april 30, 2024, 09:18:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senking vw thing med reduksjonsbokser  (Lest 1289 ganger)
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« på: mai 14, 2016, 17:15:37 pm »

Noe howto der ute? Bruker man fjærplater fra boble?
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #1 på: mai 14, 2016, 17:17:50 pm »

setter de ikke bare på bobleaksler og fjærplater, og boble spindler da ..
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #2 på: mai 14, 2016, 17:28:19 pm »

Kan man bruke vanlig ball joint skivebremsspindler på tromlene?
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #3 på: mai 14, 2016, 20:16:05 pm »

Er vel ikke feste til bakplata til tromlene på skive spindler. Eller mulig jeg tar feil her.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: mai 15, 2016, 13:00:29 pm »

Da jeg senket min 181, byttet vi rett og slett girkasse med påmonterte akslinger.
Girkassen var en 1500-kasse og den var det bare å bolte rett på. Vi beholdt de originale bremsene bak.
I samme rennet satte vi på en Puma-forstilling. De originale bremsene ble beholdt her og, da jeg ville bytte til bærearmer og spindler fra boble, for å kunne sette på skivebremser med tiden.
Når det gjelder skiver fremme, må du bytte spindler. Bakplaten og kalipperne kan ikke festes på de originale spindlene.
Det meste her er en relativt grei jobb, vi brukte vel en helg sammen med en god gjeng kamerater. Da ble bremsene byttet ved en annen anledning.
Bilen blir mye mer kjørbar, og ulingen fra reduksjonsboksene forsvinner. Altså en kjekkere kjøreopplevelse som venter deg!
Den originale girkassen med reduksjonsbokser, kan du evt selge. Den passer bl annet på Transportere fra 60-tallet.
Lykke til!  Glad
 

Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #5 på: mai 15, 2016, 14:05:35 pm »

Da jeg senket min 181, byttet vi rett og slett girkasse med påmonterte akslinger.
Girkassen var en 1500-kasse og den var det bare å bolte rett på. Vi beholdt de originale bremsene bak.
I samme rennet satte vi på en Puma-forstilling. De originale bremsene ble beholdt her og, da jeg ville bytte til bærearmer og spindler fra boble, for å kunne sette på skivebremser med tiden.
Når det gjelder skiver fremme, må du bytte spindler. Bakplaten og kalipperne kan ikke festes på de originale spindlene.
Det meste her er en relativt grei jobb, vi brukte vel en helg sammen med en god gjeng kamerater. Da ble bremsene byttet ved en annen anledning.
Bilen blir mye mer kjørbar, og ulingen fra reduksjonsboksene forsvinner. Altså en kjekkere kjøreopplevelse som venter deg!
Den originale girkassen med reduksjonsbokser, kan du evt selge. Den passer bl annet på Transportere fra 60-tallet.
Lykke til!  Glad
 



Takk for utfyllende svar! 😊
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!