mars 19, 2024, 07:47:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min German/race looker  (Lest 105942 ganger)
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« på: desember 22, 2007, 17:41:58 pm »

Måtte vel flytte over hit jeg og.

Her er min bil:


* Boble side lite.JPG (42.7 KB, 840x560 - vist 2325 ganger.)
« Siste redigering: desember 22, 2007, 17:43:39 pm av Turbo Haraune » Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #1 på: desember 22, 2007, 18:05:00 pm »

Og her er listen med mods:

Modifikasjons liste:
Karroseri:
¤ Fjernet takrenne
¤ Fjernet all krom.
¤ Fjernet alle pyntelister
¤ Sveiset igjen alle hull til lister,antenne etc.
¤ Dørhandtak fra Audi A6
¤ Sjulte dørhengsler
¤ Avrundet alle skarpe hjørner(dør)
¤ Luftinntak på C-stolpe
¤ Glassfiber panser med luftutblås
¤ Frontplate med luftinntak, handbanket
¤ Forsenkede blinklys forran
¤ Diode blinklys forsenket i sidespeil
¤ Diode bremselys inni luftintak under bakrute
¤ Helsveiset veltebur (edit nå er det avtagbart)
¤ Radiator forran
¤ Kjølevannslanger inni kanaler
¤ Instrumentpanel i helfrest aluminium 7075-T6
¤ Instrumenter fra Autometer, Ultralight
¤ Alu innerspeil og dørknopper
¤ Alu innertrekk i dører og baksete med handvalset mønster
¤ Sabelt stoler og belter (4punkt)
¤ Batteri montert forran i hjulbrønn
¤ Modifisert torpedovegg handvalset
¤ Custom aluminium spoiler med innebygget intercooler
¤ Forsterkninger over eksospotter i handbanket RF stål.
¤ Nye gulvplater,kanaler,innerskjermer,deler av dørstolper osv.
¤ Aluramme for å erstatte innerskjermer bak
¤ Bredda glassfiber skjermer 5+9cm
¤ Sabelt seter,belter og ratt


Hjuloppheng:

¤ Egenkonstruert uniball bakstilling
¤ 29mm whiteline justerbart stabilisatorstag bak
¤ Dobbelt stabilisatorstag forran
¤ Polyuhretan foringer der det ikke er uniball
¤ Cupstag over bakstilling
¤ Gaz coilovere bak, 500lbs fjærer. Trinnløs justering av høyde og rebound
¤ Senkefjærer forran med kortere gule konidempere
¤ Nylonforinger i styresnekke og hjelpesnekke
¤ Kercher bremse kit med skivebremser bak og Porsche boxter forran
¤ Orginale Porshe Cup 2 felger 7+9” 205/50/17 og 245/40/17
¤ Koni styredemper,justerbar
¤ Porsche 944turbo bakre bærearmer (A-armer)
¤ Porsche 944turbo bakbremser med 4-stempede calippre


Girkasse:

¤ Porsche 915 fra 911sc
¤ Kennedy stg3 clutch med ”gold” disc
¤ Girkasse flyttet ca 5cm fremover
¤ Fester og girsjalter fra bug@fivespeed
¤ 944turbo drivaksler og knuter
¤ Custom hydraulisk clutch mekanisme


Motor:

¤ Subaru EJ20T Turbo Intercooler 16V Quad cam
¤ Effekt orginalt 211 hk ved 0,7 bar laddetrykk (målt til 245hk på hjula på rullende landevei.300nm)
¤ Justerbart laddetrykk satt til 1,2bar
¤ Radiator fra Opel omega 3000
¤ Custom alu Ekspansjonstank
¤ Bensinpumpe fra opel omega 3000
¤ Custom Swirl tank i alu med Aeroquip AN-fittings
¤ 3" tykk Intercooler fra hks
¤ Samco silicon luftslanger
¤ Eksos i 2,5” rustfritt
¤ 5Zigen universale eksospotter 2,5” inn og 3,5” utblås

« Siste redigering: juni 20, 2008, 19:49:16 pm av Turbo Haraune » Loggført
Fisk1
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Lillehammer/Gjøvik



Vis profil
« Svar #2 på: desember 22, 2007, 19:12:09 pm »

Fy og faen for en bil! Glad
Det er omtrent så nære som jeg kan forestille meg drømmebobla mi som mulig.
Må jo helt vilt bra? Muligheter for å se en video av vidunderet?
Loggført

Altfor mange planer og altfor lite penger...
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: desember 28, 2007, 21:24:39 pm »

Herlig lyd i denne bilen, gikk godt på revebanen også selv om ebb nok hadde litt mer erfaring og lettere bil.... eneste bobla jeg liker som har vinge bak...
Loggført

1961 T1 - Custom
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #4 på: desember 29, 2007, 15:31:41 pm »

Herlig lyd i denne bilen, gikk godt på revebanen også selv om ebb nok hadde litt mer erfaring og lettere bil.... eneste bobla jeg liker som har vinge bak...

Vingen blir fjernet i vinter.......................og erstattet av en MYE større.
Loggført
Håkon
Seniormedlem
****
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: desember 29, 2007, 20:09:25 pm »


Vingen blir fjernet i vinter.......................og erstattet av en MYE større.
[/quote]

Fine  Gliser Gliser
Loggført

Phearson
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Kongsberg


Vis profil

« Svar #6 på: desember 29, 2007, 20:42:15 pm »

Vingen blir fjernet i vinter.......................og erstattet av en MYE større.
[/quote]

Selger du den gammle vingen da eller? :pp

Jeg er kanskje ikke den eneste som vil se en filmsnutt av den.

« Siste redigering: desember 29, 2007, 22:02:14 pm av Phearson » Loggført

1973. 1303S Bruksbil/Germanlooker prosjekt
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 30, 2007, 04:36:58 am »

Denne bilen er full av detaljer man ikke ser på bilder.
Denne bilen må oppleves
« Siste redigering: desember 30, 2007, 18:50:22 pm av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #8 på: desember 30, 2007, 14:42:11 pm »

Vingen blir fjernet i vinter.......................og erstattet av en MYE større.

Selger du den gammle vingen da eller? :pp

Jeg er kanskje ikke den eneste som vil se en filmsnutt av den.


[/quote]

Tror ikke den vingen passer så bra på andre biler da den var ganske spesialtilpasset min. sitter på fire hurtigfester også og hengslene er fjernet.
det kan jo også hende jeg vil bygge tilbake en gang.

Film? det tror jeg ikke eksisterer enda. Må være fra noe autoslalom i sommer da, men jeg har ikke noe
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #9 på: januar 07, 2008, 23:34:43 pm »

Her er en bitteliten snutt fra Revebanen. OBS! Dårlig kvalitet, pga. filmet med digitalt fotoapparat.

http://s7.photobucket.com/albums/y266/Der_Butzelmann/Reve%2024%20Juni/?action=view&current=S6000035.flv

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #10 på: januar 08, 2008, 20:23:06 pm »

får ikke sett den?  Hæ Gråter
Loggført
Uvdal
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: januar 08, 2008, 20:25:02 pm »

Funker greit her. Kort liten snutt..
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 09, 2008, 07:28:39 am »

Går ikke glipp av de store greiene.
Lite blårøyk, lite turtall og lite turbolyd Osteaktig
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #13 på: januar 10, 2008, 23:09:38 pm »

Går ikke glipp av de store greiene.
Lite blårøyk, lite turtall og lite turbolyd Osteaktig

Stemmer det, kort liten snutt, med flott bil i bevegelse. Thats it Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #14 på: januar 11, 2008, 14:45:40 pm »

Fikk sett den nå... må ha vært oppvarmingsrunde  Gliser
Skal få laget litt film når våren kommer. blir greit å ikke trenge å ta hensyn til girkassa lengre. så da blir det litt blårøykfilming!
En kjenning har pylon for å montere kamra utvendig på bilen, opptil en meter i fra. men dette festes med sugekopper på karrossen, og det kan vel lage riper i lakken, så vi får nå se hva det blir. kan jo festes på rutene...

Til våren venter: Ny spoiler, intercooler, girkasse,bærearmer bakre,drivaksler,R-dekk +++
« Siste redigering: januar 12, 2008, 21:14:00 pm av Turbo Haraune » Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #15 på: januar 12, 2008, 18:44:05 pm »

Sinnsykt heftig kjerre Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #16 på: mars 25, 2008, 16:43:09 pm »

Dette så helt rått ut, flere bilder ønskes, spes radiatoroppsett forran
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #17 på: april 14, 2008, 16:42:27 pm »

En veldig avansert ombygning!!
Veldig kul bil Blunker
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #18 på: mai 11, 2008, 22:33:11 pm »

nå må jeg endre specs lista etter vinterens hærjinger i garasjen. bilder følger... Gliser
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #19 på: juni 20, 2008, 19:05:17 pm »

Diverse bilder følger! Glad


* blinkerweb.JPG (96.73 KB, 1037x781 - vist 1120 ganger.)

* eksosdetaljweb.JPG (175.65 KB, 1167x879 - vist 1105 ganger.)

* front web.JPG (127.72 KB, 1037x781 - vist 1148 ganger.)

* sidefrontweb.JPG (146.37 KB, 1037x781 - vist 1261 ganger.)
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #20 på: juni 20, 2008, 19:07:15 pm »

Jeg sier bare: Welcome to the SCC!!! Hvem kan utfordre denne doningen til German/euro-look prisen???  Sjokkert
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #21 på: juni 20, 2008, 19:18:49 pm »

flere bilder


*  (193.95 KB, 1037x781 - vist 1120 ganger.)

* speilweb.JPG (94.03 KB, 1037x781 - vist 1083 ganger.)

* jr ogspoiler.JPG (150.4 KB, 1037x781 - vist 1374 ganger.)

* dashweb.JPG (87.88 KB, 1037x781 - vist 1192 ganger.)

* calipperweb.JPG (100.75 KB, 1037x781 - vist 1141 ganger.)
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #22 på: juni 20, 2008, 19:27:53 pm »

billedserie som viser allt arbeidet for å lage en enkel detalj som inntakene på siden.
Laget i epoxylaminert glassfiber. veier ca 25g pr stykk


* inntakweb.JPG (103.4 KB, 1037x781 - vist 1268 ganger.)

* inntak2web.JPG (88.38 KB, 1037x781 - vist 1061 ganger.)

* intakweb3.JPG (110.85 KB, 1037x781 - vist 1100 ganger.)

* intakweb4.JPG (113.11 KB, 1037x781 - vist 1082 ganger.)
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #23 på: juni 20, 2008, 19:34:16 pm »

litt mer snax


* ovenfraweb.JPG (122.59 KB, 1037x781 - vist 1083 ganger.)

* panserweb.JPG (96.89 KB, 1037x781 - vist 1057 ganger.)

* panelweb.JPG (57.56 KB, 1037x781 - vist 1022 ganger.)
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #24 på: juni 20, 2008, 19:50:10 pm »

Har oppdatert specs listen. (sikkert mye som mangler)
Loggført
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #25 på: juni 20, 2008, 22:25:33 pm »

Har oppdatert specs listen. (sikkert mye som mangler)

Hei.

Hva er innpressingen på felgene dine? Bruker du spacere?

Mvh,
ghia69
Loggført

Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #26 på: september 08, 2008, 16:44:39 pm »

Var ute å justerte litt på turbotrykket i går.....opp altså.  Rekker tunge
Fant ut at sensoren på motoren som begrenser turbotrykket (mapsensoren) bare hadde en oppgave orginalt. og det var nettopp å begrense trykket slik at man ikke kjørte ihjæl motoren. Dette gjorde jo også at jeg ikke fikk utnyttet effekten av større ALLT på motoren min. Bare ca 245hk på hjula i benk.

Dermed kobblet jeg ut hele mapsensoren slik at ecu ikke vet at trykket blir altfor høyt i forhold til orginalt.
Da begynnte morroe ting å skje baki motorrommet gitt!  Økte trykket fra 14psi til ca 17-18 psi og milde jesus for en forskjell!  Gliser
Det ramla inn sikkert 50hk til!  og enda var eksostemp på ca 800graderC og lambdaverdien fin. Gikk faktisk litt feit (rich), men det skal vel en turbomotor gjøre for kjølinga sin del...

Skal kjøre bilen i benk en gang til nå for å se hvor mye jeg kan ta ut før eksostempen blir for høy. og for å ha en referanseverdi nå når jeg skal bytte til fullt datasprut og kansje lystgass. Målet er 300hk på hjula før man trykker på den røde knappen.

Datasprut gir endel nyttige funksjoner som kan være greit å ha, feks launch turtallsperre for dragrace, Søndagstur modus om kona må kjøre bilen noen gang (slik at hu ikke kjører fra meg slik som sist gang hjem fra treff), og sekvensiell N2o tilførsel.
Har ikke bestemt hvilket system jeg skal bruke enda.
Loggført
veos
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Ålesund


Vis profil

« Svar #27 på: september 25, 2008, 20:57:30 pm »

Skamrå bil! Gliser Gliser

Er det lov å spør om hvor mye tid og ikke minst kronasjer du har lagt ned i bilen?
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #28 på: september 25, 2008, 21:04:43 pm »

Det tok 4år 4000timer og mer penger enn jeg vil sette på trykk å bygge dette vidundret.  Hemmelig
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #29 på: september 25, 2008, 21:23:21 pm »

Dermed kobblet jeg ut hele mapsensoren slik at ecu ikke vet at trykket blir altfor høyt i forhold til orginalt.

Hvordan fungerer det originale sprutet? sitter det mengdemåler før turbo??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1] 2 3 ... 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!