desember 01, 2020, 13:12:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min German/race looker  (Lest 77171 ganger)
hsimpson
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #60 på: februar 27, 2010, 19:10:35 pm »

Its alive!

Der var ny ecu montert, og prøvestartet. Vi-Pec, standalone innsprut.
Skulle egentli bare stille grunntenninga, men når jeg vrei på nøkkelen så starta pinadø motoren. det hadde ikke han som solgte greiene sett før.
Den nye ecu'en gir et hav av nye muligheter når det gjelder oppsett. har bla fjærnet den restriktive maf sensoren allerede.

Og til scc 2010 skal launch controll taes i bruk.!

Nå må jeg bare bestille den nye garret GT3071RWG,    og få motoren mappet. 350whp er godt innenfor rekkevidde...

Tøff bil du har her  Glad Passer smaken min veldig godt, skikkelig GL.
Men, legg ut flere bilder  Blunker
Loggført

1302 -71
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #61 på: mars 12, 2010, 20:59:59 pm »

Denne lille dingsen skal i år hjelpe meg å forbedre rundetidene. justerbare cambervinkler.. Rekker tunge
kjøpt som universaldel på ebay, så tilpasset bobla


* HPIM3733.JPG (123.08 KB, 1037x781 - vist 482 ganger.)
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #62 på: mars 12, 2010, 21:25:52 pm »

Denne lille dingsen skal i år hjelpe meg å forbedre rundetidene. justerbare cambervinkler.. Rekker tunge
kjøpt som universaldel på ebay, så tilpasset bobla

Sweet. Du laget vel ikke et sett ekstra du vil kvitte deg med vel Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #63 på: mars 23, 2010, 20:05:06 pm »

Kom en sånnderre luftpumpe i posten. kalles vel populært for turbo!

* turbo3.JPG (139.65 KB. 1037x781 - vist 298 ganger.)

* turbo2.JPG (124.72 KB. 1037x781 - vist 267 ganger.)

* HPIM3738.JPG (145.58 KB. 1037x781 - vist 286 ganger.)

* turbo.JPG (139 KB. 1037x781 - vist 320 ganger.)


Garret GT3071WG. tok med et bilde sammen med den gamle for å vise forskjellen.

Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #64 på: mars 23, 2010, 20:07:50 pm »

Har såkallte Anti-Surge porter maskinert inn i innsuget for å forbedre respons og bedre egenskaper på lavt turtall.


* HPIM3739.JPG (209.4 KB, 1296x976 - vist 267 ganger.)
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1499
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #65 på: april 01, 2010, 21:15:37 pm »

scc2010?
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #66 på: april 02, 2010, 11:19:54 am »

Ser ut som om han ble bitt av basillen ja... men bilen her er vel egentlig bygget for andre baner da :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #67 på: april 17, 2010, 13:52:19 pm »

Veldig imponert over denne bobla Gliser Gjennomført!

Hva slags girkasse brukte  du før 915 kassa? Evt hvis det var boblekasse, brukte du da en adapterplate for å få motoren til å passe? Hvor får man tak i dette?

Sikler litt på ei subaru motor selv.
Loggført
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #68 på: april 18, 2010, 09:13:04 am »

Fet blæse! Sjokkert Har du noen mer detaljerte specs på'n. Blunker
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #69 på: april 18, 2010, 20:42:41 pm »

Har sveisa ferdig "downpipen" fra turboen. pakka den inn i to lag med thermotec wrapping for å holde strålevarmen på et minimum.
Kjører med såkallt divorced pipe for wg eksosen for å ikke forstyrre strømmen av eksos ut fra turbinen.
Har klart meg uten noen skarpe bøyer denne gangen, så håper spoolup og respons blir bra.
Finner ikke specsa på turboen i farta...

Da gjennstår det bare å benkkjøre bilen før den er klar!


* HPIM3740.JPG (83.06 KB, 1037x781 - vist 285 ganger.)

* HPIM3742.JPG (82.63 KB, 1037x781 - vist 239 ganger.)

* HPIM3743.JPG (101.55 KB, 1037x781 - vist 255 ganger.)
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #70 på: april 19, 2010, 17:22:05 pm »

nice Glad
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #71 på: april 29, 2010, 13:13:41 pm »

Da var allt på plass, og motoren prøvestartet. Allt fungerer som det skal! (som vanlig)  Kult

Da er det bare å komme seg i nærmeste bremsebenk og begynne mapping!
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #72 på: april 29, 2010, 14:53:36 pm »

Hvis det blir på UMS håper jeg du gir beskjed slik at oss som liker å se på kan komme innom :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #73 på: mai 11, 2010, 13:06:01 pm »

Da har jeg satt opp nye hjulvinkler for banekjøring:

forran: 2grader camber, 2mm toe-in
bak:    1,8grader camber, 0mm toe-in (blir nok litt toe in ved harde pådrag)

Mappingen av motor ikke helt ferdig, så foreløpig går den med turtallsperre på 5000rpm, og maks 200hk på hjula ved 3800ca?
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #74 på: mai 14, 2010, 16:11:11 pm »

Da har jeg satt opp nye hjulvinkler for banekjøring:

forran: 2grader camber, 2mm toe-in
bak:    1,8grader camber, 0mm toe-in (blir nok litt toe in ved harde pådrag)

Mappingen av motor ikke helt ferdig, så foreløpig går den med turtallsperre på 5000rpm, og maks 200hk på hjula ved 3800ca?

Høres bra ut dette.
Hjulvinklene du her nevner, er det noe du eller andre har testa seg frem til, eller er det satt opp som et utgangspunkt for testing?
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #75 på: mai 14, 2010, 17:11:56 pm »

har forhørt meg litt om vinklene, men det er mest et utgangs-punkt for justering. bla tror jeg lite toe-in bak vil gjøre bilen vel overstyrt, så det må kansje endres. og så har jeg mye mer å gå på forren på camberen, så denne kan justeres optil 3,5grader om det trengs.
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #76 på: mai 16, 2010, 20:53:34 pm »

har forhørt meg litt om vinklene, men det er mest et utgangs-punkt for justering. bla tror jeg lite toe-in bak vil gjøre bilen vel overstyrt, så det må kansje endres. og så har jeg mye mer å gå på forren på camberen, så denne kan justeres optil 3,5grader om det trengs.

ok. Hadde vært flott om du hadde delt erfaringene du gjør deg ang, dette temaet fremover.
Følger spendt med Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #77 på: mai 16, 2010, 21:29:20 pm »

regner med at camberen skal være -2 grader .... og ikke 2 Glad 
Loggført
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #78 på: mai 16, 2010, 22:06:20 pm »

Rå bil med utrolig fet lyd Glad
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3403
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #79 på: mai 16, 2010, 22:15:37 pm »

Denne lille dingsen skal i år hjelpe meg å forbedre rundetidene. justerbare cambervinkler.. Rekker tunge
kjøpt som universaldel på ebay, så tilpasset bobla

Har søkt på ebay, men finner ikke noe lignende. Hva søkte du etter?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #80 på: mai 17, 2010, 09:46:29 am »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MK1-UNIVERSAL-FIT-CAMBER-PLATES-BMW-E46-325-328-318-M3-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem563a4503f3QQitemZ370344788979QQptZLHQ5fDefaultDomainQ5f100
Loggført
Bahnrennen
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted:


Vis profil

« Svar #81 på: mai 17, 2010, 15:52:59 pm »

Flats4parts selger fjærbeinslager m justeringer.
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #82 på: mai 20, 2010, 19:30:24 pm »

Da var tallene fra dynokjøringa klar:

RWHP DIN:  261hk @ 6250rpm
Torque:      334Nm @ 4800rpm

Litt skuffende med tanke på størrelsen på turboen, men det er dysene sin feil. Klarer ikke levere mer bensin.
Men kjørbarheten er noe helt annet! Ingen mere turbo-lag bare Pang krefter når man gir gass. helt sykt å kjøre med. før måtte jeg jo vente på krefter mellom giring, nå bare spinner den løs!
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #83 på: mai 20, 2010, 19:39:50 pm »

på hvilket lade trykk?
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #84 på: mai 20, 2010, 19:56:55 pm »

på 107 kpa eller 1,07bar.
skal legge ut film fra bremsinga snart, og grafer.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #85 på: mai 20, 2010, 21:11:17 pm »

Jøss, 261 på bakhjulene??? Ikke dårlig - stoler 100% på at den trigger masse endorfiner (eller hva det nå er)!?  Gliser
Loggført
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #86 på: mai 20, 2010, 21:22:42 pm »

Jøss, 261 på bakhjulene??? Ikke dårlig - stoler 100% på at den trigger masse endorfiner (eller hva det nå er)!?  Gliser
He he endorfiner skaper også andre lyster for menesker Øyerulling
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #87 på: mai 20, 2010, 21:28:47 pm »

skru opp lyden før du trykker her:

 Gliser Gliser
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #88 på: mai 20, 2010, 21:32:46 pm »

se på de kurvene! trykket bare spretter opp å er helt stabilt etter 4000rpm!
det er DIN hjulhester som måles, man kan vel legge til rundt 15% for å få motorhester. men de er jo ikke så viktig ettersom det er hjulhestene som teller!
Loggført
Ørjan Evensen
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #89 på: mai 20, 2010, 22:07:57 pm »

Fet lyd, Øyvind! Gliser Gratulerer med flott resultat. Kult
Loggført
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!