mars 19, 2024, 09:01:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min German/race looker  (Lest 105949 ganger)
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #90 på: mai 20, 2010, 23:13:43 pm »

Flott resultat Øyvind , får det dette ned i bakken blir det resultater ..

Erich
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #91 på: mai 30, 2010, 18:26:09 pm »

da har satsingen gitt resultater: Andreplass på autoslalom stavanger. klasse 2 for modifiserte biler. slått med minste mulige margin, 2 hundredeler!
Kjørte fra både M3 og 500hkr mr2.  Gliser
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #92 på: mai 30, 2010, 20:22:46 pm »

Nice, gratulerer! Kjekt å se resultater etter mye innsats!
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #93 på: mai 30, 2010, 22:17:58 pm »

Gratulerer!
Jeg må si at jeg i utgangspunktet synes at motordataene dine er relativt uinteressante, i og med at de er "straight outta Japan" - men det er dritfett at du får skikkelige kjøreegenskaper ut av bilen. Stå på  Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #94 på: mai 30, 2010, 22:20:52 pm »

Kult Øyvind, grattis!
Reve neste?
Var ikke klar over at det skulle være autoslalom ellers hadde jeg vært tilskuer. Hyl ut her neste gang du skal kjøre :-) Noen må jo stå å ta fete bilder i svinga.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #95 på: mai 31, 2010, 13:44:50 pm »

Gratulerer med resultatene. Har du gjort noen endringer av hjulvinklene siden sist?
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #96 på: juni 09, 2010, 21:00:14 pm »

hjulvinklene er de samme. får se om jeg justerer noe etter boretreffet.


Hva gjør man når man snart ikke tør kjøre sin egen bil lengre. når man føler at man har dradd det ett skritt for langt, og man blir sjelven bare av å vri om tenningsnøkkelen fordi man vet at man ikke klarer å motstå fristelsen til å trø flatt!"
Har seriøst tenkt på å levere inn skiltene, fordi bilen rett å slett er blitt for farlig til å kjøres langs veien, fordi man blir for fristet til å ta en getaway in .... hver eneste gang...  Hemmelig  føler jeg har sett enden av speedometret litt for mange ganger langs offentlig vei i det siste,(det tar ikke mange sekundene lengre å komme dit). og jeg trodde jeg var en dyktig og behersket sjåfør. Hæ finnes det medisin mot tuning og fartsgalskap??  Øyerulling
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #97 på: juni 09, 2010, 21:06:00 pm »

finnes det medisin mot tuning og fartsgalskap??  Øyerulling

Jepp. Det heiter "originalbil". Gliser Men eg har ein mistanke om at det blir for kjedelig!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #98 på: juni 09, 2010, 21:38:30 pm »


hmmm

Hva gjør man når man snart ikke tør kjøre sin egen bil lengre. når man føler at man har dradd det ett skritt for langt, og man blir sjelven bare av å vri om tenningsnøkkelen fordi man vet at man ikke klarer å motstå fristelsen til å trø flatt!"
Har seriøst tenkt på å levere inn skiltene, fordi bilen rett å slett er blitt for farlig til å kjøres langs veien, fordi man blir for fristet til å ta en getaway in .... hver eneste gang...  Hemmelig  føler jeg har sett enden av speedometret litt for mange ganger langs offentlig vei i det siste,(det tar ikke mange sekundene lengre å komme dit). og jeg trodde jeg var en dyktig og behersket sjåfør. Hæ finnes det medisin mot tuning og fartsgalskap??  Øyerulling
[/quote]
Loggført

Mvh

Marius
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #99 på: juni 15, 2010, 15:34:12 pm »

hjulvinklene er de samme. får se om jeg justerer noe etter boretreffet.


Hva gjør man når man snart ikke tør kjøre sin egen bil lengre. når man føler at man har dradd det ett skritt for langt, og man blir sjelven bare av å vri om tenningsnøkkelen fordi man vet at man ikke klarer å motstå fristelsen til å trø flatt!"
Har seriøst tenkt på å levere inn skiltene, fordi bilen rett å slett er blitt for farlig til å kjøres langs veien, fordi man blir for fristet til å ta en getaway in .... hver eneste gang...  Hemmelig  føler jeg har sett enden av speedometret litt for mange ganger langs offentlig vei i det siste,(det tar ikke mange sekundene lengre å komme dit). og jeg trodde jeg var en dyktig og behersket sjåfør. Hæ finnes det medisin mot tuning og fartsgalskap??  Øyerulling

Tja, bilen i seg selv er vel ikke direkte farlig da den virker til å være veldig bra bygget og alt står i forhold til herandre, men kombinasjonen av deg og bilen kan kanse være skummel ja, hehe. Som svar på hva du gjør med dette - Kjør mer på bane og lukka områder, så blir du nok godt vandt med bilen skal du se. Etter hvert tenker du på hvordan du kan få enda litt mere hester utav Subbemotoren Blunker

Å kjøre tulling på offentlig vei er forsåvidt ingen tjent med. Se bare på hva som skjer med røde italjenske sportsbiler på vei fra Ålgård til Bryne Blunker

Evt. kan du alltids selge bilen svinebillig til meg Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #100 på: juni 15, 2010, 17:21:36 pm »

[quote
Tja, bilen i seg selv er vel ikke direkte farlig da den virker til å være veldig bra bygget og alt står i forhold til herandre, men kombinasjonen av deg og bilen kan kanse være skummel ja, hehe. Som svar på hva du gjør med dette - Kjør mer på bane og lukka områder, så blir du nok godt vandt med bilen skal du se. Etter hvert tenker du på hvordan du kan få enda litt mere hester utav Subbemotoren Blunker

Å kjøre tulling på offentlig vei er forsåvidt ingen tjent med. Se bare på hva som skjer med røde italjenske sportsbiler på vei fra Ålgård til Bryne Blunker

Evt. kan du alltids selge bilen svinebillig til meg Gliser
[/quote]


Jepp! Hadde meg en "shakedown" på søndagen på revebanen, bare for å forberede meg til boretreffet. pulsen gikk betraktelig ned etter noen heat.  Ble nesten presset av banen en gang av en som var litt uoppmerksom, da var det godt med gode bremser, og kvikke reaksjoner. Bremsesporene kan beskues neste helg.
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #101 på: august 29, 2010, 20:27:30 pm »

Fikk førsteplass på autoslalomen i dag!
da er det bare ett løp igjen i år, før sesongen er slutt. det er 5 sept på revebanen. vinner jeg der så har jeg vunnet serien.

Fornøyd med at bilen fungerer ordentlig nå til det den er tiltenkt, trackday etter trackday uten å røre en skrue!
Loggført
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #102 på: august 29, 2010, 22:35:14 pm »

Hoho, utrolig moro. Lykke til!
Knock'em dead
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #103 på: august 29, 2010, 23:29:07 pm »

Lykke til  Blunker
Vil veldig veldig veldig gjerne se en filmsnutt eller to om du eller noen andre har  Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #104 på: september 05, 2010, 20:21:55 pm »

 Gliser Gliser Gliser Jeg vannt!!! løpet og cupen sammenlagt. stor pokal satt på hylla, og nye støtdempere satt i bestilling. blir nok øhlins denne gang.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #105 på: september 05, 2010, 20:25:31 pm »

Gliser Gliser Gliser Jeg vannt!!! løpet og cupen sammenlagt. stor pokal satt på hylla, og nye støtdempere satt i bestilling. blir nok øhlins denne gang.

Gratulerer Øyvind! Vel fortjent :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #106 på: september 06, 2010, 09:55:58 am »

Grattis!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #107 på: september 06, 2010, 10:14:24 am »

Gliser Gliser Gliser Jeg vannt!!! løpet og cupen sammenlagt. stor pokal satt på hylla, og nye støtdempere satt i bestilling. blir nok øhlins denne gang.

Gratulerer så mye! "Keep up the good work"! Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #108 på: september 06, 2010, 14:22:09 pm »

fet bil altså, virkelig! er ikke så veldig fan av panseret, det må vel være det eneste, samt at jeg savner fangere i bilens farge. men alle kan ikke like det samme og du har definitivt feteste german-lookeren i klubben!!!
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #109 på: september 06, 2010, 15:53:50 pm »

Grattis:)
Loggført

Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #110 på: september 06, 2010, 17:02:25 pm »


* DSC_0371.jpg (119.69 KB. 1024x680 - vist 664 ganger.)

* DSC_0376.jpg (80.64 KB. 1024x680 - vist 677 ganger.)

* DSC_0378.jpg (98.7 KB. 1024x680 - vist 621 ganger.)

Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #111 på: april 20, 2012, 20:37:24 pm »

Nå er motoren version:3 montert inn i bilen igjen, og klar for benkkjøring og justering.
Hele bensinsystemet er denne gangen byttet ut ettersom det var der begrensningen lå.
Nye 1000cc dyser, bosch 044 pumpe, AN8 fuelrailer,Fuelabs trykkregulator,AN6 aeromotive slanger og koblinger og E85 på tanken...

Vil noen tippe de nye talla?  Kult

Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #112 på: april 20, 2012, 21:00:02 pm »

Bikker du ikke 450 hk så skal eg komme med den velkjente pølseklypa! Gliser
Lykke til, btw hvilke dyser stod i før?
Loggført

Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #113 på: mai 05, 2012, 15:04:03 pm »

Da var bilen blitt "miliøbil" og kjøres på e85.

Med løpsprogrammet i ecu (som ALDRI vil bli brukt på veien) gir motoren nå 369 dinhk og 512nm ut på hjula. det tilsvarer vel 450 i motoren, men det blir bare gjetting.  Dette ved 1,8 bar ladetrykk og 60psi grunntrykk på drivstoffet.
Og allt dette oppnås før 5500rpm. ved 6000 er det bare å gire.
Maks moment ved 4200rpm

Med bensin på tanken ble det "bare" 325 hk på hjula.men på et betydligere lavere ladetrykk.

Nå må jeg handle inn nye arp toppbolter og stållaminerte topp pakninger, ellers blir vel motoren like pålitelig som en trimma vwmotor.

Har noen prøvd å sitte inni en kanonkule som skytes ut??  Jeg tror jeg vet hvordan det føles nå...
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #114 på: mai 05, 2012, 22:14:45 pm »

Bli heller overrasket over hvor mye org. boltenene tåler!
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #115 på: mai 05, 2012, 22:29:14 pm »

Gratulerer flotte tall, blir vel røft 400 motor hk og enda håp om høyere ladetrykk? Blunker
Kan fint tro på at det akser greit! Gliser
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #116 på: mai 09, 2012, 11:34:30 am »

Gratulerer med kjekke tall Øyvind ! :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #117 på: mai 09, 2012, 14:42:24 pm »

Gratulere Øyvind ...flotte tall det der ...

Erich
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #118 på: mai 09, 2012, 14:43:22 pm »



 Gliser
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #119 på: mai 12, 2012, 09:36:20 am »

Gratulerer!
Regner med å se bilen i aksjon på Reve på treffet fårt  Gliser

Kommer du til å kjører E85 på gate også? Er jo ikke så stort problem om en er i nærheten av Forus av og til.
(Tenker på siden du mappet på bensin også)
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!