april 19, 2024, 02:50:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tilhengervekt i vognkort sika 75, 1600  (Lest 1502 ganger)
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: april 13, 2016, 08:41:18 am »

På sikaen vil jeg ha tillatt tilhengervekt m/uten brems inn i vognkortet. Selv om det var hengerfeste på den ved import, ble dette ikke ført inn. Ifølge BT må jeg ha dokumentasjon fra VW/Møller. Har sendt mail og snakket med Møller på telefon, men de var ikke sikker på de hadde noe....

Ifølge BT kunne jeg ikke bruke kopi av vognkort fra identisk bil. Noen andre med erfaringer eller andre fremgangsmåter?

Hvilke hengervekt blir en 75 sika med 1600 godkjent med?

Geir
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: april 22, 2016, 12:58:58 pm »

Hyggelig melding fra Møller.... Sint BT sier jeg MÅ ha typegodkjenning fra importør....Hva gjør jeg? Noen som har vært borti noe lignende?

"Hei.
Din henvendelse er undersøkt opp mot våre arkiver samt fabrikk.

Vi har dessverre ingen tilgang til opplysninger om tillatte hengervekter til dette kjøretøyet.

Vi kan dessverre derfor ikke hjelpe deg med dokumentasjon i denne saken."

 
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #2 på: april 22, 2016, 16:40:58 pm »

hvis man leser mellom linjene der, så står det : vi driter fullstendig i deg.. vi gidder ikke å bruke tid på å fortsatt ha deg som vår kunde... Hilsen Møller bil-.-...



kontakter du dekra, eller tuv i Tyskland,  vil du garantert få kjøpt  de papirene du trenger. men at bt forlanger typegodkjenning på bilen din, er merkelig hvis den alt er skilta.. jeg hadde vel spurt om hvilket grunnlag de har for å forlange det, å ikke et dokument fra hengerfesteprodusenten, som i sin godkjenning av hengerfestet har de dokumenter som trengtes dengangen.. virker som at du har kommet borti noen skikkelig vrange paragrafryttere uten bånd til virkeligheten
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #3 på: april 22, 2016, 21:54:43 pm »

Plokkopp'en min, som også er sumatragrøn -75 Sika, har dette i vognkortet:
Maksvekt tilhenger m/brems    800 kg
Maksvekt tilhenger u/brems     590 kg

På typegodkjenningsskiltet som er montert på festet meiner eg det står 1250 kg


På ein annan bil, har eg nett fått godkjent uorginale dekkdimensjonar, basert på referanse til identisk køyretøy Kult
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!