april 20, 2024, 13:59:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1973 1303s motorproblemer  (Lest 10814 ganger)
Langlo
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal


Vis profil

« Svar #30 på: mai 22, 2016, 22:02:46 pm »

statusupdat:
rumler å går bilen nå! etter mye om å men, vet ikke helt hva som gjorde susen, men stilte alt inn rett, nytt bensinfilter, pussa plugger. så gikk den fint på tomgang.

det jeg lurer på nå er som følger: bilen har et lite dødgangsområde på midtregisteret, føler ut som den skal dø ut for å så slå inn, hva gjør dette? Glad
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #31 på: mai 23, 2016, 21:37:19 pm »

såkalt "flat Spott" Har opplevd det på mange PICT3 gassere.
Eller fortsatt litt rusk i dysa
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Langlo
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal


Vis profil

« Svar #32 på: mai 24, 2016, 06:25:19 am »

Skal ta ut dusa å rense.
Om det ikke fungerer. Er det bare slik den er? 34pict 3 forgasser mener je Glad
Loggført
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #33 på: mai 30, 2016, 09:41:08 am »

Tja. Du kan godt måle hvor mye bensin aksellerasjonspumpa gir. Gir den for lite, vil bilen nøle. Min nøler litt, men ikke om jeg gir flatt jern  Gliser
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #34 på: mai 30, 2016, 10:12:03 am »

Gammelt triks er sette i større dyse Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Langlo
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal


Vis profil

« Svar #35 på: mai 30, 2016, 17:18:28 pm »

motoren går meget pent nå. Glad elektronisk tenning nye plugger, ledninger, rotor og rotorlokk Glad

men etter bytte til elektronisk tenning og ny coil, så lader ikke bilen, hva kan ha skjedd? eller, bilen lader men ligger kun på 11.65 volt og hopper opp og ned 0.05volt, ladereleet står å tikker veldig mye, det kan hende det har vært slik hele tiden, bare jeg som har vært for opptatt med alt det andre.

skal gå over alle jordinger imårga osv, men hva mer bør jeg sjekke? skal på tur i helgen, så hadde vært kjekt å løst dette før fredag :p
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #36 på: mai 30, 2016, 19:10:07 pm »

Lading, sjekk børster, hvis ok bytt rele. Antar du har sjekket at alle ledninger er på plass.
Pict 3: går best med større hoveddyse. 135 eller 145? Husker ikke.
Loggført
Langlo
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal


Vis profil

« Svar #37 på: mai 30, 2016, 20:21:28 pm »

Har også et bosch 0332 019 103 relee koblet til en blå/hvit ledning, jording og to andre ledninger under baksetet, dette er vell ikke orginalt? Ikke vet jeg hva det går til heller Glad
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #38 på: mai 30, 2016, 20:44:11 pm »

Stor mulighet for at det er til varmetrådene i bakruta. I så fall originalt...
Slå av og på bryteren til varmetrådene og du bør høre klikket i dette releet.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Langlo
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal


Vis profil

« Svar #39 på: mai 31, 2016, 19:18:24 pm »

Stor mulighet for at det er til varmetrådene i bakruta. I så fall originalt...
Slå av og på bryteren til varmetrådene og du bør høre klikket i dette releet.

Helt sant Glad

Men tilbake til ladeproblem. Får mange tikkelyder av laderelee.. normalt? Såg inni og begge sidene av releet hopper å tikker på kontaktpunktene, liten gnist mellom kontaktpunktene på vippearmen inni der. Måler dynamo får igrunn bare rabbel fra voltmeteret men den hopper fra 12v til 15v samme på inn-siden på releet og ut på andre siden. Men batteriet er bare 12.51 og påvei nedover. Har testet to batteri som jeg vet fungerer, ladder vertfall 14.2 i bruksbilen min.  Hjeeelp :p
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #40 på: mai 31, 2016, 19:26:17 pm »

Kan høre ut som om ladereleet slår seg på og av hele tiden. Det skal bare slå seg av når batteriet er fullt for å unngå koking av dette.
Kan vel trygt bytte dette eller få prøve ett som virker.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Langlo
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal


Vis profil

« Svar #41 på: mai 31, 2016, 19:33:28 pm »

Kan høre ut som om ladereleet slår seg på og av hele tiden. Det skal bare slå seg av når batteriet er fullt for å unngå koking av dette.
Kan vel trygt bytte dette eller få prøve ett som virker.

skal prøve en annens boble sitt laderelee imorgen Glad om det ikke er den som tuller så er jeg blank igjen... :p

om dere har flere forslag, skriv de ned Osteaktig
Loggført
Langlo
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal


Vis profil

« Svar #42 på: mai 31, 2016, 19:35:24 pm »

ladelampa i dash, lyser ikke heller... hva skal ladestrøm ligge på? har hørt alt fra 13.6v til 14.2v...
Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #43 på: mai 31, 2016, 20:50:03 pm »

Mål ut fra dynamo, og mål spenning på batteri. Så ser du fort hvor feilen er. Over 13,6 holder fint.
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #44 på: juni 01, 2016, 21:46:44 pm »

Måler dynamo får igrunn bare rabbel fra voltmeteret men den hopper fra 12v til 15v samme på inn-siden på releet og ut på andre siden. Men batteriet er bare 12.51 og påvei nedover. Har testet to batteri som jeg vet fungerer, ladder vertfall 14.2 i bruksbilen min.  Hjeeelp :p

Ut i fra denne målingen tyder det på at Lade reléet tuller og derfor hopper voltmeteret fra 12 - 15volt.
Kan selvfølgelig være en feil ett annet sted som gjør at dette kødder. Kortslutning overledning etc.
Er alt helt hundre kan godt dynamo lade helt opp til 14,6 volt. men alt over 13 er vel innafor og greit å leve med. Bare du ikke passerer 15volt. Da kan det hende batteriet ditt begynner å slite.
Håper ladelampe lyser med tenning på og ikke motor i gang. Ellers er det flere fei l som ladelampa ikke oppdager og derfor lyser den ikke.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #45 på: juni 02, 2016, 15:20:43 pm »

Mye tikking fra laderele tyder som regel på at den tråd-motstanden eller noe av de andre komponentene som er bakpå ladereleet er defekt. Da får du ikke den jevne reguleringen og voltmeteret vil hoppe mer enn normalt.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Langlo
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal


Vis profil

« Svar #46 på: juni 02, 2016, 15:23:37 pm »

Mye tikking fra laderele tyder som regel på at den tråd-motstanden eller noe av de andre komponentene som er bakpå ladereleet er defekt. Da får du ikke den jevne reguleringen og voltmeteret vil hoppe mer enn normalt.

byttet til en kompis sitt relee, og vipps, ladding var tilbake og ingen tikking Glad så nytt relee bestillt!

Takk for all hjelp hittil, kommer sikkert mer trøbbel :p
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!