Da jeg senket min 181, byttet vi rett og slett girkasse med påmonterte akslinger.
Girkassen var en 1500-kasse og den var det bare å bolte rett på. Vi beholdt de originale bremsene bak.
I samme rennet satte vi på en Puma-forstilling. De originale bremsene ble beholdt her og, da jeg ville bytte til bærearmer og spindler fra boble, for å kunne sette på skivebremser med tiden.
Når det gjelder skiver fremme, må du bytte spindler. Bakplaten og kalipperne kan ikke festes på de originale spindlene.
Det meste her er en relativt grei jobb, vi brukte vel en helg sammen med en god gjeng kamerater. Da ble bremsene byttet ved en annen anledning.
Bilen blir mye mer kjørbar, og ulingen fra reduksjonsboksene forsvinner. Altså en kjekkere kjøreopplevelse som venter deg!
Den originale girkassen med reduksjonsbokser, kan du evt selge. Den passer bl annet på Transportere fra 60-tallet.
Lykke til!