april 28, 2024, 09:59:17 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forgasser: 30 Pict-3. Sette sammen choke-armen  (Lest 1033 ganger)
cryo
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« på: mai 10, 2016, 21:33:09 pm »

Hei!

Jeg har nylig hatt forgasseren min i biter for å rense og bytte diverse slitedeler.
Når jeg kommer til å sette den sammen igjen viser det seg at bildene av akuratt sammensetningen av de løse delene på armen som går på choke-spjeldet er litt dårlige.

Nå har mutteren falt av, da jeg ikke kunne stramme den for mye, siden da rører ingenting seg. Hvilken mutter skal det forresten være her? Jeg har inntrykk av at det skal være en låsemutter, men det var en vanlig mutter som stod på.

Har noen rekkefølgen dette skal være på i?

Her en min rekkefølge: Mutter - Arm - Hylse - Choketrinn - Skive

Har noen informasjon om hvilken mutter og hvilke gjenger det er på dette staget?

Bilde så dere skjønner hva jeg mener:


Takker for alle svar!


* DSC_0169.jpg (50.77 KB, 800x450 - vist 120 ganger.)
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #1 på: mai 10, 2016, 23:00:14 pm »

Selve platen med hakkene (Fast Idle Cam) skal være løs og bevege seg fritt. Det skal være en skive med flens som den lille stopp-armen strammer mot (dårlig forklart, jeg vet). Mutteren du har er ikke original, akkurat, men det gjør neppe noe.

Loggført
cryo
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mai 11, 2016, 17:22:44 pm »

Var på biltema og fant en låsemutter som passet, ser ut til å ha løst problemet Glad (Den vanlige mutteren falt av)


* DSC_0175.jpg (41.17 KB, 338x600 - vist 110 ganger.)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!