjøpte deler og så kom vi oss videre. Jeg ble da bekymret for min, men AAT mente det var et særtilfelle. Min holdt turen men sprang for to dager siden. Han mente dette var unntaksvis men jeg vet ikke enda. Siden vi kjøpte har det blitt gjort noen endringer i filamentet så AAT påstår at den reviderte utgaven er 92% sterkere grunnet en eller annen teknikalitet med filamentet. Så da får vi prøve en gang til. De kjøler temmelig mye bedre så hadde vært kjipt om det viser seg å ikke være holdbart
IMG_0049.jpg (61.12 KB. 800x600 - vist 50 ganger.)
IMG_0050.jpg (73.85 KB. 800x600 - vist 57 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7217
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #943 på: juli 27, 2024, 19:57:42 pm » |
|
Kjedelig. Jeg har fulgt med på AAT sine videoer og med den lille erfaringen jeg har med 3d-printing må jeg si jeg har vært skeptisk til å bruke det til moe som roterer så fort og flytter så mye luft. Lagbindingen mellom lagene med plast er kritisk, og med såpass tynne deler vil jeg tro det kan bli utfordrende. Håper det løser seg, for det er mye bra i det han presenterer også.
Interessant at begge deres havarier var "engangstilfeller"...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1310
Bosted:
|
|
« Svar #944 på: juli 27, 2024, 20:49:02 pm » |
|
Veldig interessant:P tror det er bullshit. Han mener kundenes har rullet mange mil - og det kan nok stemme, kollektivt sett. Min holdt jo bare 7400km og trettennulltos litt mindre enn det igjen. I tillegg ville han ikke gi meg den nye gratis da jeg hadde betalt for den før den jeg hadde sprang
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1310
Bosted:
|
|
« Svar #945 på: august 01, 2024, 22:29:59 pm » |
|
Da var ny vifte montert. Fikk langt i fra ut alt av den gamle og erfaringen ble som trettennullto sin. Varmere motor. Antakelig masse plast over kjøleribber. Så da blir det kun scc på bilen i år før lagring
IMG_0140.jpg (160.03 KB. 800x580 - vist 58 ganger.)
IMG_0141.jpg (91.91 KB. 740x600 - vist 59 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4086
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #946 på: august 02, 2024, 15:00:38 pm » |
|
Et lite tips her fra.. Hvis du demonterer de to bøylene som motorluke hengslene er montert på får du viftehuset litt opp, litt mot høyre og så resten av veien opp uten problemer. Bare løsne båndet rundt dynamoen og demonter de to små blekk fra doghouse kjøleren
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1310
Bosted:
|
|
« Svar #947 på: august 02, 2024, 15:17:34 pm » |
|
Et lite tips her fra.. Hvis du demonterer de to bøylene som motorluke hengslene er montert på får du viftehuset litt opp, litt mot høyre og så resten av veien opp uten problemer. Bare løsne båndet rundt dynamoen og demonter de to små blekk fra doghouse kjøleren Har ingen doghouse kjøler men takk for tips! Det kan helt klart bli en løsning til å skrape av plast. Men har mekkesperre om dagen. Ganske så lei og har en polo som ber om ny clutch og regreim
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1310
Bosted:
|
|
« Svar #948 på: august 14, 2024, 20:37:01 pm » |
|
Ble ingen drag i år på scc grunnet girlekkasje men veldig bra helg likevel! Fikk lånt ut bilen til tre førere og tent iveren etter større motor rakk akkurat hjem før dette skjedde i siste sving
IMG_0246.jpg (118.15 KB. 800x600 - vist 56 ganger.)
IMG_0247.jpg (170.19 KB. 800x600 - vist 49 ganger.) Ved nærmere inspeksjon har mutter løsnet og akselen gitt etter, dette ser man på bruddet og måten det har banket litt i toppens anleggsflate på. Selv når jeg fortalte denne infoen til Gene Berg, valgte de å sende ny aksel og shims kostnadsfritt. Det må sies å være god kundeservice
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|