mars 28, 2024, 16:10:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min German/race looker  (Lest 106270 ganger)
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #30 på: september 26, 2008, 14:51:35 pm »

Ja det er LMM før turboen på dette oppsettet. Mapsensoren er kun for sikkerhet.
I følge lambdaverdi og eksostemp fungerer sprutet helt fint, selv med mye trykk.
må benkkjøre for å finne makstrykket for hva dysene kan levere. men tror ikke det er noe problem som det er nå.
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #31 på: desember 10, 2008, 13:12:01 pm »

Har nå montert de nye coiloverne forran som jeg fikk fra GWD. Dobble fjærer og justerbar gul koni. demperne er ca 10cm kortere en orginalt, og dermed faller ikke hjulet så langt ut av skjermen ved pådrag og sving. fjæringsveien er også betydelig kortere
Best av allt: det er TUV papirer på det.
Sjekk hvor liten glippe det er fra skjermen til dekket når bilen er oppjekket!  Sjokkert


* HPIM2733.JPG (146.16 KB, 908x684 - vist 827 ganger.)

* HPIM2735.JPG (88.05 KB, 908x684 - vist 957 ganger.)
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #32 på: desember 10, 2008, 13:29:22 pm »

Det vesentlige er jo, hvor lav er bilen når den ikke er oppjekket :-D
Håper den blir hakket lavere enn før i tillegg til bedring av veigrep?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #33 på: desember 10, 2008, 13:35:29 pm »

Det vesentlige er jo, hvor lav er bilen når den ikke er oppjekket :-D
Håper den blir hakket lavere enn før i tillegg til bedring av veigrep?

Vel du vet jo at med meg er det veigrep som har prioritet. høyden blir uvesentlig.
Men nå er jo dette justerbart hele 10cm, så neste utstilling kan jeg jo slakke fjærene helt så bilen subber i asfalten til glede for de med høydeskrekk.  Gliser Gliser
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #34 på: desember 10, 2008, 13:37:10 pm »

Det vesentlige er jo, hvor lav er bilen når den ikke er oppjekket :-D
Håper den blir hakket lavere enn før i tillegg til bedring av veigrep?

Vel du vet jo at med meg er det veigrep som har prioritet. høyden blir uvesentlig.
Men nå er jo dette justerbart hele 10cm, så neste utstilling kan jeg jo slakke fjærene helt så bilen subber i asfalten til glede for de med høydeskrekk.  Gliser Gliser

 Gliser
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #35 på: desember 10, 2008, 13:38:48 pm »

Har GWD en nettside eller noe slikt? Skulle gjerne sett litt priser på et slikt coilover-sett.

Nydelig bil forresten! Har store planer om å få bygget meg en Germanlook en gang i fremtiden jeg også.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #36 på: desember 10, 2008, 13:46:12 pm »

Har GWD en nettside eller noe slikt? Skulle gjerne sett litt priser på et slikt coilover-sett.

Nydelig bil forresten! Har store planer om å få bygget meg en Germanlook en gang i fremtiden jeg også.

google er din venn. Prøv GWD + VW, eller GWD + coilover så dukker det nok opp noe
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #37 på: desember 10, 2008, 13:58:26 pm »

Har GWD en nettside eller noe slikt? Skulle gjerne sett litt priser på et slikt coilover-sett.

Nydelig bil forresten! Har store planer om å få bygget meg en Germanlook en gang i fremtiden jeg også.

google er din venn. Prøv GWD + VW, eller GWD + coilover så dukker det nok opp noe
Prøvde forskjellige kombinasjoner av GWD og coilover uten resultat, men GWD og VW gav denne siden: http://www.gwd-weiser.de/
Men her fant jeg ikke noen informasjon om coilovers, for mye av siden stod det ingenting på. Katalogen og prislisten var heller ikke tilgjengelig.

Er kanskje Turbo Haurane villig til å si hvor mye settet kostet?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #38 på: desember 10, 2008, 14:12:32 pm »

dette settet var ganske dyrt. 845euro +frakt+moms

du har riktig nettside men der står det ikke mye. bare send forespørsel pr mail til GWD så har du svar dagen etter.
Det finnes billigere sett ogsp, men dette var spesialisert for racing
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #39 på: desember 10, 2008, 14:28:06 pm »

Ok, tusen takk. Et billigere alternativ er jo da om du kjøper fra Kerscher, de har sett til 565 euro. Dette er da med røde Koni, og med TÜV-papirer. Senker ca 80mm på det meste ifølge Kerscher (sendte mail og spurte tidligere en gang).

http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/?gruppe1=Fahrwerksteile&gruppe2=Gewindefahrwerke

"1-spring-system with Koni red front (damping force adjustable)" / "1-Feder-System mit härteverstellbaren Konidämpfern rot VA"
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #40 på: desember 10, 2008, 15:24:41 pm »

Det vesentlige er jo, hvor lav er bilen når den ikke er oppjekket :-D
Håper den blir hakket lavere enn før i tillegg til bedring av veigrep?

Vel du vet jo at med meg er det veigrep som har prioritet. høyden blir uvesentlig.
Men nå er jo dette justerbart hele 10cm, så neste utstilling kan jeg jo slakke fjærene helt så bilen subber i asfalten til glede for de med høydeskrekk.  Gliser Gliser

Veigrep er prioritet så kjører du på billigdekk?  Blunker
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #41 på: desember 10, 2008, 23:50:42 pm »

Det vesentlige er jo, hvor lav er bilen når den ikke er oppjekket :-D
Håper den blir hakket lavere enn før i tillegg til bedring av veigrep?

Vel du vet jo at med meg er det veigrep som har prioritet. høyden blir uvesentlig.
Men nå er jo dette justerbart hele 10cm, så neste utstilling kan jeg jo slakke fjærene helt så bilen subber i asfalten til glede for de med høydeskrekk.  Gliser Gliser

Veigrep er prioritet så kjører du på billigdekk?  Blunker

De er transport hjul.... vent til fredag...
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #42 på: desember 12, 2008, 13:03:58 pm »

Nissen kom tidlig iår og avleverte ny gummi som skal sørge for "traction"
Toyo Proxes R888  super soft og soft


* HPIM2737.JPG (88.83 KB, 908x684 - vist 814 ganger.)

* HPIM2736.JPG (95.06 KB, 908x684 - vist 805 ganger.)
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #43 på: desember 12, 2008, 18:38:24 pm »

Håper det blir "God" fighting på Reve til sommeren , alle har vel lært litt ..
Mvh
Erich
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #44 på: januar 01, 2009, 15:09:24 pm »

fant et lite klipp fra autoslalom i sommer. Jeg starter etter 3:20
Loggført
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #45 på: januar 06, 2009, 23:21:40 pm »

Kanon boble du har Turbo Haraune!

Helt vilt!
Den motoren høres vill ut! Og video'n kan ikke bli kjedelig ved 3.56min. Kan sitte å se og høre på det i timesvis Gliser
legg gjerne ut mer hvis du har Gliser
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #46 på: januar 07, 2009, 00:46:58 am »

Ja motoren er litt ketchup ved ca4000rpm. kommer litt brått med momentet og får hjula til å miste grepet. spesiellt i sving.
håper elektronisk boostcontroller skal gi litt mer jevnt drag i motoren, og R-dekk litt mer grep. Som dere ser i videon slipper det hele tiden ved slik bruk. (det betyr vel at limit er nådd?)
Loggført
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #47 på: januar 07, 2009, 16:38:55 pm »

limiten burde være nådd ;)men noe lider av mye vil ha mer syndromet Kult kanskje du også ha det?
For meg hadde nok det vært mer enn nok! Sjokkert Kanskje til og med litt/alt for mye Rekker tunge
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #48 på: mai 07, 2009, 21:34:01 pm »

Da var "udyret" på veien igjen etter vinterens modifikasjoner. kjørte såvidt på første mai, men fikk ikke testet ordentlig før her i går kveld.
Tok meg en lengre kjøretur slik at motor/drivverk ble gjennomvarmt, før jeg trykket gasspedalen ordentlig nært gulvet, og for en opplevelse!!! de nye R-dekka bare suger seg fast i asfalten og slynger bilen avgårde. ingen tegn til hjulspinn med den nye sperra. (om man ikke provoserer det frem).
Bremsene tat så sinnsykt mye bedre med nye ss slanger, og kansje dekka spiller en rolle her og.
Motoren bare drar og drar helt uanstrengt helt opp på turtall, og kan holdes der. ingen tegn til nøling slik som i fjor når turbotrykket ikke kunne holdes lengre en 1-2 sek før fuelcut.  eksostempen stabil på under 800grader selv med seriøse drag i 4de gir.(noe som forøvrig tømte speedometret rimelig fort... bra det var i tunell)

Nå er det bare å få på stivere fjærer bak siden det nye grepet bunner bakfjærene helt under akserlasjon, og skraper dekkene i skjermene. (har nye). og komme seg raskest mulig på bane.

Bilen har fått helt ny handling etter montering av sperre. må lære den å kjenne på nytt. blir mye prøvekjøring fremover, før de gode rundetidene kommer tenker jeg. men bør havne blandt topp 5 på autoslalom håper jeg.
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #49 på: mai 18, 2009, 21:20:13 pm »

Hei Øyvind
Hvordan fungerte det nye oppsettet fremme ,fordeler /ulemper ??
Mvh 
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #50 på: mai 19, 2009, 20:12:50 pm »

Hei Øyvind
Hvordan fungerte det nye oppsettet fremme ,fordeler /ulemper ??
Mvh 

bare fordeler!!!!
no more nosedive!!

sitter så bra i svingene nå at bensintrykket forsvinner....
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #51 på: mai 19, 2009, 20:20:29 pm »

Hadde dette en gang selv , men etter montering av et "king seize" besinfilter nede ved pumpa skjedde
ikke dette mer . Har i tillegg skumfylt tank med minisump .
Blir gøy å se farten din neste gang ..stå på .
Mvh
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #52 på: mai 23, 2009, 20:45:03 pm »

da var det oppgradert litt til.
fikk montert elektronisk boostcontroller istedenfor den mekaniske bleedvalven som styrer turbotrykket....
nå kommer laddetrykket tidligere, samt fortere og blir mer stabilt. får også en ekstra boost 1sek når man trør til bunns.

Da er bilen altså blitt enda skumlere å kjøre, fordi effekten kommer tidligere og varer lengre.
Har også en ekstra funksjon med rød knapp på girstangen som øker trykket 0,5bar i 30 sek. om noen skulle prøve seg på en forbikjøring feks.

Forstår nå bedre den setningen som blir sagt i Fnf: It will flip the speedo in 10sec!
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #53 på: august 28, 2009, 15:51:01 pm »

Siste nytt: Var hos EBB og bremset bilen i går. og i "banemodus" som ikke brukes på offentlig vei klarte den å pumpe ut 257hk på bakhjula, og litt over 300nm. men det var et lite problem at turboen ikke får fullt ladetrykk før ca 4000 rpm, men da kommer ketsjupen. dette gjør motoren litt daff i begynnelsen, men så tar det av. (Forklarer trege starter på dragrace)
Blir også vanskelig å kjøre fort på bane med en slik karakteristikk på motoren.

Må helt klart ha ny turbo. Tenker kansje en garret GT28 eller 30, med litt mindre eksoshus slik at den spinner opp tidlig.
Må også ha nytt innsprut med antilagg, launch controll og flatshift.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #54 på: august 28, 2009, 17:47:09 pm »

Siste nytt: Var hos EBB og bremset bilen i går. og i "banemodus" som ikke brukes på offentlig vei klarte den å pumpe ut 257hk på bakhjula, og litt over 300nm. men det var et lite problem at turboen ikke får fullt ladetrykk før ca 4000 rpm, men da kommer ketsjupen. dette gjør motoren litt daff i begynnelsen, men så tar det av. (Forklarer trege starter på dragrace)
Blir også vanskelig å kjøre fort på bane med en slik karakteristikk på motoren.

Må helt klart ha ny turbo. Tenker kansje en garret GT28 eller 30, med litt mindre eksoshus slik at den spinner opp tidlig.
Må også ha nytt innsprut med antilagg, launch controll og flatshift.

Bra krefter det gitt! Antar dette er hjulhester, som står på papiret og ikke omregnet til svinghjulshester siden du skriver "på bakhjula" ?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #55 på: september 24, 2009, 19:29:40 pm »

Da var bilen EU-godkjent for to nye år.
kun to ubetydelige 1er feil:  Tuta virket ikke (kontaktfeil).   Skiltlys ikke E-merket.

så da er det bare å gå igang med vinterens modifikasjoner....
Loggført
animal
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #56 på: oktober 05, 2009, 18:44:47 pm »

kunne jeg spørre hva du gjorde for å "shave" av dørfestene.
gjerne med noen bilder Osteaktig
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #57 på: oktober 06, 2009, 14:46:26 pm »

Det ligger detaljert beskrivelse på hvordan man lager skjulte dørhengsler på det gamle vw2you forumet, med bilder og beskrivelse.
det er "litt" jobb....
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #58 på: februar 21, 2010, 22:03:49 pm »

Its alive!

Der var ny ecu montert, og prøvestartet. Vi-Pec, standalone innsprut.
Skulle egentli bare stille grunntenninga, men når jeg vrei på nøkkelen så starta pinadø motoren. det hadde ikke han som solgte greiene sett før.
Den nye ecu'en gir et hav av nye muligheter når det gjelder oppsett. har bla fjærnet den restriktive maf sensoren allerede.

Og til scc 2010 skal launch controll taes i bruk.!

Nå må jeg bare bestille den nye garret GT3071RWG,    og få motoren mappet. 350whp er godt innenfor rekkevidde...
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #59 på: februar 21, 2010, 22:05:28 pm »

Dersom noen har bruk for et KN 57i lukket luftfilter, og en greddy boostcontroller er det bare å ta kontakt.
Trenger ikke de lengre.
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!