Langlo
Nybegynner

Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal
|
 |
« Svar #30 på: mai 22, 2016, 23:02:46 pm » |
|
statusupdat: rumler å går bilen nå! etter mye om å men, vet ikke helt hva som gjorde susen, men stilte alt inn rett, nytt bensinfilter, pussa plugger. så gikk den fint på tomgang. det jeg lurer på nå er som følger: bilen har et lite dødgangsområde på midtregisteret, føler ut som den skal dø ut for å så slå inn, hva gjør dette? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #31 på: mai 23, 2016, 22:37:19 pm » |
|
såkalt "flat Spott" Har opplevd det på mange PICT3 gassere. Eller fortsatt litt rusk i dysa
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Langlo
Nybegynner

Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal
|
 |
« Svar #32 på: mai 24, 2016, 07:25:19 am » |
|
Skal ta ut dusa å rense. Om det ikke fungerer. Er det bare slik den er? 34pict 3 forgasser mener je 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hauganfoto
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø
Jørn Kristensen
|
 |
« Svar #33 på: mai 30, 2016, 10:41:08 am » |
|
Tja. Du kan godt måle hvor mye bensin aksellerasjonspumpa gir. Gir den for lite, vil bilen nøle. Min nøler litt, men ikke om jeg gir flatt jern 
|
|
|
Loggført
|
1954 Tempo Handy 1954 Ferguson gråtass 1973 1303s Og to bruksbiler...
|
|
|
|
Langlo
Nybegynner

Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal
|
 |
« Svar #35 på: mai 30, 2016, 18:18:28 pm » |
|
motoren går meget pent nå.  elektronisk tenning nye plugger, ledninger, rotor og rotorlokk  men etter bytte til elektronisk tenning og ny coil, så lader ikke bilen, hva kan ha skjedd? eller, bilen lader men ligger kun på 11.65 volt og hopper opp og ned 0.05volt, ladereleet står å tikker veldig mye, det kan hende det har vært slik hele tiden, bare jeg som har vært for opptatt med alt det andre. skal gå over alle jordinger imårga osv, men hva mer bør jeg sjekke? skal på tur i helgen, så hadde vært kjekt å løst dette før fredag :p
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #36 på: mai 30, 2016, 20:10:07 pm » |
|
Lading, sjekk børster, hvis ok bytt rele. Antar du har sjekket at alle ledninger er på plass. Pict 3: går best med større hoveddyse. 135 eller 145? Husker ikke.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Langlo
Nybegynner

Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal
|
 |
« Svar #37 på: mai 30, 2016, 21:21:28 pm » |
|
Har også et bosch 0332 019 103 relee koblet til en blå/hvit ledning, jording og to andre ledninger under baksetet, dette er vell ikke orginalt? Ikke vet jeg hva det går til heller 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #38 på: mai 30, 2016, 21:44:11 pm » |
|
Stor mulighet for at det er til varmetrådene i bakruta. I så fall originalt... Slå av og på bryteren til varmetrådene og du bør høre klikket i dette releet.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Langlo
Nybegynner

Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal
|
 |
« Svar #39 på: mai 31, 2016, 20:18:24 pm » |
|
Stor mulighet for at det er til varmetrådene i bakruta. I så fall originalt... Slå av og på bryteren til varmetrådene og du bør høre klikket i dette releet.
Helt sant Men tilbake til ladeproblem. Får mange tikkelyder av laderelee.. normalt? Såg inni og begge sidene av releet hopper å tikker på kontaktpunktene, liten gnist mellom kontaktpunktene på vippearmen inni der. Måler dynamo får igrunn bare rabbel fra voltmeteret men den hopper fra 12v til 15v samme på inn-siden på releet og ut på andre siden. Men batteriet er bare 12.51 og påvei nedover. Har testet to batteri som jeg vet fungerer, ladder vertfall 14.2 i bruksbilen min. Hjeeelp :p
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
P-stop
Supermedlem
    
Innlegg: 914
Bosted: Vinterbro
Ulf
|
 |
« Svar #40 på: mai 31, 2016, 20:26:17 pm » |
|
Kan høre ut som om ladereleet slår seg på og av hele tiden. Det skal bare slå seg av når batteriet er fullt for å unngå koking av dette. Kan vel trygt bytte dette eller få prøve ett som virker.
|
|
|
Loggført
|
Stolt medlem av highroofers.
|
|
|
Langlo
Nybegynner

Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal
|
 |
« Svar #41 på: mai 31, 2016, 20:33:28 pm » |
|
Kan høre ut som om ladereleet slår seg på og av hele tiden. Det skal bare slå seg av når batteriet er fullt for å unngå koking av dette. Kan vel trygt bytte dette eller få prøve ett som virker.
skal prøve en annens boble sitt laderelee imorgen  om det ikke er den som tuller så er jeg blank igjen... :p om dere har flere forslag, skriv de ned 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Langlo
Nybegynner

Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal
|
 |
« Svar #42 på: mai 31, 2016, 20:35:24 pm » |
|
ladelampa i dash, lyser ikke heller... hva skal ladestrøm ligge på? har hørt alt fra 13.6v til 14.2v...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ted67
Seniormedlem
   
Innlegg: 475
Bosted: kolsås
Kicking ass and taking names since 1999.
|
 |
« Svar #43 på: mai 31, 2016, 21:50:03 pm » |
|
Mål ut fra dynamo, og mål spenning på batteri. Så ser du fort hvor feilen er. Over 13,6 holder fint.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
P-stop
Supermedlem
    
Innlegg: 914
Bosted: Vinterbro
Ulf
|
 |
« Svar #44 på: juni 01, 2016, 22:46:44 pm » |
|
Måler dynamo får igrunn bare rabbel fra voltmeteret men den hopper fra 12v til 15v samme på inn-siden på releet og ut på andre siden. Men batteriet er bare 12.51 og påvei nedover. Har testet to batteri som jeg vet fungerer, ladder vertfall 14.2 i bruksbilen min. Hjeeelp :p
Ut i fra denne målingen tyder det på at Lade reléet tuller og derfor hopper voltmeteret fra 12 - 15volt. Kan selvfølgelig være en feil ett annet sted som gjør at dette kødder. Kortslutning overledning etc. Er alt helt hundre kan godt dynamo lade helt opp til 14,6 volt. men alt over 13 er vel innafor og greit å leve med. Bare du ikke passerer 15volt. Da kan det hende batteriet ditt begynner å slite. Håper ladelampe lyser med tenning på og ikke motor i gang. Ellers er det flere fei l som ladelampa ikke oppdager og derfor lyser den ikke.
|
|
|
Loggført
|
Stolt medlem av highroofers.
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #45 på: juni 02, 2016, 16:20:43 pm » |
|
Mye tikking fra laderele tyder som regel på at den tråd-motstanden eller noe av de andre komponentene som er bakpå ladereleet er defekt. Da får du ikke den jevne reguleringen og voltmeteret vil hoppe mer enn normalt.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Langlo
Nybegynner

Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal
|
 |
« Svar #46 på: juni 02, 2016, 16:23:37 pm » |
|
Mye tikking fra laderele tyder som regel på at den tråd-motstanden eller noe av de andre komponentene som er bakpå ladereleet er defekt. Da får du ikke den jevne reguleringen og voltmeteret vil hoppe mer enn normalt.
byttet til en kompis sitt relee, og vipps, ladding var tilbake og ingen tikking  så nytt relee bestillt! Takk for all hjelp hittil, kommer sikkert mer trøbbel :p
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|