| 
			| 
					
						| hsimpson 
								Nybegynner  
								Innlegg: 28
								  Bosted: Oslo   | 
								|  | « Svar #60 på: februar 27, 2010, 20:10:35 pm » |  | 
 
 Its alive!
 Der var ny ecu montert, og prøvestartet. Vi-Pec, standalone innsprut.
 Skulle egentli bare stille grunntenninga, men når jeg vrei på nøkkelen så starta pinadø motoren. det hadde ikke han som solgte greiene sett før.
 Den nye ecu'en gir et hav av nye muligheter når det gjelder oppsett. har bla fjærnet den restriktive maf sensoren allerede.
 
 Og til scc 2010 skal launch controll taes i bruk.!
 
 Nå må jeg bare bestille den nye garret GT3071RWG,    og få motoren mappet. 350whp er godt innenfor rekkevidde...
 
 Tøff bil du har her     Passer smaken min veldig godt, skikkelig GL. Men, legg ut flere bilder    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 1302 -71 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Turbo Haraune 
								Supermedlem      
								Innlegg: 538
								  Bosted: Sandnes   | 
								|  | « Svar #61 på: mars 12, 2010, 21:59:59 pm » |  | 
 
 Denne lille dingsen skal i år hjelpe meg å forbedre rundetidene. justerbare cambervinkler..   kjøpt som universaldel på ebay, så tilpasset bobla |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Pål 
								Supermedlem      
								Innlegg: 3943
								  Bosted: Teie / Tønsberg 
								Vestfold
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #62 på: mars 12, 2010, 22:25:52 pm » |  | 
 
 Denne lille dingsen skal i år hjelpe meg å forbedre rundetidene. justerbare cambervinkler..   kjøpt som universaldel på ebay, så tilpasset boblaSweet. Du laget vel ikke et sett ekstra du vil kvitte deg med vel   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Pål- 1959 T1 Rag Top
 (Ö\_!_/Ö)
 I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Turbo Haraune 
								Supermedlem      
								Innlegg: 538
								  Bosted: Sandnes   | 
								|  | « Svar #63 på: mars 23, 2010, 21:05:06 pm » |  | 
 
 Kom en sånnderre luftpumpe i posten. kalles vel populært for turbo! 
											  turbo3.JPG  (139.65 KB. 1037x781 - vist 713 ganger.) 
											  turbo2.JPG  (124.72 KB. 1037x781 - vist 677 ganger.) 
											  HPIM3738.JPG  (145.58 KB. 1037x781 - vist 626 ganger.) 
											  turbo.JPG  (139 KB. 1037x781 - vist 724 ganger.) Garret GT3071WG. tok med et bilde sammen med den gamle for å vise forskjellen. |  
						| 
								| 
 
									 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Turbo Haraune 
								Supermedlem      
								Innlegg: 538
								  Bosted: Sandnes   | 
								|  | « Svar #64 på: mars 23, 2010, 21:07:50 pm » |  | 
 
 Har såkallte Anti-Surge porter maskinert inn i innsuget for å forbedre respons og bedre egenskaper på lavt turtall. |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| RødeBaron | 
								|  | « Svar #65 på: april 01, 2010, 22:15:37 pm » |  | 
 
 scc2010? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
  original buddie                  Bugbuddies.no |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Kjetil Lima 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2974
								  Bosted: Stavanger   | 
								|  | « Svar #66 på: april 02, 2010, 12:19:54 pm » |  | 
 
 Ser ut som om han ble bitt av basillen ja... men bilen her er vel egentlig bygget for andre baner da :-) |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 1961 T1 - Custom |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Vw1302s 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 442
								  Bosted: Skoppum   | 
								|  | « Svar #67 på: april 17, 2010, 14:52:19 pm » |  | 
 
 Veldig imponert over denne bobla    Gjennomført! Hva slags girkasse brukte  du før 915 kassa? Evt hvis det var boblekasse, brukte du da en adapterplate for å få motoren til å passe? Hvor får man tak i dette?  Sikler litt på ei subaru motor selv. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Daniel L 
								Supermedlem      
								Innlegg: 679
								  Bosted: Skien 
								Boden Kratzende Autos VW Forbund
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #68 på: april 18, 2010, 10:13:04 am » |  | 
 
 Fet blæse!    Har du noen mer detaljerte specs på'n.   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
   1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Turbo Haraune 
								Supermedlem      
								Innlegg: 538
								  Bosted: Sandnes   | 
								|  | « Svar #69 på: april 18, 2010, 21:42:41 pm » |  | 
 
 Har sveisa ferdig "downpipen" fra turboen. pakka den inn i to lag med thermotec wrapping for å holde strålevarmen på et minimum.Kjører med såkallt divorced pipe for wg eksosen for å ikke forstyrre strømmen av eksos ut fra turbinen.
 Har klart meg uten noen skarpe bøyer denne gangen, så håper spoolup og respons blir bra.
 Finner ikke specsa på turboen i farta...
 
 Da gjennstår det bare å benkkjøre bilen før den er klar!
 |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| roadster72 
								Folkevognklubben 
								Seniormedlem
								      
								Innlegg: 490
								  Bosted: halden 
								jørn fra ostore Halden
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #70 på: april 19, 2010, 18:22:05 pm » |  | 
 
 nice   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Turbo Haraune 
								Supermedlem      
								Innlegg: 538
								  Bosted: Sandnes   | 
								|  | « Svar #71 på: april 29, 2010, 14:13:41 pm » |  | 
 
 Da var allt på plass, og motoren prøvestartet. Allt fungerer som det skal! (som vanlig)    Da er det bare å komme seg i nærmeste bremsebenk og begynne mapping! |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Kjetil Lima 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2974
								  Bosted: Stavanger   | 
								|  | « Svar #72 på: april 29, 2010, 15:53:36 pm » |  | 
 
 Hvis det blir på UMS håper jeg du gir beskjed slik at oss som liker å se på kan komme innom :-) |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 1961 T1 - Custom |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Turbo Haraune 
								Supermedlem      
								Innlegg: 538
								  Bosted: Sandnes   | 
								|  | « Svar #73 på: mai 11, 2010, 14:06:01 pm » |  | 
 
 Da har jeg satt opp nye hjulvinkler for banekjøring:
 forran: 2grader camber, 2mm toe-in
 bak:    1,8grader camber, 0mm toe-in (blir nok litt toe in ved harde pådrag)
 
 Mappingen av motor ikke helt ferdig, så foreløpig går den med turtallsperre på 5000rpm, og maks 200hk på hjula ved 3800ca?
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Der_Butzelmann 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1104
								  Bosted: Nærbø 
								The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #74 på: mai 14, 2010, 17:11:11 pm » |  | 
 
 Da har jeg satt opp nye hjulvinkler for banekjøring:
 forran: 2grader camber, 2mm toe-in
 bak:    1,8grader camber, 0mm toe-in (blir nok litt toe in ved harde pådrag)
 
 Mappingen av motor ikke helt ferdig, så foreløpig går den med turtallsperre på 5000rpm, og maks 200hk på hjula ved 3800ca?
 
 Høres bra ut dette. Hjulvinklene du her nevner, er det noe du eller andre har testa seg frem til, eller er det satt opp som et utgangspunkt for testing? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 -73 1303S WBX-69 Buggy, kort
 -91 T4 Multivan
 -04 Touran
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Turbo Haraune 
								Supermedlem      
								Innlegg: 538
								  Bosted: Sandnes   | 
								|  | « Svar #75 på: mai 14, 2010, 18:11:56 pm » |  | 
 
 har forhørt meg litt om vinklene, men det er mest et utgangs-punkt for justering. bla tror jeg lite toe-in bak vil gjøre bilen vel overstyrt, så det må kansje endres. og så har jeg mye mer å gå på forren på camberen, så denne kan justeres optil 3,5grader om det trengs. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Der_Butzelmann 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1104
								  Bosted: Nærbø 
								The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #76 på: mai 16, 2010, 21:53:34 pm » |  | 
 
 har forhørt meg litt om vinklene, men det er mest et utgangs-punkt for justering. bla tror jeg lite toe-in bak vil gjøre bilen vel overstyrt, så det må kansje endres. og så har jeg mye mer å gå på forren på camberen, så denne kan justeres optil 3,5grader om det trengs.
 ok. Hadde vært flott om du hadde delt erfaringene du gjør deg ang, dette temaet fremover. Følger spendt med   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 -73 1303S WBX-69 Buggy, kort
 -91 T4 Multivan
 -04 Touran
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| vwracer - Ola Linnerud 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 252
								  Bosted: Lillestrøm   | 
								|  | « Svar #77 på: mai 16, 2010, 22:29:20 pm » |  | 
 
 regner med at camberen skal være -2 grader .... og ikke 2    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Arild t1 
								Telehiv Jumpers 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 882
								  Bosted: Horten   | 
								|  | « Svar #78 på: mai 16, 2010, 23:06:20 pm » |  | 
 
 Rå bil med utrolig fet lyd   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Hulken 
								Supermedlem      
								Innlegg: 3433
								  Bosted: Gjøvik 
								Hardcore type four...
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #79 på: mai 16, 2010, 23:15:37 pm » |  | 
 
 Denne lille dingsen skal i år hjelpe meg å forbedre rundetidene. justerbare cambervinkler..   kjøpt som universaldel på ebay, så tilpasset boblaHar søkt på ebay, men finner ikke noe lignende. Hva søkte du etter? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Arild B, Gjøvik1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
 1972 1302S "Hulken" restobjekt
 1973 412 2-dørs coupe
 |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| Bahnrennen 
								Nybegynner  
								Innlegg: 22
								  Bosted:    | 
								|  | « Svar #81 på: mai 17, 2010, 16:52:59 pm » |  | 
 
 Flats4parts selger fjærbeinslager m justeringer. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Turbo Haraune 
								Supermedlem      
								Innlegg: 538
								  Bosted: Sandnes   | 
								|  | « Svar #82 på: mai 20, 2010, 20:30:24 pm » |  | 
 
 Da var tallene fra dynokjøringa klar:
 RWHP DIN:  261hk @ 6250rpm
 Torque:      334Nm @ 4800rpm
 
 Litt skuffende med tanke på størrelsen på turboen, men det er dysene sin feil. Klarer ikke levere mer bensin.
 Men kjørbarheten er noe helt annet! Ingen mere turbo-lag bare Pang krefter når man gir gass. helt sykt å kjøre med. før måtte jeg jo vente på krefter mellom giring, nå bare spinner den løs!
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| jalokoey 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1993
								  Bosted: Jæren- podlest 
								low and slow...
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #83 på: mai 20, 2010, 20:39:50 pm » |  | 
 
 på hvilket lade trykk? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Turbo Haraune 
								Supermedlem      
								Innlegg: 538
								  Bosted: Sandnes   | 
								|  | « Svar #84 på: mai 20, 2010, 20:56:55 pm » |  | 
 
 på 107 kpa eller 1,07bar.skal legge ut film fra bremsinga snart, og grafer.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| RZR-Andy 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2038
								  Bosted: Bergen 
								www.regenstadt.com
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #85 på: mai 20, 2010, 22:11:17 pm » |  | 
 
 Jøss, 261 på bakhjulene??? Ikke dårlig - stoler 100% på at den trigger masse endorfiner (eller hva det nå er)!?     |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Arild t1 
								Telehiv Jumpers 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 882
								  Bosted: Horten   | 
								|  | « Svar #86 på: mai 20, 2010, 22:22:42 pm » |  | 
 
 Jøss, 261 på bakhjulene??? Ikke dårlig - stoler 100% på at den trigger masse endorfiner (eller hva det nå er)!?    He he endorfiner skaper også andre lyster for menesker   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| Turbo Haraune 
								Supermedlem      
								Innlegg: 538
								  Bosted: Sandnes   | 
								|  | « Svar #88 på: mai 20, 2010, 22:32:46 pm » |  | 
 
 se på de kurvene! trykket bare spretter opp å er helt stabilt etter 4000rpm!det er DIN hjulhester som måles, man kan vel legge til rundt 15% for å få motorhester. men de er jo ikke så viktig ettersom det er hjulhestene som teller!
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ørjan Evensen 
								Medlem    
								Innlegg: 174
								  Bosted: Stavanger   | 
								|  | « Svar #89 på: mai 20, 2010, 23:07:57 pm » |  | 
 
 Fet lyd, Øyvind!    Gratulerer med flott resultat.   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	|  |